Twinbody: App / socialt medie for vægttab med +290.000 registrerede brugere
Opdateret 8. September 2021 med ny pris. Tag kontakt til Jørgen ([email protected] & tlf. 61 36 16 99) for fuldt deck og en mere detaljeret gennemgang.
Twinbody er en fitness- og vægttabsapp med 294.000 registrerede brugere der alle søger et sundt vægttab. Brugerne deler og motiverer hinanden til at leve et sundere liv igennem social feeds der ligner det vi kender fra facebook og instagram. Brugerne kan via Twinbody app'en finde folk der har samme kropstype og mål som dem selv og de kan ligeledes tilkøbe vægttabsprogrammer i app'en som leveres via video indhold.
Twinbody softwaren kan let justeres og laves om til en social app til fastholdelse af kunder og til social kontakt imellem og med kunder for f.eks. en anden målgruppe og/eller et andet brand, produkt eller branche. Video indholdet der leveres til brugerne kan ligeledes laves og målrettes til et andet formål. Der er således mulighed for både at drive app'en videre under det eksisterende koncept, drage kommerciel fordel af databasen på 290k brugere samt f.eks. rebrande app'en til et andet social app koncept der er optimeret til at relatere brugere til hinanden og et eller flere brands.
Twinbody ApS er etableret i 2016 og har rejst 8.750.000 kr. som er blevet brugt på twinbody softwarens udvikling samt vækst. Ved seneste kapitalforhøjelse blev selskabet værdiansat til 39mill kr.
Selskabet har ingen gæld, en lille omsætning på ca. 7.000 kr. om måneden og der er ingen cashburn ved vedligeholdelse af app'en. Der er en samlet likviditet på ca. 100.000 kr. i selskabet som ligeledes overtages af køber.
Økonomiske nøgletal
Der foreligger følgende overordnede økonomiske rammer for selskabet.
- Der er ingen gæld eller gældsforpligtelser for selskabet.
- Positiv likviditet på ca. 100.000 kr. efter diverse afregninger samt skyldig A-skat er betalt.
- Der er et mindre positivt cash flow ved vedligholdelse.
- Omsætning på ca. 7.000 kr. månedligt som tjenes via premium abonnementer i app'en.
- Omkostninger kan holdes på ca. 5.000 kr. om måneden til softwarelicenser, servere, regnskabsprogrammer m.m.
- Twinbody's app software og underliggende system til iPhone og Android samt dertilknyttede database er de primære aktiver i selskabet.
- Selskabet ejer naturligvis ligeledes twinbody.com domænet samt dertilhørende hjemmeside.
Produktet
Twinbody er en fitness- og vægttabsapp til folk der søger et sundt vægttab. Brugerne deler og motiverer hinanden til at leve et sundere liv igennem social feeds der ligner det vi kender fra facebook og instagram, ligesom brugerne også kan skrive beskeder indbyrdes til hinanden via tekst, video eller billeder. Brugerne kan via Twinbody app'en finde folk der har samme kropstype og -mål som dem selv og de kan ligeledes tilkøbe vægttabsprogrammer i app'en som leveres via et arkiv af Twinbody produceret video indhold.
Det er nemmest at forstå Twinbody's produkt ved at besøge vores hjemmeside (www.twinbody.com) samt downloade twinbody app'en fra app store eller google play store.
Twinbody er tilgængelig på iOS og Android og er udviklet i høj kvalitet med høj skalerbarhed. Frontenden er udviklet i native samt react native. Backenden er udviklet i .net og tilkoblingen mellem frontend og backend er koblet via en API i REST.
Til Twinbody produktet tilknytter der sig ligeledes hjemmeside (Twinbody.com) samt et effektiv administrationssystem der gør det muligt for administratorer at:
- Opdatere og kommunikere med brugerne via push notifikationer, in-app notifikationer samt meddelelser og promotions direkte til brugerne i app'en. Disse er udviklet som et velintegreret CRM system med stor mulighed for individualisering af kommunikationen.
- Automatiserede antispam værktøjer
- Overvågning af brugere og deres aktivitet
- Datatilgang i overblik og detalje
TEAM
Twinbody drives via et team af freelancere samt selskabets stiftere Jørgen & Johan.
https://www.linkedin.com/in/jorgen-damgaard-hansen/
https://www.linkedin.com/in/johan-dahlstrom-12a2781a/
Stiftere samt freelancere kan bistå både handover, fremtidig drift samt app udvikling afhængig af behov fra køber. Lead udvikler på softwaren er tilknyttet Jayway som er et stort anerkendt dansk og international app udviklingsbureau med over 200 udviklere. Lead udvikler, Jayway og tilknyttede freelancere kan ligeledes bistå fremtidig app udvikling.
BRUGERDATA
Twinbody har lige over 284.000 registrerede brugere som er 90% kvinder og kommer primært fra engelsk talende lande (USA, UK, Canada, Australien osv.) herunder hovedsageligt USA som står for ca. 58% af de registrerede brugere af app'en. Twinbody har en gennemsnitlig rating på app stores på 4.7 stjerner ud af 5.0 målt over samlet mere end samlet 1800 bruger anmeldelser. Twinbody app'en har en fantastisk evne til at engagere brugerne på app'en og engagere brugerne omkring app'ens tema og kommunikere derom. 63% af brugerne kommer tilbage og 64% af brugerne engagerer sig med minimum 3 andre brugere.
For en grundig gennemgang af bruger data samt Twinbody's selskab: Tag venligst kontakt og arranger en gennemgang via online video konference eller møde.
Markedsføringskanaler
Twinbody er vokset via sociale medier og influencer marketing samt facebook & instagram annoncering (Social ads). Twinbody's produkt som social medie har en unik evne til at rekruttere brugere via sociale medier og digital annoncering til en meget lav pris på ca. 5-14 kr. pr. bruger.
Tag kontakt for at få en mere grundig gennemgang af vores acquisition / marketing strategi samt historik herfor.
Virksomhedens historie
- Selskabet etableres i Juli 2016
- December 2016: Kapitalforhøjelse på 2.5millioner kr. til en værdiansættelse af selskabet på 12.5 millioner kr.
- Januar 2017: Twinbody lanceres på både android og iPhone/iOS telefoner.
- November 2017: Kapitalforhøjelse på 4millioner kr. til en værdiansættelse af selskabet på 29 millioner kr.
- September 2018: Tilskud fra innovationsfonden på 1.25 millioner kr. godkendes.
- December 2018: Kapitalforhøjelse på 1 million kr. til en værdiansættelse af selskabet på 39millioner kr.
- Januar 2019: Lancering af Twinbody's egne vægttabsprogrammer i app'en. Vægttabsprogrammerne integreres på abonnementsbasis mens resten af app'en forbliver gratis.
Markedet
Det globale fitness-, vægttabs- og sundhedsmarked er enormt stor og i USA bliver der årligt brugt over $39milliarder på vægttabsprodukter alene.
Venligst tag kontakt for detaljeret gennemgang af fedme- og vægttabsindustrien samt øvrige markedsforhold. Det skal tilføjes at covid-19 epidemien har skabt en øget efterspørgsel i markedet for digitale løsninger på sundhedsproblemer som Twinbody addresserer.
Stærke sider
- Twinbody er et specialiseret stay-at-home produkt der er blevet styrket af Covid-19.
- Flere venture kapital fonde har rettet kontakt til Twinbody særligt efter covid-19 er udbrudt.
- Meget stærke retention/brugerfastholdelses samt engagement og return-rate KPI'er for app'ens brugeraktivitet.
- Produktet er bundsolidt og softwaren er af meget høj kvalitet med stor UX fokus hvor de enkelte features i app'en er blevet integreret ordentlig og er yderst skalerbart.
- Softwaren kan let rebrandes og justeres til en helt anden produktkategori, også udenfor sundhedsprodukter. Der kunne i praksis let laves et skin af twinbody og lanceres en social app for et hvilket som helst produkt. Kun fantasien sætter grænser. Ferrari kunne f.eks. lave deres egen app univers direkte kopieret fra Twinbody softwaren til at lancere et eksklusivt app community kun for Ferrari ejere hvor eksklusive Ferrari promotions samtidig kunne promoveres.
- Stærkt administrationssystem som gør det gnidningsfrit for en ikke-teknisk administrator at styre Twinbody communitiet i den retning de gerne vil og promovere de produkter der findes hensigtsmæssig.
- Meget lave omkostninger til vedligeholdelse, der vil ingen cashburn være i selskabet ved vedligholdelse.
- Der er ingen gæld eller andre gældsforpligtelser i selskabet.
- Twinbody's unikke sociale marketing strategi som er mulig som social app kan tiltrække nye brugere til en meget lav pris.
Strategi
Twinbody's styrke ligger primært i 3 elementer:
A. App'ens evne til at fastholde og engagere sine brugere til platformen hvor app'en både skaber højt engagement og fastholdelse til brug af app'en mens brugerne aktivt kommunikerer med hinanden både via de sociale feeds samt beskedtjenesten inde i app'en.
B. App'ens evne til at tiltrække billige brugere, man kan med andre ord med en social platform tiltrække nye brugere / kunder til en meget billig pris (Ca. 5-14 kr. pr. registreret bruger).
C. App'ens database på 284.000 registrerede brugere der alle ønsker et vægttab samt den underliggende permission/samtykke til at kontakte dem både via e-mail eller direkte i app'en.
Produktet er stærk og solidt og kan benyttes til mange formål. Strategien der tiltænkes for selskabet kan derfor også tage forskellige retninger særligt selvfølgelig afhængig af køber's baggrund, vurdering og beslutning. Nedenfor er selskabets eksisterende strategi samt to mulige alternative retninger:
Strategiske mulighed 1: Twinbody produktet har en unik evne til både at skabe et succesrigt vægttab og engagere brugeren. Samtidig indsamles der via deres brug af app'en unikke sundhedsdata omkring brugernes sundhed som er meget værdifuld. De amerikanske forsikringsselskaber taber årligt milliarder af dollars på overvægtige amerikanere der skal have betaling for deres dyre behandlinger af fedme relaterede sygdomme (205 milliarder dollars årligt) og istedet for at lade brugeren selv betale for app'en kan denne tilbydes via corporate aftaler med private forsikringsselskaber.
Strategiske mulighed 2: Twinbody app'en kan let laves om til en social app for et hvilket som helst produkt og kan benyttes som et plug and play digital redskab til kundefastholdelse og opsalg. Et eksempel: Med Twinbody app'en kunne man eksempelvis forestille sig en Matas community app hvor man kan tale om helse produkter og samtidig får eksklusive tilbud fra Matas omkring nye produkter og tilbud. Med app'ens software kan man få sit helt eget app community og tilpasse kommunikationen fra app'en til de budskaber som produktet omhandler. Det kunne ligeledes eksempelvis tiltænkes motionscentre, yoga instruktører eller for den sags skyld bilentuasiaster. Produktet kan tilpasses en hvilken som helst anden branche og produkt og skabe engagement og kommunikation omkring produktet. Kun fantasien sætter grænser.
Strategisk mulighed 3: Lav strategiske partnerskaber med sundheds selskaber der målretter sig kunder der aktivt søger et vægttab. Vi kan tiltrække brugere på platformen for blot 5-15 kr., disse brugere er langt mere værd for vægttabsselskaberne.
Opstartshjælp
Twinbody teamet tilbyder at bistå i både overdragelse af handover men også, afhængig af købers vurdering og set-up, at tilbyde ressourcer til virksomhedens videre drift samt videreudvikling af app'en.
YDERLIGERE MATERIALE OG ADGANG TIL FULDT DECK
Venligst tag kontakt til selskabets direktør Jørgen Damgaard-Hansen for yderligere materiale samt uforpligtende gennemgang af selskabet.
Jørgen Damgaard-Hansen
[email protected]
Tlf.: 61 36 16 99
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler