Gaming side med +550K passiv indtjening om året
Verdens største og førende spil-portal for "io" spil sælges.
Har du hørt om Agar.io som bl.a. er kendt fra House of Cards? Eller måske Slither.io? De 2 spil som startede det såkaldte ".io" spil marked. I dag findes der allerede omkring 1000 spil, og flere er på vej, da teknologien er i rivende udvikling.
Dette er den første spil-portal inden for “io”, alle nye som gamle spil listes her direkte af udviklerne selv, og er derfor de-facto kendt som stedet, hvor nye io spil både opdages og spilles. Der er omkring 1000 udviklere registeret, sammen med ca. 3000 YouTubere, foruden 47000 brugere af vores Chrome Extension. I perioden 01-05-2016 til 30-09-2017 har der været over 40 millioner sessioner fra 16 millioner brugere, som har genereret 183 millioner pageviews.
Udover spil listningen, kan udviklerne kan købe tokens, der på tid berettiger dem til en højere rangering på siden, foruden gøre brug af en gratis Cross Promotion funktion, hvor de forskellige spil reklamerer for hinanden, via et fair system.
Endvidere er der lagt arbejde i en endnu ikke udgivet desktop klient, bygget på Electron frameworket, som skal bruges til at spille de forskellige io spil igennem.
Økonomiske nøgletal
Over de sidste 7 måneder:
Gennemsnitligt omsætning: 47.000 DKK / måneden
Gennemsnitlige omkostninger: 5.400 / måneden
Gennemsnitlig profit: 41.600 DKK / måneden
Produktet
Virksomheden dækker 2 primære behov:
1. Consument markedet.
Folk vil gerne spille io spil, og vil gerne finde de nye spil. Derfor går de til spil-portalen, for at se og spille de nyeste spil der bliver frigivet.
2. Virksomheds markedet.
Siden er den største indenfor io games, hvilket gør den aktuel for nye spil udviklere at frigive deres spil på for publicity. Udviklere kan gøre nytte af forskellige funktioner, som f.eks. køb af tokens, til at øge deres rangering på siden. Dertil findes der en gratis cross promotion funktion, hvor udviklerne kan reklamere for hinandens spil, via et fair delings system.
Markedsføringskanaler
66% Organisk/SEO, 20% Referral (fra sider der linker til spil-portalen), 13% Direkte.
Omkostninger
Website/Applikationer ($780/md)
- hosted på Heroku platformen. Nuværende “Dyno formation”/heroku add-ons:
o (1) Performance L Dyno ($500/md)
o (1) Standard 1x worker dyno ($25/md)
o Heroku Postgres (Standard 0 plan) ($50/md)
o Heroku Scheduler ($0/md)
o SendGrid (email service) ($0/md)
- Yderligere 3rd parts services som siden bruger:
o Cloudflare Business – caching ($200/md)
o GSuite (til emails) ($5/md)
- (Omkostninger kan nedsættes ved at bruge andet end Heroku)
Cross-Promote-Server ($100/md)
- hosted på Heroku – Dyno formation:
o (2) Standard 2x dynos ($50/ea)
- Let at deploy. (Omkostninger kan nedsættes ved at bruge andet end Heroku)
Hit-Tracker ($7/md)
- Hosted på Heroku: (1) Hobby dyno instance ($7/md)
Aktiver
Det er en ren digital virksomhed. Virksomhedens aktiver består af proprietær software i form af hjemmesiden, software til styring af cross promotion funktionen, software i form af en ikke-udgivet desktop klient, og et chrome extension addon. Desuden indeholder siden en brugerdatabase med 956 udviklere og 2690 youtubere.
Markedet
Spilmarkedet regnes med at boom på over 700 milliarder kroner i 2018, det er et marked som bliver ved med at vokse og vokse, og har klaret sig igennem tykt og tungt i kriserne.
Vores spil-portal fokuserer på segmentet som hedder "io" - hvilket er den nyeste form for spil på nettet, hvor brugeren direkte gør brug af de forskellige spil, uden at skulle vente på at hente en klient ned. Dette segment er helt nyt, og kun lige startet og i 2015, men først fået sin opstart i 2017, og nu forventes i 2018 at slå rigtigt igennem.
IO spil kan spilles generelt på flere platforme, fra telefoner til Apple computere foruden PC, og har derfor vidtrækkende applikationer, flere IO spil er også sidenhen blevet udgivet på STEAM platformen.
Det generelle browser-spil marked er i sig selv kæmpe stort, med store portaler som Miniclip, Kizi, OrangeGames, Poki og mange flere der repræsenterer mange hundrede millioner brugere.
Svagheder/udfordringer
IO spil er et nichemarked, som stadigvæk er under udvikling.
Stærke sider
Markedsleder inden for nichemarkedet. Fuldt automatiseret, der bruges på nuværende tidspunkt, under en times arbejde om dagen. Spil-portalen er bygget på User Generated Content, hvilket betyder at spil-udviklere selv indsætter deres spil på siden, og dermed opdateres siden automatisk med indhold.
Virksomhedens muligheder bl.a. ligger i at udbygge Desktop Klienten, som kan bruges til at spille de forskellige spil direkte i, og derved kunne blive en form for foretrukket spil-klient.
Strategi
Virksomheden har 2 overordnede fokus punkter:
1. At levere de nyeste io spil til sidens besøgende (consumenterne)
2. At levere besøgende til de nyeste io spil (virksomhederne)
Så længe denne spil-portal er det foretrukne sted for begge segmenter, så vil det være en automatisk selv-opdaterende hjemmeside med besøgende.
Nuværende indtjening (kerneområdet) ligger i:
- Reklamer (adsense) til de besøgende
- Salg af tokens til virksomheder, som vil have bedre positioner på spil-portalen (automatisk)
Ideel køber
Den ideelle køber er interesseret i spil markedet, især den næste generation af bl.a. browser spil. Platformen fungere fint af sig selv, og er generelt automatiseret, så køber behøver ikke at forstå programmering for at kunne drive siden. Det vil dog naturligvis være en fordel i forbindelse med fremtidig udvikling af siden, som er udviklet i programmeringssproget ruby on rails.
Opstartshjælp
Vi kan tilbyde køber en hurtig oplæring i systemet efter købet, samt være til rådighed for køber på email, telefon og skype. (OBS: Programmøren er fra USA og taler Engelsk.)
Få hjælp af en virksomhedsmægler