Dansk ur tilbehør webshop - 40.000+ kr. i Omsætning
Webshoppen er officielt skudt i luften d. 25 maj og har omsat for 38.918+ kr. siden den dato med fordelingen 34.918 kr+ på webshoppen og 4.000 kr+ på Facebook Marketplace. Så man kan vel godt være vældigt tilfreds med resultatet indtil videre. Webshoppen har en overskudsgrad på 15-20% efter alle udgifter er betalt, dette kan øges ved at retarget besøgende på webshoppen på Facebook og have mere fokus på at optimere Google Ads.
Indtil videre er der et overskud på driften på ca. 4.000 kr. og det er derfor en vanvittig godt køb for den der vælger at drive den videre og føre drømmen ud. Webshoppen kan udvides meget profitabel med ur tilbehør til traditionelle ure og drives op til massive nye højder.
Webshoppen blev startet med en drøm om at dække et hul i Apple Watch tilbehør markedet og på sigt ur markedet. Jeg elsker nemlig helt traditionelle og simple ure. Der er omtrent 2-5 konkurrenter på de danske markedet indenfor Apple Watch markedet og markedet vækster hvert eneste år, derudover er der rig mulighed for at øge omsætningen og potentialet med tilbehør til- eller traditionelle ure profitabelt.
Jeg sælger webshoppen, da jeg ikke har tiden til at drive denne webshop, pga. drift af andre veletableret webshops og mit markedsførings-bureau, trollemedia.dk. Da' jeg har stadig har stor passion for markedet og den store forskel vi kan gøre på markedet, er jeg ked af at sælge denne vækstende webshop.
Webshoppen har et stort potentiale indenfor Facebook Ads og Google Ads.
Der køres pt. Google Shopping Ads og der er et ok annonceafkast på 3-5x indenfor de sidste måneder.
Udover det har vi i en lille tidsperiode prøvet Facebook Ads Retargeting af, dette viste en ROAS på omkring 5x, men dette blev stoppet pga. mangel på nyt content til annonceringen, det er planen at dette skal startes op igen pga. at der med retargeting og prægning på social medier ville kunne tages en højere pris for vores produkter, samt øge dækningsbidraget ved at øge trafik på tidligere kunder og varme leads og få en merkant højere ROAS på længere sigt ved brug af splittesting og optimering af annoncerne.
Økonomiske nøgletal
Inden for de sidste 2 måneder er der lavet kostoptimeringer og AOV er blevet hævet med over 30% i gns. Hvilket har hævet overskudsgraden af webshoppen betydeligt, samtidigt med at markedsføringsindsatsen er forbedret på ROAS fra i gns. 3x til 5-6x de senest 2 måneder i oktober og november 2022.
Seneste 2 måneder:
Omsætning i webshop = 11.908,65 kr.
Omsætning på Facebook Marketplace = 1.292 kr.
Produktomkostninger = 2.217,70 kr.
Fragt omkostninger = 2.117,5 kr.
Annoncering på Google = 3.370 kr.
Overskud = 2.855,32 DKK
Overskudsgrad = 27,03%
---------------------------------------------------------------
Total omsætning fra Maj:
Omsætning i webshop = 34.859,90 kr.
Omsætning på Facebook Marketplace = 4.329 kr.
Produktomkostninger = 6.536 kr.
Fragt omkostninger = 7.448 kr.
Annoncering på Google og Facebook = 14.100 kr.
Overskud = 3.266,12 DKK
Overskudsgrad = 9,97%
Regnskab
- Omsætning:38.918 DKK
- Ebitda: 3.266 DKK
- Resultat før skat: 3.266 DKK
- Balancesum: 2.500 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
Vi sælger en tilbehør til Apple Watch på nuværende tidspunkt, men visionen er at webshoppen skal fremtidssikres og gøre uafhængig af en producent. Dette gøres ved at udvide butikken med ur tilbehør til traditionelle ure og evt. ure på langsigt altså mærkevare. Dette vill hæve AOV betydeligt og gøre webshoppen vanvittig profitabelt.
De nuværende produkter har et gns. dækningsbidrag på mellem 80-90% og kan sælges til en god margin, hvilket gør at du skal købe mindre lager hjem og gør at forretningen er mere skalerbar for selv dig, der er på et lavt budget.
På grund af den høje dækningsgrad er det nemt for dig, som webshopejer at føre webshoppen videre profitabelt uden nogen erfaring indenfor annoncering. Webshoppen kan let køres profitabelt, ved hjælp af en vedligeholdelsesfri Google Smart Shopping Campaign, som allerede er blevet implementeret.
Markedsføringskanaler
Vores kunder finder os primært ved brug af en PPC strategi, der primært bruger Google Shopping Ads til at genere salg til webshoppen, denne strategi er let skalerbar og kræver minimal vedligeholdelse ifht. FB ads.
Udover det er vi også repræsenteret organisk på Facebook, Instagram og Google Search.
Dvs. at vi er repræsenteret på:
- Google Shopping Ads. (PPC)
- Google Organisk Search. (SEO)
- Facebook & Instagram (Organisk)
Der er massere mulighed for at udvide med flere push-markedsførings salgskanaler, som Snapchat, Facebook og Instagram.
Omkostninger
Shopify Plan = 189 kr. / Måneden
Shopify Apps = 260 kr. / Måneden
Google Workspace = 40 kr. / Måneden
Totale faste omkostninger pr. måned = 489 kr.
Shopsystem
Aktiver
Varelageret i webshoppen er inkl. i salgsprisen.
Virksomhedens historie
Jeg startede Urbiksen i Maj 2022 med en vision om skabe et dansk alternativ til der solgte kvalitetsure til billige penge, men måtte hurtigt konstatere at det have jeg ikke kapital til. Så jeg valgte at starte med at gøre en forskel ved at lukke et hul i markedet på Apple Watch tilbehør markedet fordi der var også et problem. Dårlig kundeservice, lange leveringstider og dårlige webshops generelt af hensyn til opbygning.
Min vision var og er stadig at Urbiksen skal over stepperne og øge sortimentet med traditionelt ur tilbehør, som vil gøre webshoppen mere profitabel også.
Jeg startede webshoppen for at skabe et bæredygtigt og økologisk alternativ til, et søvn forbedringsmiddel der virkede godt for mig selv før jeg fik en kugledyne døjede jeg nemlig tit med søvnløse og urolige nætter. Jeg var træt af at der ikke var et økologisk alternativ til de traditionelle kugledyner / tyngdedyner og gik derfor i tænkeboks sammen med vores producent og vi fik udviklet et produkt der opfyldte alle kravene til at gå ind på det økologiske kugledyne marked.
Markedet
Markedet indenfor Apple Watch tilbehør er stort, det rummer mange forskellige aktører og er et konkurrencepræget marked.
Dog er dette marked et helt ideelt marked for dig der gerne vil gøre en entre på markedet med en vedligeholdelsesfri webshop, der kun tager 3-4 timer om ugen at vedligeholde på nuværende tidspunkt maksimalt.
Svagheder/udfordringer
1-2 måneders leveringstid på produktet.
Stærke sider
En af vores største styrker er helt klart at vi er et billigt alternativ til andre på markedet, at der stadig er rum til at hæve priserne på produkterne og derved hæve profitabiliteten af forretningen. Produktet har en høj dækningsgrad og dette gør at du kan køre shoppen vedligeholdelsesfrit uden bekymringer.
Du kan nemt brande virksomheden og gøre den unik ved at private label og produkt udvikle. Men ellers kan du også gå i den anden retning og blive et helt supermarked der levere alle de svære ur tilbehør ting, som man har svært ved at få i Danmark, men der er en relativt stor efterspørgsel på.
Markedet er i vækst og bliver kun større og større lige pt.
- Højt dækningsgrader på produktet.
- God branding.
- Marked i vækst.
Ideel køber
Den ideele køber ville være en person med lidt eller meget erfaring indenfor webshop verden eller en helt ny i gamet med blod på tanden og en lyst til at lærer indenfor ecommerce.
Jeg vil ikke sige at det er nødvendigt at du har meget erfaring indenfor verden eftersom at du i starten bare kan bruge Google Smart Shopping, som den primære salgskanal og bruge et marketings bureau til at håndtere din marketings indsats længere henne ad vejen.
Du kan let drive webshoppen, på hobbybasis og i din fritid, som en extra indkomst eller tage den til nye højder og gå fuldtid ved at skalere marketingsbudgetterne op.
Opstartshjælp
Jeg kan frit kontaktes efter købet i 30 dage til evt. hjælp i driften af webshoppen og sparring.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler