Tøj webshop med million omsætning
Webshoppen blev startet i midten af maj måned 2015. De første 3 uger webshoppen var online og vi kørte markedsføring, solgte vi for ca 750.000kr. Med et marketing budget på 12% gav det et rigtigt fint resultat allerede fra start.
Der er store muligheder i siden og den er online i sverige og danmark pt.
Website identiteten er virkelig gennemarbejdet og dette kombineret med et utroligt godt navn, giver virkelig nogle store muligheder for at sætte sig godt på markedet.
Vi havde en del opstarts problemer, som blandt andet kan mærkes på trustpilot, ( Vi har ca 12 dårlige anmeldelser ud af flere tusinde kunder, så det kunne have gået meget værre) det skal siges at alle kunder, der har følt sig urretfærdig behandlet, har fået en god behandling og de forskellige situationer er blevet løst med kunderne.
Det største problem vi løb ind i var at de første varer prøver vi fik hjem fra leverandøren var i top, men da vi så havde bestilt omkring 4000 stykker tøj hjem og fik det sendt ud, opdagede vi at produktions varerne og prøverne overhovedet ikke stemte overens. Det resulterede i et stort underskud for os, da omkring 50% af kunderne sendte deres varer retur.
Dette betyder desværre at vi ikke har råd til at køre siden videre, selvom potentialet er stort og vi brænder for projektet.
Vi skyndte os til Kina for at finde en ny og bedre leverandør.
Dette lykkedes og vi fik produceret vores tøj igen hos den nye leverandør og alt var som det skulle være. Der var selvfølgelig et par små ting, men de bliver ændret ved næste bestilling. Men alt i alt fik vi virkelig noget ud af den tur! Fabrikken viser en stor interesse for vores projekt og de vil hjælpe på alle mulige måder. Derudover kommunikere de fint på engelsk og kvaliteten og pasformen fra den nye fabrik kan slet ikke sammenlignes med den gamle fabrik vi benyttede. Det er virkelig blevet lækkert.
De kan producere alt tøj man ønsker, selv ud fra et billede bare.
DENNE LEVERANDØR AFTALE MEDFØLGER OGSÅ!
Derudover solgte vi varene som forudbestillinger.
Det kan ikke anbefales, men vi gjorde det af økonomiske årsager.
Kunderne forventer at modtage deres bestilling indenfor 3 dage.
Derfor anbefaler jeg at man først starter salget, når varen er på lager!
Det kan godt være du ikke oplever en ligeså hurtig omsætning som vi gjorde. Men til gengæld kan du følge med, uden at blive bombet med tusinde mails. Tag den lidt med ro i starten og sørg for at hver eneste kunde bliver yderst tilfreds.
I handlen medfølger der:
Varerlager til en værdi af ca 170.000kr i indkøb ( meget sommertøj, som sagtens kan sælges næste år, ellers er der også en del kjoler mm, som pigerne stadig køber op til jul og nytår.)
Markedsføring for ca 35.000kr hos Advantagemedia.
De er blandt andet eksperter i retargeting, som er en god måde at hente kunder, der har besøgt siden men ikke har købt noget.
( budgettet er betalt )
Leverandør aftaler til BESTSELLER BRANDS.
Blandt andet Vila
Leverandør aftale til fabrikken i Kina som kan producere alt.
Facebook side med knap 16.000 ægte likes.
FACTS OM SHOPPEN:
Siden er opsat i Shopify, som er et virkelig lækkert og brugervenligt cms system.
Vi har haft ca 2400 kunder i Danmark og knap 500 kunder i Sverige.
Omsætning på 1.3 mio kr siden start i Maj måned.
Der er ca 4.000 tilmeldte vores vip klub ( loyalty program )
Og ca 4000 nyhedsbrevs modtagere.
Siden har haft over 100.000 besøgende siden start.
Siden konvertere lidt over 2%
Der er opsat stripe som betalings indløser.
Webshoppen har et kæmpe potentiale.
Hvis man får et større ( og stadig spændende ) udvalg og får opsat nyhedsbreve og får sendt dem ud løbende samt retargeting, kan der virkelig hentes nogle billige kunder. Vi har KUN benyttet os af facebook annoncering, for at hente denne omsætning. Der er blandt andet gode muligheder for omsætning igennem følgende medier:
Google adsense - Google adwords - Retargeting - Pricerunner - Youtube video annoncer og selfølgelig stadig facebook.
Et af de store problemer vi også stødte på var at vi ikke havde vores egne produkt billeder. Det giver en knap så god troværdighed, men heldigvis er det jo noget man nemt kan få lavet. Så det vil jeg stærk anbefale.
Dette vil også øge konverteringen på sitet.
Derudover handler det i bund og grund om at hele tiden udvide sortimentet og få sat markedsføring i gang på de rigtige medier/kanaler. Så kan siden NEMT omsætte for 5.000.000kr om måneden. Vi omsatte som sagt for ca 750.000kr de første 3 uger vi havde åben, med et annonce budget på 12% ca.
Vi har lavet drift og likviditets budgetter, som du også kan få med i handlen.
De er ret realistiske. Vi havde skrevet 540.000kr i omsætning ved måned 1. Den endte på over 750.000kr. De andre tal i budgetterne stemte også nogenlunde overens.
Siden er fuldt oversat og køreklar i sverige, hvor jeg vil anbefale at tage fat, så snart du er kommet i gang i sverige og har fået styr på alle de praktiske ting. Sverige har et rigtigt stort potentiale og ca 200.000 flere personer i målgruppen, sammenlignet med Danmark.
Avancen er utrolig god og du kan sagtens gange indkøbsprisen med 3-5.
Jeg hjælper gerne med diverse ting angående shoppen og leverandør op til 2 måneder efter salget.
Jeg har helt sikkert glemt at skrive noget du gerne vil vide.
Så kontakt mig endelig hvis du har nogle spørgsmål!
Få hjælp af en virksomhedsmægler