Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 450.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Smart og gennemført SaaS-koncept til modeindustrien

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
- overdragelse af virksomhed eller aktiver

Online-koncept med webløsninger og services, skræddersyet til modebranchen. Konceptets formål er at forbedre tøjforhandlerens indtjening på butikkens eksisterende kunder via inspirerende, branchetilrettede websites samt kontinuerlige markedsføringsmæssige tiltag via nyhedsbreve og sms.

Kunderne består af veletablerede butikker, og der er både franchisebutikker og almindelige butikker i kundeporteføljen. Vores tilfredse og mangeårige kunder er et sikkert bevis for et godt koncept, der egner sig perfekt til branchen.

Økonomiske nøgletal

Kundemassen tæller i skrivende stund 43 kunder. Det opsøgende salg blev indstillet i 2014, hvorved den tilbageblivende kundemasse tilhører det mest loyale og økonomisk stabile segment. Gode muligheder for mersalg og rekvirering af nye kunder. Virksomheden omsætter for ca. DKK 400.000,- årligt.

Produktet

Konceptet består af fem softwareelementer og en service, som beskrives nedenfor.

Løsningerne er dynamisk opdaterede med mulighed for opdatering af baggrundsbilleder og administreres fra én simpel administration, hvortil kunderne har individuelt login-adgang. Konceptpakken er lukrativt prissat, og afsættes ud fra princippet Software as a Service med løbende licensbetalinger.

• Kundeklub
Butikken/forhandleren opskriver sine kunder i en kundeklub, hvorefter butikken har mulighed for at markedsføre sig via sms og mail over for kundeklubbens medlemmer. Medlemmer kan ligeledes tilmelde sig via butikkens website eller Facebookside.

• Website
Løsningerne indeholder alle mobiltilpassede websites (responsive design), hvorpå layoutet fornys og opfriskes med nye baggrundsbilleder. Kunden har via en brugervenlig administration ligeledes mulighed for selv at udføre ændringer på sitet, såsom tekst, billeder samt at fjerne og tilføje brands til deres brand-oversigt, når sammensætningen ændrer sig sæson for sæson.

• Facebook
Tilknyttede Facebook tabs giver mulighed for at spejle indhold fra websitet ud på butikkernes Facebooksider, herunder kundeklubopskrivning, brandoversigt og publicering af nyheder.

• SMS-System
Et sms-system er tilknyttet, hvormed kunden kan opsætte og udsende sms-beskeder til kundeklubben for et mindre fee pr. sms. Kunden har mulighed for at bestille eget afsendernavn, og kan datere og time udsendelsen.

• Mailsystem
Kunden har via tilgængelige mailskabeloner i systemet mulighed for selv at udsende et ubegrænset antal af nyhedsbreve til kundeklubben uden yderligere beregning.

• Mailservice
Virksomheden leverer mailservice til mange af kunderne, hvormed opsætningen og udsendelsen overtages af en skribent. Denne service er outsourcet til en dygtig underleverandør.

Omkostninger

• Servicering af kundemassen
Serviceopgaverne vil typisk omhandle website-tilretning, såsom ændring af tekst, åbningstider, brands, udskiftning af galleribilleder o.lign. Til serviceringen af kundemassen estimeres en lille times arbejde dagligt.
• Opdatering af websites
Kundernes baggrundsbilleder opdateres årligt. Til denne opgave bør der afsættes en uges arbejde årligt.
• Mailservicepersonale
Mailservicen er uddelegeret til ekstern virksomhed, der står for alle opgaver i forbindelse med mailservice-arbejdet, herunder indhentning af emner, tekstforfatning, opsætning, korrektur samt udsendelse. Vi anbefaler køber at fortsætte samarbejdet, idet der leveres et professionelt produkt til kunderne og samarbejdet forløber upåklageligt. Omkostning for denne service: ca. DKK 4500,- mdl. (Fakturerer pr. udsendt nyhedsbrev).
• Hosting
Alle websites hostes på nuværende tidspunkt på to servere. Omkostning ligger omkring DKK 3500,- mdl. Hvis køber ønsker løsningerne overflyttet til egne servere, kan begge servere opsiges og vil hermed udløbe oktober 2018.
• Systemvedligeholdelse
Køber har mulighed for at tegne et samarbejde med vores bulgarske programmør. Vi betaler pt. ca. DKK 15.000 pr. måned. Vi anbefaler at køber engagerer sig med vores bulgarske chefprogrammør i et par måneder.

Ideel køber

Den ideelle køber er et bureau, der i forvejen driver website-løsninger, og som kunne ønske sig at udvide kundeporteføljen med 43 nye kunder, hvor der er gode mersalgsmuligheder.

Sælger ønsker enten at sælge virksomheden, eller overdrage virksomhedens aktiver til en køber, der er interesseret i at aftage kundemassen og drifte løsningerne videre, ved enten at bibeholde kundernes nuværende Umbraco-baserede softwareløsninger, eller alternativt indlemme dem i købers præfererede websitesoftware.

Opstartshjælp

Sælger sørger for professionel overdragelse og vil stå til rådighed i månederne herefter, om nødvendigt.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1671

Sælger kontaktet:
4

Følger annoncen:
1

Annonce id-nummer:
29979

Omsætnings status:
Har omsætning

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
15-05-2018
Udbudspris 450.000 DKK