Social app hvor folk kan connecte med andre sportsentusiaster - App Sport2gether
Sport2gether er en social app hvor folk kan connecte med andre sportsentusiaster, fitness instruktører, sportsklubber og foreninger i Danmark, og på sigt i resten af verdenen.
Appen hjælper dels ”sociale sporties” med at finde andre ”sociale sporties”, men appen kan også bruges af sportsorganisationer og private udbydere, der vil tilbyde sine brugere aktiviteter, eksempelvis holdaktiviteter. Sportsorganisationer og private udbydere kan via appen rekruttere medlemmer, trænere, sponsorer, og deltagere samt publikum til events. Appen hjælper sportsklubber, organisationer og foreninger med digital synlighed, oprettelse af netværk, kommunikation til deres deltagere og netværk samt med meget specifik og relevant markedsføring.
Appen er helt unique fordi den samler alle sportsaktiviteter et sted. Samtidig er brugerne af appen segmenteret efter hvilke aktiviteter de er interesseret i, hvilket gør det attraktivt og relevant for sportsorganisationer, foreninger og klubber ift. deres kommunikation og markedsføring til deres brugere. Man kan vinde præmier og trofæer til sin profil, ved at klare udfordringer på appen. Man kan kommentere og like på hvad ens venner på appen deltager i, hvilket giver reklame til de sportsorganisationer/private udbyder hver gang nogen deltager i en aktivitet på appen. Ved at hjælpe folk med at finde andre at dyrke aktiviteter med og være sociale vil vi være en platform der øger brugeres livskvalitet ved samvær, motion og sociale relationer.
Økonomiske nøgletal
Næsten 1300 brugere
omsætning 5k til dags dato (ikke et fokus)
Danske marked 1,8 milliarder
24 abon.
Regnskab
- Omsætning:5.000 DKK
- Ebitda: 0 DKK
- Resultat før skat: 5.000 DKK
- Balancesum: 1.000.000 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
Appen har flere produkter
Premium abonnement – 75 kr / måned 810/år
Events 15 kr/ deltagere (Deltagere betaler)
Brug af boost funktionen på appen ved hotspots, events, sponsor og medarbejder søgning 75-750 kr / boost.
Små 5 sek. Reklamer når folk deltager i event/hotspot, eller opretter hotspots.
Reklameplads på appen/hjemmeside/SoMe/nyhedsbrev til sport/sundheds virksomheder.
Salg af data på et tidspunkt.
Sælge licens til virksomhed i andet land, hvor de betaler et højt beløb, samt får XX% af alt indtægt, til gengæld står de også for alt markedsføring, salg, kundeservice osv.
Markedsføringskanaler
Sælger kontakter foreninger/private udbyder, introducere dem til appen
DGI/DIF organisationer som deltager i pilot projekt med foreninger
Facebook/Insta/hjemmeside/nyhedsbrev til brugerne
Omkostninger
Løn til fast medarbejder 12.000 / måned (Sælger)
Løn til drift af app/hjemmeside/server/CRM program ca. 5000 / måned
Udvikling af appen (mange ideer i pibeline der mangler financering for omkring 100.000) aktuelt arbejdes der på en API der kan connecte over 1100 private der tilbyder aktiviteter til andre, igennem deres booking system
Markedsføring (Varierende)
Appudviklere (Indere meget billige i drift)
Projekt manager (provision baseret, men opsøger markeder som inden for rejse/brancen og andre virksomheder i udlandet, hvor han først får provision ved et salg)
Aktiver
Appen er aktivet.
Virksomhedens historie
2019 da jeg var ude at cykle på min racercykel, manglede jeg nogle at cykle med. Jeg var tilknyttet en cykelklub, men nogen dage kunne jeg ikke deltage i træningen, så måtte cykle alene en anden dag. Det at træne alene kan være utroligt kedeligt, og da mit netværk af venner stadig er unge og ikke er begyndt at cykle endnu, så kunne jeg ikke finde nogen at cykle med.
Efter at have undersøgt om der var en løsning til mit problem, hvilket der ikke var, gik jeg i tænkeboks ift. hvordan man kunne løse min udfordring, ved at finde andre at dyrke motion med. Ved at have undersøgt de muligheder der var, samtidigt med at jeg brugte mit netværk som sportsforening og forhørte mig om deres udfordringer, begyndte jeg at udvikle produktet i form af mockups. Inden da, havde jeg selvfølgelig også talt med min hustru om vi skulle bruge hele vores opsparing på dette projekt, inden jeg gik i gang. I okt. 2019 fandt jeg en dansk projektleder, som kunne hjælpe med at lave en MVP (Minimum Viable product). I Nov. Begyndte programmørerne at kode, og i marts 2020 var vi klar til at få appen ud på markedet og testet den igennem. Grundet Covid-19 var kommet til Danmark, besluttede vi os for at vente med at sende den ud, og forsætte med at udvikle den, undersøge markedet og vores målgrupper, udvikle forretningsmodel, brand osv.
Udviklingen har været en fantastisk rejse, med en masse fejl og en masse sejrer. Når man starter med at udvikle et produkt uden nogen form for forretningsstrategi, store undersøgelser, branding osv. er det en stejl læringskurve og kan hurtig være en økonomisk dyr omgang hvis man ikke har de rigtige folk omkring sig. Så min bedste udvikling har været at finde de rette mennesker til at hjælpe mig med at undersøge markedet, opbygge mit brand, forretningsplan, udvikle app osv. Vi startede med at få appen ud til test i marts 2020, har derefter testet over flere omgange, da vi har fået masser af feedback. PT har appen 1300 brugere hvor små fællesskaber bruger den.
Markedet
Vi har vurderet at markedet (udviklet en beregninsmodel) er på 1,8 milliarder. Købekraften hos kunderne ligger på 6,9 milliarder da vi har en målgruppe i Danmark på 2,3 millioner menner med en købekraft på omkring 3000 kr.
Konkurrenter: Holdsport/klubmodul, Motivu, Wannasport som alle kan noget andet end vores platform.
Vi har ikke vurderet markedet i udlandet, men er igang med at opsøge rejsebranchen, som vil have stor gavn af vores app. Målet er at når man leder efter nogen at dyrke sport med i Spanien, så er der også aktiviteter i Spanien.
Svagheder/udfordringer
Svaghed: Få en stor nok masse til at foreninger kommer endnu hurtigere på. Er der 10.000 brugere i ens område, så vil dem der tilbyder motion gerne på. Det kræver likviditet og god markedsføring.
Stærke sider
Appen er gratis, og billig for dem der skal have en premium abonnement, små priser med håndteringsgebyr på events, specifik og billig markedsføring da brugerne er klassificeret efter deres interesseret, brugerne giver markedsføring til de ting de deltagere, belønningssystem for at deltage i aktiviteter.
Appen er sat op til at kunne sende nyhedsbrev ud til alle brugere, eller premium brugere, at kunne få influencere til at få folk til at downloade appen og tracke det, analyse og tracking på appen, stripe tilknyttet som betalingssystem.
Appen er færdigudviklet hvilket har været en dyr post selvom vi har brugt billig arbejdskraft fra Indien, så den er klar til markedet. Dog er der mange ting i pipeline som kan gøre appen endnu bedre. Der er lavet forretningsplan, fået lavet kompliceret budget udregning der kan forudsige indtjening/udgifter, vi har fået lavet et super brand med beskrivelse af brandet, logo, farver, personlighed mm.
Alle medarbejdere/freelancere er klar til at forsætte rejsen hvis køber ønsker det.
Strategi
Der har været fokus på test af appen, og nu er fokus på at få massen. Derfor udvikles der lige en API til et brugersystem der hedder easyme, med mere end 1100 brugere hvor størstedelen af dem tilbyder aktiviteter. Deres aktiviteter kan komme ind på appen (Gratis for dem), så når markedsføringen begynder, så er der content derinde.
Sælgeren introducere dem der tilbyder aktiviteter, og vi har alt materiale klar til dem, også hvad de skal sende ud til deres nuværende brugere, så de skal gøre så lidt som muligt for at få deres netværk derind. Derudover opsøger han også potentielle leads.
Vores virksomhed manager opsøger større virksomheder med henblik på at sælge appen som licens til udlandet for at skaffe mere kapital, samt andre større virksomheder. Han har også et stort netværk som er med til at udvikle appen, koncept, virksomhed.
Vision
Vision: At blive #1 app i verden til at connecte folk med andre sportsentusiaster, fitness instruktører, sportsklubber og foreninger i verdenen.
Mål: At appen bliver kendt i hele Danmark inden udgangen af 2023. I 2025 at være i 3 europæiske lande, samt i 2030 at være i de fleste europæiske lande, Sydamerika, Nordamerika og Kina.
Udsigten for virksomheden er god, hvis der tilføres kapital til at drive forretningen videre.
Ideel køber
Køberen er en virksomhed som har et større budget til at kunne drive det så der er økonomi til markedsføring, flere sælgere, en projektleder som kan uddelegere så det ikke er en mand der har alle hattene på. Appen kan blive en milliard forretning viser vores analyser, men har brug for muskler iform af organiseret virksomhed, som har forstand på at markedsføre og drive apps.
Er man enkelt person og har økonomi og drive, er det vigtigt at personen har selvindsigt i egne kompetencer, da vækstrejsen starter nu, da produktet er klar til markedet.
Opstartshjælp
Jeg står 100% til hjælp for at kunne overlevere virksomheden til de rette mennesker. Den strategi som vi har lagt er op til køber om de vil forsætte, men i en periode over 3 måneder vil jeg være til rådighed på telefon og mail. Derudover ved overdraget bliver der gennemgået alle de tiltag som er lavet, som er i pipelinen, de kontakter, mails korrespondancer mm. Alt hvad der kan hjælpe køber til at det bliver en endnu større succes.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler