Veldrevet og stabil webshop med større uudnyttet potentiale
Jeg ønsker at sælge min webshop med både B2C og B2B salg, da jeg har flere virksomheder, og ikke længere har tid og overskud til at passe dem alle.
Webshoppen som jeg vil sælge er fra 2009, og leverer varer fra dag til dag via en kombination af dropshipping og eget lager. Det er fordelt på den måde at de ”dyre” varer leveres direkte fra leverandørerne, og de billige varer sendes fra eget lager, hvilket betyder man kan nøjes med en meget lille lagerbinding. Normalt ligger lagerværdier på ca. kr. 10.000,- da det er det som fungerer bedst for mig. Man kan sagtens nøjes med et mindre lager, men det vil kræve at man køber varer hjem lidt oftere, og det giver en lille smule mere arbejde. Og da jeg har ønsket at tidsoptimere hele forretningen har jeg valgt at køre med et varelager som er lidt større end nødvendigt, men en ny ejer vil sagtens kunne nedbringe dette.
Siden ligger meget højt på google på mange søgeord (ligger nr. 1 på minimum 3 søgeord) og i gennemsnit har der det sidste år været cirka 6000 besøgende om måneden på shoppen.
Der er investeret rigtig mange penge i markedsføring af siden (de sidste par år er der brugt ca. kr. 10.000,- om måneden i gennemsnit), som er fordelt på bl.a. Google Adwords, SEO optimering, linkbuilding, kampagner på Facebook og diverse konkurrencer.
Siden har som sagt en tilhørende Facebook profil som er blevet brugt til forskellige konkurrencer og kampagner, hvilket har gjort at der er en hel del som følger os. Hver gang vi laver kampagner og konkurrencer på siden, har de en samlet rækkevidde ( antal personer der har set sideopslag)mellem 14.000 og 27.000.
Siden er drevet meget seriøst og professionelt, og har udelukkende tilfredse kunder, hvilket understøttes af vores karakter på Trustpilot, hvor vi ligger på 9,6 i gennemsnit, ud af 10 mulige. For at signalere overfor kunderne at vi er troværdige og handler efter gældende lovgivning, har vi selvfølgelig også valgt at få siden E-mærket. Dette er også med til at skabe tryghed hos kunderne. Der er selvfølgelig også betalingsmodul på siden så alle kunder kan betale med kreditkort direkte på shoppen, så man er sikker på at få sine penge.
Shoppen opererer i et stort og bredt marked, men har valgt at specialisere sig indenfor et enkelt ”brand”, hvilket er blevet taget særdeles godt imod af kunderne.
På siden er der ca.115 varenumre, men via vores faste leverandører er der adgang til ca. 600.000 varenumre, så der er rig mulighed for at udvide shoppen i mange forskellige retninger.
For en ny ejer er der den kæmpe fordel at man ikke behøver at have branchekendskab. Alle vores leverandører har ansat produktspecialister til hvert område i forretningen, og disse står til rådighed med hjælp og vejledning (både overfor en ny ejer, men også overfor kunderne), som en del af samarbejdsaftalen. Da vi har en rigtig stor omsætning hos leverandørerne i forhold til de fleste andre webshops i branchen så har vi også nogle rigtig gode indkøbspriser på produkterne.
Vi har valgt at fokusere på at give kunderne en særdeles god service og levere produkter/løsninger som giver værdi for kunden. På den måde får man rigtige gode muligheder for mersalg/opsalg og mulighed for at tjene lidt ekstra penge på hver ordre, samtidig med at det giver tilbagevendende kunder.
Mht. garanti og reklamationssager på produkterne så varetages disse direkte af producenterne, så kunderne tager direkte fat i producenten, som så sørger for afhentning af varen hos kunden, samt levering igen når varen er repareret eller ombyttet. Så der er intet arbejde forbundet med dette.
Bruttoavancen på produkterne svinger rigtig meget alt efter produktet og kan svinge helt fra 15% og op til 300%
En ny ejer kan selvfølgelig vælge at drive siden videre som den er nu, og evt. udvide den med flere varer/løsninger hvilket der er god basis for, men man kan også vælge at drosle den ned og drive den på ”hobbyplan”.
Hvis man vælger at man vi drive den som hobby ved siden af sit fuldtidsjob, så kræver den ikke andet end at man pakker ordrer en gang om dagen og kører på posthuset med pakkerne. Og så skal man nok forvente 3-5 timers administrativt arbejde om ugen til fakturering og bogføring osv.
Vælger man derimod at gå ”All-In” og fortsætte shoppen som nu, så er der rigtig gode muligheder for at vækste forretningen. Vi har selv flere planer klar, men har desværre ikke nået at føre dem ud i livet endnu, men alt forarbejdet er lavet og det vil kunne skydes i gang forholdsvis nemt og hurtigt.
De tal som er nævnt i annoncen kan naturligvis dokumenteres overfor en eventuel køber, ligesom denne også ville kunne få adgang til sidens ”Backend” for at få et overblik over de ting der ønskes.
Hvis det ønskes kan vi selvfølgelig tilbyde opstartshjælp i en aftalt periode efter overtagelse, for at sikre at den nye ejer kommer bedst muligt i gang.
Hvis ovenstående har vakt din interesse så kontakt os herinde på Amino eller send en mail til [email protected] med dine spørgsmål eller de ting du ønsker uddybet, og så vil vi vende tilbage hurtigst muligt.
Da jeg ønsker at se denne shop blive drevet videre som en seriøs forretning vil jeg tillade mig kun at besvare seriøse henvendelser. Med dette mener jeg at bl.a. henvendelser som kun indeholder: ”hej, hvad hedder siden” – ikke vil blive besvaret.
Få hjælp af en virksomhedsmægler