'DRESSUPING' handler om at motivere kvinder til et positivt mindset gennem månedlig power citater og lækre håndplukkede produkter.
Idag lider mange af depression, selvværds- og mindreværdskomplekser. Som kvinde, kan jeg nigge genkendende til, at man sommetider har brug for en portion god energi, et opløftende citat til at genvinde energien eller et flot smykke som gør, at man føler sig lidt ekstra flot og selvsikker.
At få lidt ekstra energi er guld værd på et personligt plan, men også samfundsmæssigt gør det en forskel. Vi kan alle bedre overskue dagligdagens udfordringer, når blot vi er i balance med os selv og måske oven i købet er i overskud pga. et mindset positivt.
'DRESSUPING' er en abonnementsbaseret æske til kvinder. Konceptet er global kendt og passer perfekt ind i tiden.
Vi elsker, at forkæle os selv. Vi har råd til det og vi praler gerne af vores nye ting på sociale medier. Danske kvinder er generelt inspireret af amerikanske tendenser, med farver, at være farvestrålende og lidt prangende. Vi tør godt skille os lidt ud fordi vi har det godt og det vidner om selvsikkerhed og selvstændighed.
I danmark arbejder mange kvinder fuld tid og vi har derfor travlt i hverdagen med børn, praktiske ting i hjemmet, mænd, veninder og arbejde. Vi har derfor ikke længere god tid til at shoppe rundt og forkæle os selv. Vi vil gerne forkæle os selv, men det er blevet en anden måde vi gør det på. Det er fedt og befriende, at modtage en pakke med forkælelse, motivations boost, lækre produkter mv., hvor vi ikke skal gøre andet end at nyde det.
Det smarte ved en abonnements virksomhed er, at der tikker penge ind hver måned. Opbyg en solid kundebase af kvinder og du vil med tiden kunne opnå at få produkterne sponsoreret af diverse brands. Når kundebasen bliver bred nok og du har et segment af specifikke kvinder i en bestemt målgruppe, vil konceptet tilmed kunne udvides.
Konceptet er udviklet og varelager medfølger, så det er umiddelbart nemt at komme igang. Derudover medfølger en Instagram- og Facebook profil samt et domæne også.
Økonomiske nøgletal
Foreslået salgspris er 279 kr. inkl. moms
På nuværende tidspunkt ligger der +220 æsker klar, som er pakket og klar til at blive sendt ud til nye kunder. Der er stadig 780 æsker der ligger klar til at blive pakket med varer.
*Jeg anbefaler, at man med tiden forsøger at få sponsoreret produkter i æskerne. Såfremt det pånås skal der blot bruges penge på æsker og markedsføring. Dette kan gøres, når der er opnået en gruppe af betalende abonnenter.
Produktet
'DRESSUPING' er en abonnements æske som skaber et positivt boost til kvinder.
Den foreslået månedlige pris pr. æske er 279 kr. inkl. moms.
'DRESSUPING' er en pink æske, som indeholder en bombe af lækre produkter og tankevækkende citater til et positivt mindset.
I hver æske er der printede citater ind, som modtager af æsken kan læse og blive inspireret af. Der medfølger en opgave i hver æske, nemlig at vælge månedens citat, som vedkommende bør holde fast i samt huske på de dage hvor hverdagen er lidt grå.
Udover dette, indeholder æsken fem håndplukkede produkter, som fx er et hårbånd, armbånd, et spænde, en neglelak og et tørklæde. Alle produkter er hyggelige tøse produkter, som kan benyttes af kvinder i alle aldre og størrelser.
Det er et bevidst valg af produkter, der er gjort i 'DRESSUPING'. Det er nemlig produkter der kan bruges af alle uafhængig af størrelse.
Markedsføringskanaler
Mit forslag til markedsføring er at bruge sociale medier som den primære kanal.
Annoncer på Facebook vil være oplagt, her kan man sætte diverse tartegin kampagner op. Videoer hvor man viser en der modtager en æske og pakker den op vil være oplagt.
Derudover kan Instagram bruges, evt. som der hvor man dagligt ligger motivations citater op til følgere. Det trender meget for tiden og er en meget nem og simpel markedføringsmetode som ikke koster noget udover tid.
Affiliate og influencer marketing vil også være en mulighed, som vil sige at man får influencers til at vise (pakke æskerne ud) æskerne på deres kanaler.
Her vil man enten betale dem upfront for de billeder/videoer de ligger ud. Ellers vil det være oplagt at bruge affiliate, hvor influencers får en kommission for det salg de laver.
At gå sammen med nogle brands, så man engang imellem har en æske fyldt med ét brand kan også være en mulighed. Så kan man lave noget video materiale med dem, som man igen kan bruge til Facebook annoncering.
Der er rigtig mange muligheder udover det almen kendte som fx SEO optimering og alm. PR.
Omkostninger
Der er på nuværende tidspunkt kun omkostninger forbundet med køb af vare til at lægge i æskerne (råvarer) og pakning af produkter.
Aktiver
Såfremt man ikke at man ikke har mulighed for selv at sende varerne ud, kan man med fordel bruge et lagerhotel til forsendelser (her kan jeg hjælpe med en kontakt).
Virksomhedens historie
Grunden til at jeg startede 'DRESSUPING' var at jeg selv synes det kunne være rigtig fedt at modtage sådan en pakke. Jeg havde længe hørt om mine veninder der var med i diverse abonomments ordninger. Som iværksætter, tænkte jeg at det kunne være sjovt at lave mit eget koncept.
Jeg er personligt ret interesseret i hvordan citater med hverdags boost kan gøre en forskal. Hvordan mine private citater om at se positivt på livet tiltrak mange følgere. Jeg kan se, hvordan det drager folk og specielt kvinder, at blive boostet med hvordan man bør se verden hvis man ønsker at leve i en positiv og opløftende hverdag.
Derudover er jeg personligt glad for gaver, og en gave der sendes til døren hver måned er fantastisk, kombineret med at få produkter til en billig pris.
Jeg driver selv en anden virksomhed ved siden af, og jeg må desværre erkende, at jeg ikke har tid til at klare begge. Jeg ønsker derfor at sælge 'DRESSUPING' til nogen der kan få bragt det til live.
Markedet
Markedet for accessories, smykker mv. er helt enormt stort. Det er også konkurrencepræget og mange butikker har det hårdt i tiden. Ikke pga. lav købekraft, men pga. af koncepter som fx DRESSUPING vinder frem. Her får kunderne meget for penge i forhold til produkter, de får en oplevelse og alt sammen leveret til dem lige til døren én gang i måneden.
Der er enkelte konkurrenter på markedet, men der findes ingen lignende 'DRESSUPING' med kombinationen af en oplevelse, energi boost i form af motivations citater og fysiske varer.
Svagheder/udfordringer
Det man skal være opmærksom på, er at man skal kunne levere. Der skal altså sættes et system op så der hver måned er varer der kan sendes ud til dem der er skrevet op til æskerne.
Stærke sider
Konceptet i 'DRESSUPING' er stærkt og unikt når man kigger på konkurrenterne. Kunder vil idag ikke blot købt et produkt, de vil have en oplevelse, noget de kan fortælle deres veninder/venner om. Det kan 'DRESSUPING' levere.
Opstartshjælp
Såfremt køber ønsker det, vil jeg gerne beholde en minimal del af virksomhed og fungere som sparringspartner.
Jeg hjælper gerne med kontakt til lagerhotel i DK som kan sende æskerne ud. Derudover kan jeg også hjælpe med kontakt til produktion, hvor æskerne kan blive pakket. Dette vil også være i DK.
Få hjælp af en virksomhedsmægler