Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Lækkert rejsecommunity til salg

Ansatte
Ikke oplyst
Flytbarhed
Ikke flytbar
Gem annonce
Flot og unikt rejsesite - med dertilhørende Facebook-side, Instagramprofil og Twitter-konto. Alt content medfølger naturligvis.

Dette website er et flot og velholdt online rejsecommunity, der trods lav blogaktivitet har pæne besøgstal på grund af fornuftigt SEO-arbejde. Der skal sikkert tweekes lidt hist og her, afhængig af købers personlige præferencer, men ellers er siden køreklar fra start. Ud over blog-delen har sitet et velfungerende forum, der er skræddersyet til forummet.

VI har siden launch haft godt 50.000 sidevisninger, og har de seneste to år haft lidt mere end 33.000 sidevisninger trods nærmest ingen content-aktivitet.

Der er sat tracking op i Google Analytics, og siden er hostet hos Unoeuro.

Der er ingen tvivl om, at sitet har et potentiale, der kan indfries, hvis den rette indsats lægges i projektet.

Økonomiske nøgletal

Vi omsætter ikke for noget i dag, og har derfor ingen økonomiske nøgletal at fremvise, desværre.

Produktet

Idéen bag var at skabe et uafhængigt rejseforum, hvor den danske befolkning kunne søge rejseinspiration p2p. I bestræbelserne på at holde sitet clean, er der derfor heller ingen reklamer sat op nogen steder på sitet, selv om dette nemt kan implementeres. Det har været muligt for brugerne selv at bidrage med rejsecontent/blogposts, for på den måde at skabe et mere dynamisk og autentisk rejseforum, hvor det virkelig er FRA brugerne TIL brugerne.'

Der er stadig et hul i markedet, som det er i dag, og umiddelbart tilhører de danske rejsesites enten blog-genren eller de kommercielle affililate-sites. En decideret p2p-platform i rejsebranchen ser ikke ud til have fundet dagens lys, foruden os, naturligvis.

Markedsføringskanaler

Websitet er til stedet på Facebook, Instagram og Twitter, om end sidstnævnte er en lidt af en dødssejler.

Derudover bliver langt størstedelen af traffikken drevet af SEO, og der ligger endnu større potentiale og venter her, da det er langt fra alle sider, der er ordentligt SEO-optimeret.

Omkostninger

Af faste omkostninger ligger domænet og hosting hos Unoeuro (27,5 EUR om året). Derudover er der ingen omkostninger.

Virksomhedens historie

Som studerende på CBS fandt jeg sammen med et par venner ud af, at der manglede en p2p platform i rejsebranchen, og efter 3 års hårdt forarbejde, så websitet endelig dagens lys i 2015. Processen var lang og til tider uudholdelig, da vi konstant søgte at optimere sitet inden launch. Selv den allermindste detalje skulle være på plads, inden vi ville være bekendt at sende siden i cyberspace, og det har kostet både tid og kræfter, selv om det både har været en utrolig lærerig og sjov proces samtidig.

Markedet

Rejsebranchen er en evigt udviklende branche, og alligevel findes der i det danske marked ikke rigtig en p2p-platform, der som udgangspunkt udelukkende varetager brugerens interesser. Der findes masser af personlige rejseblogs, deal-sites osv., men ikke et rejsenetværk, sandsynligvis ud over enkelte grupper, der er indlejret i Facebooks univers.

Svagheder/udfordringer

Det vil kræve en kritisk masse at få forummet til at have daglig aktivitet, og det vil formentlig være et langt sejt træk, der både kræver produktion af masser af content samt penge til at annoncere på sociale medier med formålet om at skabe brand awareness.

Siden er på dansk, og dermed ikke så skalérbart, medmindre man lægger stilen om, og laver den til engelsk. Der vil i så fald være noget større konkurrence på keywords samt en del flere konkurrerende platforme. Men alt er muligt, for den som bærer viljen i hjertet, som gode gamle Thomas Mygind sagde i Fangerne på Fortet.

Stærke sider

Dette website har en unik platform, hvis du er tilhænger af p2p-tankegangen, og gerne vil, på sigt, kunne drive et site der delvist består af eget content og delvist af brugergenereret indhold i en branche, der bliver sværere og sværere at gennemskue for den almene forbruger. Nærmest alle starter deres rejse med en søgning på nettet, hvorfor der potentielt kan nås en MEGET bred målgruppe.

Strategi

Strategien er at udnytte det hul i rejsebranchens blog- og affiliatemarked. Der skal nok en stærkt So-Me, CPC og content-strategi til, for at bryde igennem isen, men hvis man er villig til at lægger kræfterne i det, er jeg sikker på, at det kan lade sig gøre.

Vision

Visionen er, som tidligere beskrevet, at skabe Danmarks største rejsecommunity og go-to-place for danskere, der skal ud at rejse. At skabe en p2p-platform, hvor brugernes interaktioner er i højsædet, og hvor du finder det absolut bedste rejsetip, uanset hvor du skal hen. Der er altid én, der har været der før dig.

Ideel køber

Afhængig af dit mål, vil jeg mene, at den ideelle køber tror på p2p og at brugergenereret indhold kan skabe en fælles værdi. Outputtet vil modsvare den energi og arbejdsindsats du lægger i projektet, men det hårde forgående arbejde ER gjort, så du skal sådan set blot udvikle på konceptet og kunne bære det frem. Det er nok ikke helt skidt, hvis du er lidt af en marketing-wiz.

Opstartshjælp

Jeg har desværre ikke selv tid til at være en aktiv del af virksomheden fremadrettet, men står selvfølgelig til rådighed med både info og tips, indtil du er klar til selv at tage over. Jeg har selv brugt lang tid på sitet, og vil naturligvis gerne sikre, at det lever videre i bedste velgående, og jeg skal ikke have betaling for noget overlevering overhovedet. Derudover er jeg altid frisk på at diskutere muligheder, da det er en verden og branche, der interesserer mig. Du kan slette mit nummer, når du er klar til at køre videre uden mig. :)

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1476

Sælger kontaktet:
11

Følger annoncen:
5

Annonce id-nummer:
29397

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
23-01-2018
Udbudspris 0 - 50.000 DKK