Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 325.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Populær lokalavis til salg

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Ikke flytbar
Gem annonce
NørrebroLIV har på rekordtid skabt begejstring og samlet Københavns vildeste bydel

Kombinationen af sociale medier og knitrende avispapir, krydret med lokalpatriotisk begejstring, har på rekordtid redefineret den betydningsfulde lokalavis på Nørrebro. Nuværende forretningsmodel og medarbejderbesætning betyder, at der kun skal sælges markedsføring/annoncer digitalt og på print for 50-60.000,- om ugen for at give overskud. Jeg havde dog ikke penge nok og dermed tid nok til at overbevise erhvervslivet om at være med til at skabe NørrebroLIV og eksponere sig - men det tænker jeg at andre kan.

Økonomiske nøgletal

Ugentlige udgifter: kr. 50-60.000,-
Distribution udgør kr. 10.000,-
Tryk af printavis udgør kr. 10.000,-

Produktet

Lokalavis på Facebook, på Instagram og ugentligt på knitrende avispapir. Gratis. Samler og begejstrer bydelen/byen, og er dermed et positivt udstillingsvindue for det erhvervsliv der vil i lommerne på Nørrebros 79.000 indbyggere. Eksponering/annoncering på alle tre platforme.

Markedsføringskanaler

Virksomhedens historie

Det nære og hverdagen, mennesker og livet lokalt, bliver det nye fokusområde i de kommende år i Danmark. Også hvad medier angår. Det har vi prøvet i fire måneder på Nørrebro, og vi har for længst fået bekræftet denne spådom. Den begejstring og omfavnelse vil på sigt gøre et sådan medie vanvittigt interessant for erhvervslivet og butikker, fordi folk/læserne er der! Det er ikke raketvidenskab, men sund logik. Vi har så taget det bedste fra de sociale ‘medier’ og kombineret med det bedste fra den klassiske ugeavis på avispapir, og fravalgt nyhedswebsite. Vi kalder det LIV, og er vores bud på fremtidens betydningsfulde lokalavis for det kommende årti.

Markedet

Alle der vil i lommerne på Nørrebros 79.000 indbyggere. Og med i købet følger LIV-domænenavne på stort set alle københavnske bydele, da det jo først bliver mega interessant når der er LIV i alle bydele ...

Svagheder/udfordringer

Erhvervslivet har i flere år ikke været vant til at annoncere og markedsføre sig lokalt, og den dårlige vane har jeg ikke været dygtig nok til at bryde, og dels har jeg heller ikke penge nok til at bearbejde dem på den lange bane.

Stærke sider

Har ramt rigtigt med vores journalistiske fokus, og vi har ekstremt lave omkostninger.

Strategi

Vi skal være bydelens forsamlingshus og kilde.

Ideel køber

Folk med blikket rettet mod nutiden og fremtiden, og som ikke gør som alle andre.

Opstartshjælp

Jeg er klar på at give alt videre.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2110

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
30781

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
27-12-2018
Udbudspris 325.000 DKK