Igangværende niche webshop med stort potentiale inden for personlige pleje til ældre
Her får du muligheden for at overtage en flot og velkørende niche-webshop, som sælger forbrugsprodukter inden for personlige pleje. Kunderne handler typisk flere gange om året og produkterne er nogle som kunderne skal bruge i lang tid.
Der er rigtig gode muligheder for at øge salget ved at tilbyde en abonnementsløsning og få flere leverandører på shoppen.
Webshoppen har outsourceret lager og kan derfor styres 100% fra en computer, uden du skal forholde dig til afsendelse af ordrer eller andet praktisk i denne henseende.
Webshoppen kører på Shopify og der bruges Klaviyo til E-mail marketing, hvilket giver nogle helt unikke muligheder for personaliseret markedsføring
Økonomiske nøgletal
Helseogpleje har de seneste 12 måneder omsat for 492.068 kr (ex moms), haft 1.290 ordre og en konverteringsrate på 3,98%
Webshoppen har endnu ikke givet overskud, da alt er investeret i opbygning af shoppen, varelager og markedsføring.
Andelen af genkøbsraten er meget høj, top 30 kunder har i shoppens levetid købt for 135.000 kr. og der er mulighed for at højne denne rate. Så kundelivstidsværdien er meget høj i denne niche
Produktet
Helseogpleje sælger produkter indenfor personlig pleje og som hjælp til folk med inkontinens. VI sælger bleer, underlag, handsker, sæber, cremer og andre relaterede produkter. I Danmark anslås det at cirka 10% af befolkningen på et tidspunkt oplever en grad af inkontinens og har brug for produkterne. Det kan enten være ved graviditet, sygdom eller alderdom.
Vi har lavet en shop med fokus på brugeres behov og dette afspejler designet. Vores lager håndteres af tredjepart og som de eneste i kategorien kan vi tilbyde lynhurtig og meget diskret dag-til-dag levering. På Trustpilot er vores rating Fremragende med 5 stjerner baseret på 151 anmeldeser.
Markedsføringskanaler
Google Shopping, SEO, Google Ads, Affiliate, E-mail.
Vi har også et nyhedsbrev med cirka 1056 tilmeldt
Cirka 1147 kunder, hvoraf 915 har købt en gang og 232 returning customers.
Omkostninger
Årlige udgifter:
Vareforbrug: 228.000
Fragt: 124.000
Markedsføring: 152.000
Administration (Webshop, betalingsløsning, drift af eksternt lager): 60.000
Shopsystem
Aktiver
Varelaget til en værdi af cirka 30.000 i indkøb og 60.000 i udsalg
Kundebase med 1145 kunder, hvoraf 915 har købt en gang og 232 returning customers.
E-mail base med 1056 tilmeldte
Markedet
Når man hører ordet bleer, tænker det fleste nok på bleer til babyer. Markedet for voksenbleer er dog voksende og det er med god grund. Bleer til ældre bliver mere og mere udbredt. Inkontinens er et tabubelagt problem, der dog sker for mange mennesker. Særligt ældre mennesker er ramt af inkontinens. Heldigvis er markedet for voksenbleer voksende. Det betyder, at der findes et stort udvalg af inkontinensprodukter til både mænd og kvinder.
Markedet for voksenbleer er besat af to helt store spillere – Tena og Abena. I modsætning til mange andre brancher, deler disse to store virksomheder stort set markedet mellem sig. Markedet skiller sig desuden ud fra mange andre markeder ved at have en stor andel på det offentlige marked. Mange ældre, der har problemer med inkontinens, får bevilget hjælp fra kommunen. Således bliver kommunerne en vigtig aftager af voksenbleerne.
Flere forskellige kilder i branchen peger på at det offentlige er den største kundegruppe for voksenbleer. Hvis man har problemet med inkontinens, kan man få bevilget inkontinensprodukter herunder bl.a. bleer. Man skal dermed ikke selv betale for bleerne. Den private kundegruppe er dog stigende. Først og fremmest vidner dette om, at folk ofte ikke ønsker at indvilge kommunen i et så privat problem. Det vidner desuden om, at mange oplever at deres bevilling bliver afvist af kommunen.
Markedet ligger på +100 milioner om året og det bliver kun større, da det offentlige skærer ned på hvor meget de støtter med.
Der er ikke mange konkurrenter, 2-3 store konkurrenter og så nogle online apotekter, der også sælger inkontinensprodukter men ikke som fokus.
Svagheder/udfordringer
Jeg har kun haft en dag om ugen til at drive shoppen, så hvis man har mere tid, er der rigtig gode muligheder for at vækste webshoppen. Kun en leverandør pt og trafik er meget fokuseret på Google Ads (Search og Shopping). Har været i dialog med ekstra leverandør, men endnu ikke lukket aftalen.
Stærke sider
Vi har et super setup, med en stærk platform på Shopify og Klaviyo. En super partner til at håndtere lager. Vi har nogle meget tilfredse kunder, der gerne anbefaler os.
Den private kundegruppe er stigende. Først og fremmest vidner dette om, at folk ofte ikke ønsker at indvilge kommunen i et så privat problem. Det vidner desuden om, at mange oplever at deres bevilling bliver afvist af kommunen. Yderligere vil mange gerne have en bedre kvalitet end den kommunen tilbyder.
Muligheder:
- Optimere ved at få en eller flere ekstra leverandører
- Optimere ved at fokusere på SEO og affiliates
- Udnyt mulighederne i nyhedsbrevet og de automatiseringer, der er muligt i Klaviyo
- Lave en abonnementsordning, så man ikke skal ud og hente nye kunder hver måned.
- Optimere brugen af Google Ads (har fra oktober fået tilknyttet bureau igen og de så meget store muligheder for optimering
Ideel køber
Den idelle køber elsker at yde god kundeservice og besidder godt købmandskab. Selv shoppen kører næsten fuldautomatisk, så man behøver ikke være tekniske ekspert. Man skal have tid til at smøge ærmerne op og tage fat på de mange muligheder der ligger i shoppen.
Opstartshjælp
Jeg yder meget gerne opstartshjælp, så du kommer godt fra start. Oplæring og rådgivning aftaler vi.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler