Influencer App/Web-platform med +3.500 brugere
YoHype er en dansk influencer marketing-platform, som har til formål at gøre det nemt for virksomheder og influencers at mødes digitalt og indgå samarbejder. Platformen fungerer på både web, iOS og Android med et brugervenligt system, som indeholder alle de værktøjer en virksomhed skal bruge for at kunne eksekvere professionelle influent kampagner.
Platformen er 100% automatiseret og klar til skalering. Alt økonomi mellem platformens +3.500 brugere klarer systemet helt selv, og der trækkes også automatisk et cut til platformen når et samarbejde mellem en influent og virksomhed gennemføres.
Platformen er udviklet af et dansk udviklingshus (Makeable ApS) og der er pågået ca. 2.000 timers dokumenteret udvikling.
Regnskab
Hent regnskab2019 | Hent regnskab2018 | Hent regnskab2016 | |
---|---|---|---|
Omsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 201,453 DKK | -1,798 DKK | -46,299 DKK |
Resultat før skat | 488 DKK | -35,798 DKK | -46,974 DKK |
Årets resultat | -9,414 DKK | -9,398 DKK | -46,974 DKK |
Egenkapital | 104,314 DKK | 113,728 DKK | 48,126 DKK |
Balance | 453,343 DKK | 193,461 DKK | 94,887 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Virksomheden har gennem alle år oplevet vækst i omsætningen og overskudsgraden. I 2020 forventes der en omsætning på 1.2 millioner.
Produktet
I følgende 3 videoer viser jeg hvordan platformen virker og hvad vi har udviklet:
Virksomhed Profil:
https://youtu.be/4gZLh9t6zJA
Influent Profil:
https://youtu.be/pS-02R9_Hng
Ambassadør værktøj (Virksomhed):
https://youtu.be/RD5B8DEQD0Q
Forretningsmodellen på YoHype er 100% automatiseret og fungere på den måde at både virksomheden og influenten betaler for at afvikle et samarbejde. For hvert samarbejde en virksomhed indgår med en influent, betaler virksomheden et fast gebyr på 55 kr. + 15% af influentens honorar. Influenten betaler 10% af sit honorar ved udbetaling til sin bankkonto. Dette resulterer i en profit på 25% + 55 kr pr. job til platformen.
Platformen er bygget af udviklingshuset Makeable ApS, og tidsforbruget til udvikling og programmering har været ca. 2.000 timer. Projektlederen har været “Team Lead - Web udvikleren” Rasmus Nielsen.
Markedsføringskanaler
Gennem det seneste år har der været en organisk brugervækst på 895 brugere. Der anvendes ikke penge på markedsføring.
Omkostninger
Der er ingen nævneværdige omkostninger udover løn.
Selve platformen kan håndteres rigtigt billigt og kræver kun webhotel osv. (ca. 2.000 kr. årligt)
Aktiver
Der er ingen fysiske aktiver i virksomheden.
Virksomhedens historie
YoHype startede som en webplatform i 2016, med navnet MatchBlog IVS. Ideen var, at udvikle en digital platform som kunne gøre det nemt for virksomheder at anvende bloggere til online-markedsføring og SEO. MatchBlog fik på under 6 måneder +1.000 brugere, og kunne derfor i 2017 tiltrække investorer med henblik på at videreudvikle platformen. Platformen og selskabet skiftede navn til YoHype ApS, og lancerede i 2018 en unik og brugervenlig platform, som kan håndtere alle processer omkring influent marketing.
Markedet
Influencer Marketing er en marketingform, som anvender indflydelsesrige personer til at influere andre personers købsadfærd, holdninger eller meninger. Influencer Marketing kan bedst sammenlignes med den traditionelle “Celebrity Marketing”, hvor kendte personer optræder i annoncer. Influencer Marketing er i de seneste år (fra 2015 til 2020) blevet anvendt i stigende grad som en fast del af B2C virksomheders marketing strategi.
Det globale budget for influencer marketing estimeres til at være gået fra $1.7 milliarder i 2016 til $9.7 milliarder i 2020, og forventes at stige fremover i takt med at flere og flere virksomheder anvender influent marketing som en fast marketing-kanal.
Vision
YoHype’s vision er at skabe en stabil og tryg platform, hvor influenter og virksomheder kan mødes for at igangsætte samarbejder digitalt. Derudover er visionen også, at være influenternes foretrukne platform, eftersom alle influent-jobs på YoHype er betalte jobs i form af danske kroner, og med indbygget sikkerhed for udbetaling efter udført arbejde.
Ideel køber
En potentiel køber for YoHype kan som vi ser det findes i 3 kategorier:
- En/flere iværksættere der ønsker at tage en “jump start i branchen”.
- Et etableret marketing bureau der ønsker at tilbyde et unikt influent marketing produkt til deres kunder.
- En nuværende aktør i influent marketing branchen som ønsker at opkøbe en konkurrent.
Opstartshjælp
YoHype ApS overtages ved køb som en “going concern” uden gæld eller andre forpligtelser. Alle IP rettigheder vil blive overdraget til køber, samt en udførlig guide/kursus i hvordan platformen virker. Alle eksisterende brugere i form af influenter og virksomheder medfølger naturligvis også. Makeable ApS vil kunne levere videreudvikling efter aftale med køber, hvis ønsket.
Overdragelsesprocessen forventes at tage ca. 1 uge.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler