SaaS virksomhed med kunder og omsætning inden for event administrations software
Vi er en SaaS virksomhed der har udviklet en skræddersyet platform til event management. Vi hjælper festivaler, events, arrangementer, kommuner, markeder, byfester mv. med at spare op til 60% af den tid de bruger på vagtplanlægning, kommunikation og administration af frivillige og deres event. Vi har øget omsætningen med næsten 300% fra 18-19, og været i drift i næsten 4 år.
Systemet har over 22.000 brugere og omsatte for over 300.000 kr. i 2019. I Crewnet har vi kort sagt specialiseret os i at hjælpe arrangører med deres rekruttering, kommunikation, vagtplanlægning og overblik over frivillige og deres events, ved hjælp af et digitalt værktøj. Kunderne betaler et årligt eller månedligt abonnement for adgang til platformen.
Regnskab
Hent regnskab2019 | Hent regnskab2018 | Hent regnskab2016 | |
---|---|---|---|
Omsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | - | - | - |
Resultat før skat | 10,633 DKK | -3,437 DKK | -16,309 DKK |
Årets resultat | 8,294 DKK | -2,681 DKK | -13,113 DKK |
Egenkapital | -2,500 DKK | -10,794 DKK | -8,113 DKK |
Balance | 73,019 DKK | 38,984 DKK | 20,357 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Resultater for 2019 (01/01-2019 - 31/12-2019)
Salg af varer/ydelser: 223.xxx kr.
Resultat før skat: 10.xxx kr.
Gennemsnitlig dækningsbidrag på 20.xxx kr eller 57%.
Det koster ca. 3.000 kr. om måneden at drifte systemet.
Produktet
Når det handler om event planlægning og frivillig håndtering, så er der er altid 4 overordnede udfordringer: rekruttering, kommunikation, vagtplanlægning og overblik. For at sætte det lidt i perspektiv, så er her hvad det kræver af arbejdskraft for at arrangere en festival i Danmark:
Roskilde - 32.000 frivillige
Smukfest - 13.000 frivillige
Tinderbox - 6.000 frivillige
Jelling - 5.000 frivillige
Northside - 5.000 frivillige
Nibe - 5.000 frivillige.
Det siger næsten sig selv at der skal et værktøj til for at kunne administrere så mange mennesker i et kompleks setup, som en festival er.
Vores online platform bygger på de fire principper, at det skal være simpelt, intuitivt, brugervenligt og smart. Det lyder enkelt, men er i praksis meget svært og det har vi brugt de sidste 4 år på at lære. Vi forsøger at være relevante hele vejen, fra planlægning, til afvikling og nedtagning. Derfor er vores system opbygget af nogle moduler.
Et grundmodul med:
Brugere: spar tid på at oprette frivillige, sikre dig at du har de korrekte oplysninger, at de bliver opbevaret forsvarligt, og du kan rekruttere nye frivillige.
Rapporter: komplet overblik over vagtplaner, timeforbrug og fordeling af timer på grupper og arbejdssteder.
Arbejdssteder: uddelegere arbejdet, gør det lettere for alle de frivillige ledere at lave vagtplaner, og generelt danne sig et hurtigt og solidt overblik over deres hold af frivillige.
Dertil har vi 7 tilvalgsmoduler, som kunden kan slå til og fra.
Avanceret vagtplanlægning: Lettere for alle de frivillige ledere at lave vagtplaner og generelt danne sig et hurtigt og solidt overblik over deres hold af frivillige.
Gæsteliste: Altid opdateret online gæsteliste, fælles tjek-ind gør det nemt og overskueligt at samle tjek-ind af gæster, medhjælpere og eksterne billetter i et billede.
Butik: Få din egen online butik til salg af merchandise, t-shirts, madbilletter mm. så de frivillige på forhånd let kan købe, hvad de har brug for, og hold samtidig styr på lageret, og hvem der må købe hvad.
Id-kort: Hurtigt og nemt oprette ID-kort til dine brugere eller gæster, og angive deres adgang eller privilegier, lige til at udskrive.
Crew ekstra: Information og kommunikation – segmenteret, så alle kun ser relevant indhold, alt fra referater, links og dokumenter - saml det hele et sted.
Tilgængelighed: Få styr på hvornår dine frivillige er tilgængelig, og læg nemt og hurtigt vagtplanen efter det.
Begivenheder: Gør det nemt at indkalde til møder og begivenheder, og dele viden blandt deltagerne. Samtidigt kan du holde styr på hvornår jeres forskellige lokationer er booket.
Vi tager et abonnement for adgang til platformen enten årligt eller pr. måned baseret på arrangement størrelse, derudover sælger vi sms’er og udlejer noget udstyr til check-in af frivillige og gæster. Der er desuden nogle terminaler og scannere man kan leje til dette formål.
Vi tager alt fra 699 kr. om måneden til 40.000 kr. om året.
Markedsføringskanaler
Vi sælger udelukkende på nettet. Kunderne finder os via vores hjemmeside, ved at vi tager aktivt fat i dem på mail eller telefon, eller at systemet bliver anbefalet til dem af andre frivillige.
Omkostninger
Vareforbrug: 0 kr.
Personaleomkostninger: 33.xxx kr.
Salgsfremmende omkostninger: 5.xxx kr.
Husleje: 22.xxx kr.
Administration: 168.xxx kr. (advokat, revisor, konsulentbistand, forsikringer, telefoni, internet og webhotel, køb af software.)
Småanskaffelser: 1.xxx kr.
Aktiver
Vi udlejer nogle terminaler og scannere til check-in af frivillige og gæster. Her har vi 4 komplette terminaler, med scannere, tastatur, NFC læsere og netværkskabler. Vi har indtil 31.03.2020 siddet i eget kontor på et kontorfællesskab i Aarhus N.
Virksomhedens historie
Ideen opstod da Nord-als musikfestival manglede et system til håndtering af tilmeldinger for frivillige hjælpere. Deres frivillig ansvarlig sad med over 30 lister og meget mangelfuld information. Efter en kontakt til konkurrent, der var alt for dyr, så blev version 1 lavet i samarbejde med festivalen, og ca. 15.000 timers udvikling senere står vi med et salgs- og skalerbart Crewnet.
Markedet
Event og festival branchen er på mange områder stadig meget analog, men der er helt klart en tydelig tendens til at ville digitalisere og udnytte de mange fordele det bringer med sig. Hvis man kigger på det globale marked for Event Management Software som er det område Crewnet opererer i, så vokser det årligt med ca. 11,6% og når i 2022 ifølge analysefirmaet MarketsandMarkets 72,3 mia. kr.
Potentialet er stort og der findes mange udviklings- og skaleringsmuligheder.
Præcist hvor stort det samlede marked er, og hvor stort det marked vi prøver at ramme, er svært at sige præcist på nuværende tidspunkt. Men det er et niche marked vi prøver at ramme.
Men systemet er oversat til engelsk og gjort nemt at oversætte til lokale sprog, så muligheden for eksport er bestemt også tilstede.
Men den nye terrorlovgivning og GDPR tiltagene, og har tvunget flere til at tage en beslutning om at bruge et system til håndtering og administration af frivillige, som vores.
Stærke sider
Via vores brugervenlighed, gør vi at systemet er meget intuitivt at bruge, og vores support er god. Dertil hvor nemt og hurtigt det er at vagtplanlægge, og få det totale overblik.
Vores butiksmodul er også unikt, hvor arrangøren har mulighed for at sælge merchandise til deres frivillige, og opsætte regler for hvem der må købe og hvad de må købe, og tage imod kortbetaling.
Vi kan hjælpe med at smidiggøre kommunikationen internt i organisationen, samtidig med at gøre det lettere for alle de frivillige ledere at lave vagtplaner, og generelt danne sig et hurtigt og solidt overblik over deres hold af frivillige.
Her bliver mange imponerede over produktet, og hvor super brugbart og simpelt layout vi har, noget som mange frivillige og frivillige ledere efterspørger.
Vi giver et forbedret overblik over vagtplaner og timeforbrug. Vi kan lette ledernes arbejde ved at give dem ét samlet sted at kommunikere til alle deres frivillige på én gang. Det sparer dem for adskillige facebookgrupper, emails, sms'er osv. Samtidigt kan man fra et overordnet synspunkt få et komplet overblik over timeforbrug, holdstørrelser, gæstelister og meget mere.
Strategi
Opskalering af salgsindsatsen - direkte kontakt
Markedsføring af produktet i de rette kanaler
Videreudvikling af systemet
Implementering af nye potentiale forretningsben
Erobring af markedsandele, gennem aggressiv prisstrategi
Tilbyde en større del af værdikæden til eksisterende og nye kunder (specielt billetsiden er der penge at tjene)
Vision
Vores mål med Crewnet, er at give forenings- og klublivet en hjælpende hånd. Det skal være nemmere at skabe og være frivillige ved de arrangementer, der binder lokalsamfundet sammen, og skaffer midler til klubberne.
Vores mål er ikke blot at levere et værktøj til forenings- og klublivet, men en aktiv tjeneste, der hjælper og kommer med forbedringsforslag. Det kan være alt fra vagtplanen, organisationen, vigtige deadlines og alle de punkter der kan gøre livet nemmere og smartere for arrangørerne – til gavn for alle.
Ideel køber
Platformen passer langt hen ad vejen sig selv, og kræver kun en lille smule support til tider. Den perfekte person til at overtage virksomheden er nogen der har erfaring med SaaS produkter, og optimalt set noget erfaringen inden for event branchen og med frivillige.
En køber skal være indstillet på at det kræver en del arbejde at videreudvikle virksomheden, og det er bedst, hvis man har mulighed for at drive den i samarbejde med en evt. teknisk partner, hvis man ikke selv er stærk der.
Jeg står selv gerne til rådighed for en periode vi kan aftale nærmere, således at overdragelsen bliver uddybende og tryg for begge parter. Jeg ønsker også selv, at virksomheden bliver drevet videre, så mit hårde arbejde giver pote til den næste ildsjæl, der bærer faklen videre.
Opstartshjælp
Vi tilbyder selvfølgelig al hjælp i forbindelse med overtagelsen, inden for rimelighedens grænser. Ved den rette køber vil jeg gerne blive i virksomheden, og jeg stiller mig til rådighed på telefon og mail. Oplæring og overdragelse er en del af købesummen.
Såfremt du har behov for det, så står jeg også til rådighed efterfølgende på konsulentbasis, hvis det skulle blive nødvendigt. Som sagt, det her er mit hjertebarn og jeg har en reel
interesse i, at du som køber får Crewnet til at vækste til det potentiale der ligger forude. Jeg rådgiver naturligvis i det omfang der er ønsket, og ønsker køber en driftmæssig rådgivning står vi også til rådighed for dette. Vi besidder et højt kompetenceniveau. så vi kommer gerne med vores anbefalinger for at sikre virksomhedens vækst og fortsatte overskud.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler