PurePaint Naturmaling - smukke og unikke vægfarver
PurePaint naturmaling sælger og producerer smukke og naturlige vægfarver via PurePaint.dk.
Malingsmarkedet er kæmpe stort og vi kunne se, at naturlig maling, som er fri for uønsket kemi, var en mangelvare i DK.
På PurePaints helt nye website, kan kunderne købe en ny vægfarve, som ikke efterlader indeklimaet med en cocktail af kemiske stoffer.
Vi har haft over 5500 ordrer igennem webshoppen og vi lever af vores tilfredse kunders oplevelser.
PurePaint har positioneret sig solidt på markedet for naturmaling. Her ranker vi højt på SEO og har en formidabel respons på sociale medier, specielt på Instagram med ca 9.600 følgere.
!! Vi ser meget frem til TÆNK test i august ´24. Forbrugerrådet TÆNK har testet vores maling med et super godt outcome. Erfaring fra andre virksomheder fortæller, at den eksponering kan få salget og kendskabet til at eksploderer.
Økonomiske nøgletal
Omsætning:
Nettomsætning 2020: 595.992, Overskud -64.375
Nettomsætning 2021: 712.391, Overskud 116.576 (Corona)
Nettomsætning 2022: 526.338, Overskud -41.894 (nedgang i omsætnings skyldes bl.a produktionsrelaterede udfordringer)
Nettomsætning 2023: 525.425 Overskud -6.679
Løn til ejer 2022: 48.806 kr
Løn til ejer 2023: 36.816 kr
Dækningsgrad: gennemsnitlig 85 - 88 % på naturmaling
Produktet
PurePaint er en virksomhed som baserer sig på salg af naturlig vægmaling til indendørs brug. Vi designer og producerer selv malingen i eget værksted, ud fra helt unikke opskrifter. Vores naturlige vægmaling er et unik produkt på det danske marked. Vi producerer malingspulver, som efter en simpel anvisning til kunden, blandes op med vand og som herefter kan males op på de fleste vægflader og underlag. Malingen er mat og smuk og er tonet med naturens egne farvepigmenter.
Vi producerer naturmalingen i eget værksted midt på sjælland. Her har vi udviklet 34 unikke farver, og du kan få fingrene i mange flere opskrifter som vi udviklet.
Vi sælger maling til den grønne bevidste forbruger og dette segment bliver større og større, i takt med at de unge generartioner flytter hjemmefra.
Malingen er helt fri for mikroplastik, allergifremkaldende og indeklimabelastende kemi. Den består udelukkende af indholdsstoffer der er bionedbrydelig og recirkulerbare. Malingen kommer fra naturen og kan komme tilbage til naturen.
Markedsføringskanaler
Vores primære markedsføringskanaler :
- Webshop
- Google organisk (SEO) - god placering
- Google ADS (DK og SE)
- Instagram med omkring 9.600 følgere
- Facebook
- Pinterest
- Influencere og virksomheder: vi er tidligere blevet promoveret af Sofacompany, Lesifredesign, Line Jensen mfl.
- Forbrugerrådet TÆNK har testet vores maling med top karakter
Omkostninger
- Husleje
- Markedsføring
- Fragt inkl. pick and pack udføres af Lagerkompagniet I Tureby
Alle udgifter kan ses i årsregnskab, hvis det ønskes rekvireret.
Shopsystem
Aktiver
Vores aktiver dækker bla over:
- Helt ny webshop i Shopify
- Varelager (en del kan overtages, hvis man ønsker dette)
- Unikke opskrifter og knowhow
- Drejebog for produktion og drift
Virksomhedens historie
Bag virksomheden står jeg, Johanne Strømberg.
Min passion for gamle huse og bygningsbevaring sendte mig i første omgang ud for at finde den rigtige maling til vores gamle landhus. Jeg fandt ikke det jeg søgte og det fik mine tanker igang... Fra at have arbejdet i Staten i 10 år med økologi og indholdsstoffer, sagde jeg i 2019 jobbet op og startede PurePaint. Mit ønske var at forhandle en maling som er sund for både huset og de mennesker der bor i det. Jeg endte med den maling jeg sælger idag.. Pulvermaling som ikke behøver konserveringsmidler, så selv gravide kan male med malingen. Helt fri for plastik, som tillader huset at ånde og som ikke afgiver mikroplastik til vandmiljøet.
Jeg er stolt af, at have skabt en maling du kan være i stue med !
Jeg har elsket hele rejsen, men det er nu tid til at give stafetten videre.
Markedet
Kernekunden: B2C: Kvinder fra 25-45 år, er mor/gravid og har mindre børn i alderen 0-8 år. Hun handler overvejende økologisk og er generelt en miljøbevidst forbruger.
B2B: Kommuner herunder daginstitutioner og plejehjem, arkitekter, bæredygtige entrepriser i byggesektoren mv.
En generel tendens er at malingsmarkedet ikke er særlig følsom overfor konjunkturændringer og samfundsudviklingen, mennesker og virksomheder flytter og bygger om og der er altid et behov for at male.
Svagheder/udfordringer
En svaghed kunne være, at PurePaint ikke længere formår at være unik. Igennem historiefortællinger skiller PurePaint sig ud fra den meget traditionelle måde, at drive malerbutik på.
Elsk at skulle fortælle små historier om farverne, dig som ejer, farverne hos kunderne mv. Gør Instagram og Shoppen levende. Uden det unikke, kan alle kopieres, inklusiv PurePaint.
Stærke sider
Vores maling er unik, da du modtager den i pulverform, således at du opblander maling efter behov. Den maling du ikke anvender kan du gemme væk i pulverform i et par år eller fryse det ned, til du skal male igen. Du bruger dit eget vandhanevand til at opblande malingen med, hvilket giver et lavere CO2 impact på klima og miljø, end mine konkurrenter. Vi undgår at skulle transporterer vand rundt i maling, som vores kunder tapper selv.
Vi skiller os yderligere ud, ved at lave en 100 pct. plastik- og kemifri maling. En maling som kan anvendes af gravide.
Fremtiden for PurePaint ser lys ud! Vi tror på, at ved at introducerer flere farver, blive ved med at være relevant og lave et kæmpe ´shout out' om betydningen af sund maling, vil få virksomheden skudt ud i stor vækst.
Strategi
- Markedet for bæredygtig byggeri vækster.. Her skal PurePaint være med..
- Mere dialog med grønne byggevirksomheder
- Dialog med kommuner omkring, at anvende sundere maling i deres institutioner.
- Vi er nu klar til salg på det svenske marked. Der skal dog arbejdes på endu mere salg fra det svenske marked.
- Samarbejdsaftaler med arkitektfirmaer.
- Sætte webshoppen op for vores norske kunder. Tilladelsen er indhentet hos de norske myndigheder. Stort vækstpotientiale.
- Se på at åbne op for salg i Tyskland. Stort vækstpotientiale.
Vision
1: PurePaint skal være med til at bringe endnu flere sunde og smukke farver ind i danske hjem.
2: PurePaint skal at være med til at nedbringe antallet af personer der årligt bliver allergiske overfor maling.
3: PurePaint ønsker at mindske udledningen af mikroplastik fra maling til havmiljøet.
4: PurePaint ønsker at skabe endnu flere sunde rum for både børn og voksne.
Ideel køber
Har du lyst til at være en grøn frontløber ? Du behøver ikke at kende til hverken produktion eller maling for, at være den rigtige for PurePaint. Du skal blot have en kæmpe stor lyst til at formidle og sælge naturlig maling. Du skal være glad for at tale med kunder, udvikle på farver og administrerer webshoppen... Lad os tage en uforpligtende snak om dette... :-)
Opstartshjælp
Jeg vil med glæde hjælpe dig/jer godt i gang! Vi kan aftale en periode med gratis opstartshjælp, således at i kommer godt videre med PurePaint. Dette punkt drøfter vi nærmere, da det er svært at forudse forbrug af tid her.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler