Fuldservice digitalt bureau indenfor web udvikling, design og grafik, SEO, Adwords, Facebook annoncering og m.m.
Et vel etableret og kendt digitalt bureau, beliggende i Thailand.
Fuldservice i webudvikling, design, animation, SEO, Adwords, Facebook annoncering og meget mere.
Mange faste abonnementer og store samarbejdspartnere følger med i salget.
Virksomheden kan drive sig selv, efter overtagelse med de medarbejdere der er ansat.
Der er klargjort til overtagelse, således nuværende ejers tilstedeværelse ikke er en afgørende faktor.
Det er en oplagt mulighed for et eksisterende bureau, som søger muligheder for at udvide.
Der følger mange kunder med, men også mulighed for at flytte inhouse opgaver ud i denne virksomhed og drage fordel af den billige arbejdskraft. Alle projektledere og mellemledere er danske og det samme gælder alle kunder.
Økonomiske nøgletal
Afkastninggrad: 20%
Overskudsgrad: 20.72%
Tallende er for 2017
De forventes at være 1/3 højere i 2018.
Virksomhedens faste abonnementer, betaler pt. alle virksomhedens udgifter, som har været målet for 2018.
2019 vil derfor blive et meget indbringende år.
Der er udarbejdet en komplet værdi ansættelse med mange flere nøgletal, som kan fremsendes ved interesse.
Virksomheden har i dag 250 faste abonnementskunder i form af hjemmeside, webshop, adwords, Facebook, SEO, hosting m.m.
Derudover, laves der timebaseret opgaver hvor der ligeledes er omkring 100 aktive kunder.
Via samarbejdspartnere, som outsourcer til virksomheden, er der også en lang række faste kunder.
Produktet
Virksomheden leverer alt inden for web udvikling, design og grafik, animation, SEO, Adwords, Facebook annoncering og meget mere.
Produkterne er abonnementsbaseret og virksomheden har pt. abonnementer nok, til at betale alle virksomhedens udgifter hver måned.
Ydermere, gør lokationen af virksomheden, at en lang række bureauer outsourcer deres opgaver til virksomheden.
Markedsføringskanaler
Da virksomheden selv laver marketing for sine kunder, kører vi naturligvis effektive kampagner for vore egne services.
Rigtig mange af virksomhedens opgaver, kommer dog igennem samarbejdspartnere, der outsourcer deres opgaver til virksomheden og de fleste samarbejdspartnere har outsourcet og samarbejdet med os i mere end 5-6 år.
Omkostninger
Virksomheden har meget lave omkostninger, taget i betragtning af antallet af medarbejdere og virksomhedens generelle størrelse.
Dette skyldtes at virksomheden er placeret i Thailand, hvor det kun er projektledere og mellemledere der er danske.
Aktiver
Virksomheden ligger en en stor moderne bygning, som virksomheden har lejet.
I samme bygning er der et "kontor fællesskab", som er ejet af virksomheden.
Salget kommer med alt inventar, computere, software, hardware etc. og et 100% køreklar til overtagelse.
Virksomhedens historie
Virksomheden er startet af 4 ejere.
Kort efter starten, blev den ene ejer købt ud.
I 2016, købte sælgeren af virksomheden de 2 andre partnere ud, således der nu kun er én ejer af virksomheden.
Virksomheden blev startet på baggrund af dårlige oplevelser ved tidligere arbejdsgivere, hvorfor de 4 founders valgte at starte en virksomhed baseret på værdier der gik på "Vi snyder ingen". Historien bag dette er lang og vil meget gerne uddybes for interessede købere.
Markedet
Virksomheden tilbyder en bred vifte af services, så uanset markedetsudvikling har vi altid et ben at stå på.
Der hvor jeg ser at en rellevant køber kunne styrke sig selv på markedet, vil være en køber i samme branche, som udnytter den billige arbejdskraft og de lave udgifter i virksomheden, til at styrke deres position på markedet.
Svagheder/udfordringer
Kommunikationen kan til tider være en svaghed, grundet tidsforskellen.
Men, når man arbejder med web, har man ofte behov for at arbejde på en løsning uden for peak perioder. Derfor plejer vi at vende det til en fordel, da vi altid har mulighed for at arbejde om natten, dansk tid.
Stærke sider
Vi er vel etableret og vi har faste loyale kunder.
Ydermere, gør virksomhedens lave omkostninger, at man har mulighed for at konkurrer på pris, uden at gå ned på kvalitet.
Et eksisterende bureau i samme branche, vil kunne drage kæmpe fordel af, at få ekstra kapacitet igennem denne virksomhed og mulighed for at udvide den yderligere med meget lave udgifter.
Samtidig er virksomhedens udgifter allerede betalt af eksisterende kunder/abonnementer, så der er ikke nogen risiko forbundet med overtagelsen.
Strategi
Virksomheden har ingen salgsafdeling.
Hos os, snakker med kún med eksperter. Da næsten alle medarbejdere har været ved VSI minimum 5 år, sikre vi at i får nogle dygtige og kompetente medarbejdere med.
Den ekspert viden vi har, er måden vi sælger til kunder på. Gennem tillid, ved at vide hvad vi snakker om og aldrig lover noget vi ikke kan holde.
Ideel køber
Den ideelle køber vil være et bureau i Danmark, som ønsker at opkøbe markedsandel og samtidig have muligheden for at lægge arbejdsopgaver ud i en produktion i denne virksomhed og derved kunne spare penge på lønninger og forbedre sit eget resultat.
Eller, en der søger nye udfordringer og gerne selv vil til udlandet og arbejde og have noget at give sig til.
Opstartshjælp
Allerede nu, er der indsat mellemledere, bogholder, produktionschef m.m. som varetager alle opgaver.
Der er lavet en aftale med produktionschefen, som også i sin tid hos VSI har været omkring og arbejde aktivt i alle afdelinger, at han vil blive indsat som den daglige leder.
Nuværende ejer, vil være til rådighed i 3 måneder, som en overdragelses periode.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler