Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Rekrutteringsplatform til esport og gaming industrien

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Midtjylland
Gem annonce
Fuld køreklar platform klar til skalering

Cloudbaseret platform med rigtig mange funktioner og muligheder!
IGENTA er blevet bygget i bedste "lean-startup" stil og er et produkt, skabt med brugerne.

Platformen er en rekrutteringsportal, hvor vi formidler kontakten mellem jobsøgende og virksomhed, levere nyheder, har et forum, og kan markedsføre events.
Derudover er der et inbuilt messenger-system.
Responsivt til mobile devices.
Søgeolds-algoritme med detaljeret resultatside

Et "Linkedin" for jobsøgende og virksomheder i esports/gaming/tech industrien. Industrien er fragmenteret, men vi har været dygtige til at skabe et netværk af meget kompetente jobsøgende, som virksomhederne kan headhunte. Et behov som mange der arbejder proffessionelt i industrien har efterspurgt.
Vi matcher ikke spillere/hold - vi henvender os til opbygningen af organisationer bag holdene, influencers, broadcastere, spiludviklere, programmører, kommentatorer, journalister mm. Alle dem, som ikke sidder "ingame" bag skærmen.
Demografi:
+800 brugere fra +15 lande
+25 virksomheder
Største aldersgruppe: 18-36 årige
40 % danske brugere

Indtil videre har vi kørt Freemium, men det er sat op, så I kan tage betaling for jobopslag med det samme.

Økonomiske nøgletal

Vi har fået proof-of-concept, og har valideret forretningsideen igennem adskillige test-faser, men grundet private forhold, er vi ikke kommet videre med at skabe omsætning.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Se vores explainer video:
https://www.youtube.com/watch?v=ZIUEyt3UcX0

Esport og gaming industrien vokser, og der er et kæmpe markedspotentiale i at rekruttere for denne branche i fremtiden.
Kernen er at skabe indtjening igennem rekruttering, jobopslag, men der er mange muligheder for annoncering, sponsorater, affiliate marketing. IGENTA har vundet 2 priser hos Fonden for Entreprenørskab.

Vi har fokuseret på at skabe mange brugere, før at vi har kontaktet virksomheder. Nu har vi nået en mængde, så platformen er klar til at blive præsenteret for virksomheder. IGENTA har interesse fra stakeholders fra ind og udland.

Udover vores brugerdatabase, har vi:
Facebook: 3.500 likes
Instagram
Twitter
Linkedin
Discord-server
Nyhedsmail signups (1000 stk)
En masse virksomheder i vores pipeline, som vi er i dialog med, og som du kan overtage!
Vi har selv kodet platformen i Angular, og der ligger omkring 2000 timers kodning i projektet.

Markedsføringskanaler

48 % direct search
32 % organisk
10 % referal
IGENTA er blevet SEO-optimeret for 4 måneder siden, men med den rette SEO-indsats, kombineret med Google Ads, kan du skaffe en meget bedre anskaffelses trafik.

Vi har skabt samarbejder med andre esports-firmaer, som refererer til os på deres hjemmesider.

Derudover har vi en Discord-server, og et BRAND-ambasassdører program, hvor frivillige esports-fans, hjælper IGENTA med eksponering og anskaffelse af nye brugere.

Omkostninger

Du har minimale omkostninger til Google Firebase årligt (ca 500 kroner) men ellers overtager du source-koden til en platform, med et sprudlende community og brugerdatabase.
Vores store styrke har ligget i, at vi selv har kunne bygge produktet, da teamet bag IGENTA har bestået af 2 fullstack programmører og en forretningsudvikler.

Aktiver

Immaterielle værdier

Virksomhedens historie

Virksomheden blev skabt på baggrund af henvendelser fra det danske esports-miljø, om at skabe et online univers, hvor at jobsøgende kunne finde jobmuligheder i en voksende industri, og at virksomheder vil kunne finde kandidater til jobopslag ét sted.
Vi har tidligere drevet en virksomhed, hvor vi matchede unge på EUX-uddannelser med virksomheder, når skulle søge elevforløb, og med den baggrundsviden om rekruttering, startede vi med IGENTA.

Vi byggede IGENTA gennem 8 måneders interviews, deltagelse til turneringer og events, og via test i forskellige beta-perioder. Altid havde vi "communitiet" først - og udviklede kun idéer ud fra feedback-loops.

Markedet

eSports omsætning var i 2018 omkring 6 mia. kr. og
forventes at stige til 20 mia. kr. frem mod 2022.

Med udbredelsen af både PC, konsol og mobil som
spilplatforme er gaming blevet mere og mere udbredt.
Det anslås at 1/3 af hele verdens befolkning spiller en
eller anden form for elektronisk spil6.

I visse dele af verden er andelen endnu højere,
eksempelvis ejer 80 pct. af de amerikanske husstande en
spilkonsoller.Det øgede antal spillere har ført til en
professionalisering af gaming-industrien, hvor flere går
fra selv at spille til også at følge med i professionelle
eSportsturneringer

Sponsoraftaler og partnerskaber:
Kæmpe brands som Adidas, Nike, Red Bull, Coca-Cola mv. har i nogle år dannet partnerskaber og
sponsoraftaler med eSportsvirksomheder. Antallet og aftalernes omfang forventes blot at stige de
kommende år.

Der investeres store beløb i eSport:
Flere traditionelle sportshold, velhavende personer, professionelle investorer og store virksomheder er
begyndt at investere i eSportshold og -virksomheder. Og beløbene er ikke små. I oktober 2018 rejste det
fem år gamle selskab Cloud9 over 300 mio. kr. i en serie B runde til en værdisætning på ca. 2 mia. kr.11
Cloud9 driver 11 eSporthold inden for de største spil. En 2018 opgørelse fra Forbes12 viser, at der er ni
eSportsvirksomheder der har en værdisætning på mere end 650 mio. kr.

Ventureinvestorer ser potentiale i eSport:
Ventureinvestorer har også fået øjnene op for eSport. Således er der allerede blevet investeret 22 mia. kr. i
startup virksomheder indenfor eSport, hvoraf over 40 pct. af investeringerne har fundet sted i 20182. Alene
i de tre første kvartaler af 2018 blev der investeret 9 mia. kr.

Ung industri men allerede nogle store handler:
Twitch som er et website hvor man kan livestreame computerspil og meget andet blev i 2014 solgt til
Amazon for 6,4 mia. kr.15 Russiske ESFORCE som ejer prominente Counter Strike hold, producerer events,
nyhedssites mv. blev i 2018 solgt til Mail.Ru for ca. 1 mia. kr

Svagheder/udfordringer

Vores klare udfordring har været af, at vi er for tekniske, og for lidt fokuseret "salg".
Som ejer af IGENTA, har du et produkt du skal sælge. Du har en online platform, en masse brugere, et pisse godt produkt - og du kan løse et stort problem for virksomhederne.

Vision

At være det bedste, og største rekrutteringsnetværk for esport industrien.

Ideel køber

Du er iværksætter
Passion og forståelse for esports og gaming industrien
Kan skabe fed content som kan tiltrække nye brugere
Forstå dig på rekruttering

Opstartshjælp

Vi tilbyder en komplet gennemgang af hele platformen, forretningsmodellen, skalerbarhed, aftaler.
Jeg forestiller mig, at jeg kan stå til rådighed i en uge med onboarding og sparring omkring alt hvad der vedrører sig IGENTA.com

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2532

Sælger kontaktet:
10

Følger annoncen:
4

Annonce id-nummer:
32616

Årsag til salg:
Helbred

Annonce oprettet den:
02-06-2020
Udbudspris 35.000 DKK