International webshop B2C/B2B
Situationen er den, at min partner og jeg har besluttet, at vi gerne vil sælge vores webshop. Årsagen til vores salg er først og fremmest, at vi begge har travlt med andre projekter, og vi har svært ved at finde tiden til lægge den arbejdsindsats, som shoppen kræver. Vi mener, at projektets potentiale er enormt, og det ville være rigtig ærgerligt, hvis man ikke fik det optimale ud af dette potentiale. Derfor forestiller vi os, at det måske ville være bedst for shoppen, hvis der kom en ny ejer med fornyet energi og gå-på-mod, der er klar til at gøre shoppen til en stor succes.
Med i handlen medfølger selvfølgelig alt, der vedrører shoppen, og herunder er der lavet en liste, der opremser de vigtigste detaljer:
- Selve webshoppen + design
- Webhotel hos Magentohotel.dk betalt ca. 6 måneder frem.
- 6 domæner (.com, .dk, .eu).
- Et varelager bestående af 260 laptopskins til en almindelig indkøbspris af lidt over 10.000 kr. Hvis de sælges til den almindelige salgspris på webshoppen, vil salget af disse indbringe ca. 50.000 kr.
- Unikke dropshippingleverandøraftaler med to super dygtige leverandører
- Facebook fanside med over 1.500 fans
- Aftaler med affiliatenetværk, og disse programmer er klar til at blive sat i gang.
- En masse grafisk materiale som f.eks. logoer og bannere.
- Tekstformidling på både dansk og engelsk – de engelske tekster er blevet oversat af en professionel oversætter, men de er dog ikke lagt online på webshoppen endnu.
- 33 af de designs til laptop-/netbook-skins, som sælges på webshoppen, har vi selv fået lavet, og dem ejer vi dermed 100 %. De sælges ikke andre steder end på vores shop. Sådanne designs er mange penge værd, og de er almindeligvis meget dyre at få udviklet. Det er dermed også en mulighed at sælge licenser til brug af disse designs videre til andre webshops, hvilket der kan tjenes rigtig mange penge på.
- YouTube-profil + introduktionsvideo, der viser, hvordan man påsætter sit skin.
- MySpace- og Twitter-profil
- Konto hos TrustPilot
- Der medfølger også konti til Google AdWords og Facebook Ads, hvor der allerede er opsat en utrolig lang række kampagner. Du har dermed mulighed for at køre disse videre, hvilket vil spare dig for en masse tid, da det tager rigtig lang tid at opsætte sådanne kampagner på den absolut optimale måde.
- Der er brugt 5.000 kr. på søgemaskineoptimering på relevante søgeord, og dette arbejde er udført af en ekspert på området.
- Tilmeldinger til en masse linkkataloger
- Google Analytics-konto, der indeholder alle tal for hele webshoppens levetid.
Det kan herudover nævnes, at webshoppen netop har fået stor opdatering, der bl.a. har forbedret betalingsprocessen markant, så kunderne hurtigere kommer frem til betalingen af deres varer. Vi har derudover også fået opsat et nyt mailsystem, der automatisk sender mails til leverandørerne, når der kommer en ordre på webshoppen, så leverandørerne straks kan sende ordren af sted til kunden. Denne funktion sparer også en masse tid.
I vores tid med webshoppen har vi primært lagt vores kræfter i at optimere og forbedre webshoppen, fordi vi gerne ville have, at den skulle være helt perfekt, inden vi begyndte at markedsføre den for alvor. Vi mener nu, at webshoppen er helt perfekt, og du overtager altså et projekt, hvor ALT forarbejdet er gjort, som nu bare skal markedsføres - så den er klar til at tjene rigtig mange penge.
Det store potentiale har jeg jo nævnt tidligere, men jeg vil gerne lige understrege dette igen.
Dels er der jo selve webshoppen, hvor der sælges til B2C-kunder, og her er der mulighed for salg i hele Europa. Vores dropshippingleverandøraftaler giver et utal af muligheder, og lige nu er kun ca. en fjerdedel af alle produkterne online på vores webshop. Der er også mulighed for udvidelse af produktsortimentet til iPhone 4 og iPad, hvilket helt sikkert også ville være fordelagtigt.
Derudover er der jo også et enormt potentiale inden for B2B-salg til andre virksomheder. Der er jo faktisk ingen grænser for, hvilke virksomheder produkterne kan sælges til.
Først og fremmest kan der sælges til andre webshops, hvor det helt sikkert vil være muligt at lave aftaler med nogle af de helt store, fordi vi kan tilbyde dem en dropshippingløsning, hvor de ikke er nødsaget til at købe eget varelager hjem. Disse webshops vil helt sikkert kunne sikre en masse ordrer.
Det er også muligt at sælge produkterne til fysiske butikker, hvor shoppens navn jo kan lanceres som et nyt brand. Det ville helt sikkert også være et stort gennembrud, og der er ingen grænser for, hvad det ville kunne give af salg, hvis man kom ud i de store butikskæder som Fona, Expert, Telenor, GameStop osv. - og her er der jo faktisk også mulighed for salg til fysiske butikker i hele verden.
Til sidst er det også muligt at sælge til henholdsvis sportsklubber samt bare andre virksomheder generelt. Sportsklubber kan sælge produkterne i deres fanshop, og der har vi jo også tidligere solgt til AaB Sport med stor succes. Det vil faktisk være muligt at sælge sådanne speciallavede skins til sportsklubber i hele verden inden for alle de forskellige sportsgenre som fodbold, håndbold, ishockey, rugby, amerikansk fodbold m.m. Ved andre virksomheder generelt tænker jeg derimod på virksomheder, der f.eks. vil uddele skins til deres medarbejdere, så disse på denne måde vil reklamere for virksomheden helt automatisk, når de er på farten. Det var præcis dette, som Novozymes gjorde, da de købte deres parti hos os, og det havde vist en ganske god effekt. Der er helt sikkert mulighed for at sælge til andre lignende store virksomheder også, og da en af leverandørerne har en dygtig samt billig designer tilknyttet, er det muligt at få udviklet designs, der passer perfekt til disse kunders ønsker. Det giver også mange muligheder.
Få hjælp af en virksomhedsmægler