Salg af webshop
Hos Rosa Noa bliver der lagt vægt på kvalitet, på grund af lingeriet bliver kvalitetssikret i 3 uger før det bliver sat til salg på websitet. Alle produkterne er gennemtænkt og virksomheden er de eneste i Danmark med denne leverandør fra Kina.
Ideen bag Rosa Noa kom fra inspiration fra det australske brand Gooseberry, hvor en udbyder som denne manglede i Danmark. Det er dyrt for danske kunder at bestille et produkt hjem fra deres website på grund af leveringen. Derfor ville virksomheden være de første på det danske marked med lingeri, der både så sexet ud og er behageligt for den moderne kvinde.
Fokusset har været på det danske marked, hvor Rosa Noa har skilt sig ud med deres produkter og personlige service. Med personlige service menes der, at websitet har en chatfunktion, hvor ejerne har stået til rådighed og været behjælpelige med at vejlede med størrelse, styling, farve etc. På den måde skiller Rosa Noa sig fra de store spillere på markedet på det online marked, da virksomheden er de eneste, der tilbyder personlige vejledning.
Regnskab
Hent regnskab2017 | |
---|---|
Omsætning | 5,011 DKK |
Bruttofortjeneste | - |
Resultat før skat | -21,916 DKK |
Årets resultat | -21,916 DKK |
Egenkapital | 906 DKK |
Balance | 7,507 DKK |
Afkastningsgrad
Soliditetsgrad
Likviditetsgrad
Økonomiske nøgletal
Kontakt os ved henvendelse og vi sender dem til dig. Da vi er ved at færdiggøre sidste regnskabsår for 2019.
Produktet
Produkterne på websitet er kun lingeri, hvor materialerne er elastan og polyester. Alle bh´er er uden bøjle, som gør at de er behagelige at have på og til formål at kvinden har lyst til at sove med det på.
Udvalget af lingeri nøje udvalgt og præget af nye trends og tendenser, men det er vigtigt ikke at gå på kompromis med komforten eller kvaliteten.
Lingeri må gerne udstråle selvsikkerhed, da vi som kvinder har brug for, at føle os lækre udenpå som under tøjet – lingeri er det inderste lag, der betyder så umådelig meget for den samlede komfort.
Markedsføringskanaler
Virksomheden markedsfører sig online via sociale medier, for at skabe opmærksomhed på deres produkter. Der anvendes sociale medier som Instagram og Facebook. Størstedelen af vores kunder er gennem markedsføring på instagram, som primært er kvinder mellem 18 - 30 år i København.
Der er anvendt SEO under meta description og tekster på websitet. Derudover er der udarbejdet blogindlæg for at SEO optimere websitet og blive set mere på google. Dette er gjort uden brug af øknomiske midler.
Rosa Noa sælger deres produkter på egen website og har ligeledes en tilknyttet Trustpilot profil, for at skabe troværdighed for kunderne. Lige nu har virksomheden 17 anmeldelser på fremragende.
Omkostninger
Vi har selv haft lager opbevaring i egen bolig. Derfor har vi sparet udgifter ved lageromkostninger.
Faste omkostninger:
- Løn (ingen betalt løn)
- Gebyrer pr. kvartal til danske bank (300 kr.)
- Billy (regnskab - gratis konto, kan videregives)
- Domæne (50 kr. pr. år - skal fornyes/betales her d. 29 april)
- Unoeuro, mail (448,- skal fornyes/betalesher d. 1 april)
Variable omkostninger:
- Markedsføring (video, annoncering mv.) Der er ikke blevet anvendt betalt markedsføring.
- Forsendelse (pakkelabels.dk) med GLS (Gennemsnitligt 43 kr pr. pakke)
- Wordpress (hjemmeside optimering)
- Indkøb af produkter fra leverandør (Kan bestilles helt ned til minimum fra 1- 5 afhængig af produktet)
- Indpakning til forsendelse
Shopsystem
Aktiver
- Billede kartotek fra adskillige shoots: 500 billeder & 50 videoer
- Instagram følgere: 1100 følgere.
- Facebook følgere: 1600 følgere.
- Nyhedsbreve: 39 abonnenter (Desværre er nyhedsbrevene ikke blevet taget i brug. Det er kun blevet anvendt på websitets forside som tilmeldningsformular.)
- Opdateret website (værdi 20.000,-)
Virksomhedens historie
Vi er to vidt forskellige kvinder i midt 20´erne med hver sin identitet og historie. Vi startede Rosa Noa op, fordi vi i fælleskab troede på at vi kunne skabe en unik platform med lingeri og personlige vejledning og skille os ud fra konkurrenterne på mode- og tekstilmarkedet.
Kunderne har altid været vores vigtigste udgangspunkt og har gennem hele websitet eksistens stræbet efter at kunne give kunderne den bedst mulige købsoplevelse. I det halvandet år vi har eksisteret har der ingen utilfredse kunder været. Vi har været i tæt kontakt med kunderne og ladet os inspirere af inputs fra kunderne. Det er i sidste ende dem, som skal fortælle vores historie videre. Vores mål har været at skabe en personlig relation til kunderne.
Det har været 1,5 år intens år med Rosa Noa, da vi har brugt næsten et år på at finde den helt rigtige leverandør med det sæt lingeri, som vi kunne stå inde for og ville sælge på vores website. Inden vi startede websitet havde vi ikke tænkt over hvilke kompetencer, der er vigtige for at en virksomhed kan køre rundt og der har været for mange poster for blot 2 partnere i virksomheden at kunne håndtere. Line og Amalie, som er partnere for virksomheden har også besiddet de samme kompetencer, hvilket har gjort det svært at løst virksomhedens økonomiske-, strategiske-, tekniske og markedsføringsposter. Vi har begge haft arbejde og studie ved siden af, hvilket har gjort det svært at drive en forretning ved siden af.
Markedet
Der er et stort marked for lingeri på det danske mode- og tekstil marked. Der ligger store spillere på markedet, både små og store kæder med et bredt udvalg af lingeri og undertøj.
Rosa Noa ligger i tættest konkurrence med virksomhederne Unify Underwear (unifyunderwear.dk), som er drevet af to unge danske kvinder samt OYSHO (Oysho.dk).
Kunden har en høj magt og stor indvirkning på prisfastsættelsen og kvaliteten, da de kan finde lignende hos de mange andre udbydere i branchen.
Ny e-handelsrapport for 2019 viser, at dansk e-handel er i vækst og i stigende grad en favorit indkøbsmulighed for de danske forbrugere. Forbruget i den danske e-handel er steget fra 133,5 milliarder kroner til 140,7 milliarder kroner. I forhold til forbrugernes købsvaner på nettet er den mest populære varekategori; tøj og undertøj, sko og accessories, hvor især kvinderne (69 %) og de unge (15-24 årige) har spenderbukserne på. Hvilket er en fordel for Rosa Noa, da købekraften er høj hos det unge kvindelige segment, som er virksomhedens målgruppe.
https://info.dibs.dk/hubfs/Dansk%20e-handel%202019/Dansk%20e-handel%202019.pdf?__hstc=26283042.00206823b1762ce7322de56a402f880d.1576331346790.1576331346790.1576331346790.1&__hssc=26283042.3.1576331346791&__hsfp=3614249331
Vores mål har været at differentiere os fra allerede eksisterende konkurrenter, ved at gøre os mere personlige i vores håndtering af kunderne. Vi tilbyder personlig rådgivning i forhold til valg af størrelse, styling og farve. Vi har også chatfunktion på webshoppen, så vores kunder altid kan komme i kontakt med os og vi kan via denne skabe en relation, som ingen af de store spillere på markedet tilbyder.
Svagheder/udfordringer
Rosa Noa´ største udfordring har været begrænset økonomiske midler fra opstarts fasen. Virksomheden blev etableret på 18.000 kr. Dette opstartsbeløb var meget begrænset, derfor gjorde vi brug af vores kontakter og netværk. Ingen af de økonomiske midler er blevet anvendt på markedsføring, da vi ikke havde erfaring for hvor vigtigt det var at anvende, når der er så intens en konkurrence på mode- og tekstilmarkedet. En svaghed er at Rosa Noa ligger lavt på google søgning, da der ikke er anvendt betalt SEO og markedføring.
Der er stort antal af konkurrenter på markedet, men på trods af dette, har vi alligevel mødt stor interesse fra de købsinteresseret.
Vi tror på at med et bredere udvalg af produkter, en ordentlig markedsføring og strategisk plan og et team med flere kompetencer, vil det kunne øge interessen for Rosa Noa og dermed salget af produkter på websitet.
Stærke sider
Kernekompetencer i virksomheden:
-Direkte vejledning fra virksomhed til kunden.
- Viden om størrelse og trends inden for lingeri.
- Leverandøraftale (Her kan du bestille minium 1 - 5 stk. Dette er sjældent en mulighed, når du bestiller hjem fra leverandør til lager.)
- Produktportefølje - virksomhedens produkter er nøje udvalgt og testet i 3 uger, så der ikke bliver gået på kompromis med kvaliteten. Det har taget ca. 1 år at få den helt rigtige produktportefølje til virksomheden, derfor er produktsortimentet ikke særlig stort.
- Priserne på produkterne er prissat efter virksomhedens tætteste konkurrencer.
En kalkulation er blevet udarbejdet for et af produkterne, for at finde frem til hvilken avance et enkelt sæt lingeri ville give for virksomheden. Denne kalkulation er udregnet fra hvis der blev købt 1 sæt lingeri hjem fra leverandøren. Told og transport er udregnet ud fra hvis det var 10 sæt lingeri, der blev bestilt hjem til lager fra leverandøren.
Købsprisen 70 kr.
Told 15 kr.
Transport 10 kr.
Din kostpris 95 kr.
Mark up 50 % 47, 5 kr.
Salgspris 142,5 kr.
Moms 25 % 35, 625 kr.
Den totale sum for et sæt lingeri 178, 125 kr.
Salgspris på websitet 359 kr.
Avance på produktet 180, 875 kr.
Denne salgspris kan I jo selv vurdere om I vil sætte lavere eller højere.
"Sig det med lingeri" konceptet er en ekstra funktion på websitet. Tanken med denne funktion er en anderledes, men unikt måde at forkæle en kvinde på. Her kan afsender sende en personlig hilsen med pakken, som kontrast til den traditionelle chokolade eller champagne pakke. Perfekt gave i forbindelse med fødselsdag, valentinsdag eller anden begivenhed.
Strategi
Det strategiske fokus der har været i virksomheden har været at lave et website med sexet og behageligt lingeri, hvor kunden kan være i personlig kontakt med virksomheden og handle deres lingeri online i stedet for i en fysisk butik.
Strategien var at skabe opmærksomhed og dermed salg gennem online marketingsaktiviteter. Dette gik ikke helt som ønsket. Da vi indså vores budget til dette var meget begrænset.
Vision
Vores vision med websitet var at få en større produkt portefølje og blive den fortrukne online handel med personlige service og vejledning.
Derudover har endnu en vision været at implementere vores nye koncept "sig det med lingeri". Dette fandt vi ud af krævede en større kapital, da det er helt nyt koncept på markedet.
Ideel køber
Den perfekte køber til denne virksomhed ville være et team bestående af flere forskellige kompetencer. Nærmere bestemt IT erfaring, SEO optimering, google ads. og facebook annoncering. Også vigtigt at der er forståelse for strategi.
Vores spidskompetencer har udelukkende været markedsføringaktiviteter på sociale medier, som billeder og content.
(gratis)
For at virksomheden virkelig kan vokse, kræver det optimering af SEO og kampagner på facebook og instagram, og Google Ads. På nuværende tidspunkt er vi ikke synlige for kunder, som ikke kender til vores produkter.
Opstartshjælp
Vi kræver ikke betaling for oplæringen ved overdragelse af Rosa Noa. Vi vil stå til rådighed både på telefon og mail, dog kun som hjælp og rådgivning. Dette vil vi gøre indtil den nye ejer føler sig tryg og klar til at drive virksomheden.
Alt i alt, må den/dem der vil overtage Rosa Noa selv bestemme hvad de vil gøre med virksomheden. Vi modtager gerne bud. Hvis det kun er websitet, der skal overtages, eller kun produkterne, der vil købes etc. Vi er åbne for alle tilbud, der måtte være.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler