Webshop med salg af pizzaovne, spa og terrasseprodukter - Omsætning 2,3 + m i 2020
Vi sælger Luxury-outdoor og Terrasseliv som et samlet aktiv. Projektet startede i 1. juli 2016 som et bevidst startup projekt som skulle videre til andre når det var bygget. Vi har bygget en platform hvor vi har taget udgangspunkt i ”Det bedste” baseret på de erfaringer vi selv har gjort os de sidste 10 år med flere succesfulde projektet i bagagen. Man kan sige at projektet er bygget ud fra devisen ”Hvis vi skulle starte forfra i dag – hvad ville vi så gøre”. – Det har vi gjort. I februar 2017 tilkøbte vi Terrasseliv.com som et strategisk alternativ med krydssalgs synergi mv.
Luxury-outdoor.dk er opbygget med fede luksusting til haven, hvor vi tager udgangspunkt i at kunne dække hele kundens behov. Terrasseliv.com har mange af de samme produkter, men har ligeledes et sortiment indenfor mere gadget lignende produkter. 95% af omsætningen er fra Luxury-outdoor.dk. Luxury-outdoor.dk er den primære forretning, og Terrasseliv.com kan ses som en ekstra motor, hvor produktsortimentet også kan være mere end bare "luksus".
Folkene bag projektet er meget kompetente og har ekstraordinære kompetencer indenfor online. Både strategisk og teknisk. Derfor er dette setup ikke bare en webshop, men en maskine der kan skaleres mange gange.
Det er gået rigtig godt og vi har formået at genere en markant omsætning allerede fra driftår nr. 1 og vi forventer, at 2019 ligeledes vil være med stigende omsætning grundet at platformen nu er 100% optimeret og derved ikke være har områder opbygning som det har været dele af året i år, ligesom kendskabsgraden naturligt vil være større.
Begge platform styres via Prestashop med fælles lager som en multishop, hvor ordrene også kommer ind under samme administration. BEMÆRK PRISEN ER ÆNDRET TIL AT VÆRE INKL. VARELAGER PÅ CA. 75.000. SHOPPEN SKAL SÆLGES NU DA VI IKKE HAR TIDEN. OVERTAG SUPER FIN SHOP INKL. PRISROBOT DER SPARER DIG 100VIS AF TIMER. OVERTAG SHOPPEN MED MEGET LILLE VARELAGER (ELLER INGEN VARELAGER - KAN FRATRÆKKES PRISEN). FÅ JULESALGET MED. VI VIL AF MED DET NU DA KONCERNEN HAR REGNSKABSAFSLUTNING 31.10
Økonomiske nøgletal
TAL FRA 2018:
Omsætning 2018: 2.087.000 kr (eksl. moms)
Resultat før renter og afskrivninger 2018: 86.000 kr.
Tal fra 2019:
Omsætning 2019: 1.040.000 kr (eksl. moms)
Resultat før renter og afskrivninger 2019: -30.000 kr.
Tal fra 2020 (23.10):
Omsætning 2020: 2.300.000 kr (eksl. moms)
Resultat før renter og afskrivninger 2020: +200.000 kr.
Andre økonomiske tal kan tilsendes ved det fulde salgsprospekt.
Af tallene fremgår det, at nulpunktsomsætningen med outsourcet lagerdrift ligger omkring 2 mio. Ved en øgning af produktsortiment og fokus på salgsoptimering vil en omsætningsøgning give et væsentligt afkast på bunden. Outsourcingen af lageret ligger på omkring 8-10 % i omkostninger som man ved fordel kan in-source til aflønning af ejer.
Regnskab
- Omsætning:2.300.000 DKK
- Ebitda: 200.000 DKK
- Resultat før skat: 100.000 DKK
- Balancesum: 200.000 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
Det primære forretningsområde er bygget op om udendørs spabade, grill og pizza sortiment. På spasiden har man egen import fra østen af større permanente spabade ligesom man supplerer, ligeledes importeret direkte fra østen, med oppustelige spabade. Det opleves som et meget godt mix i og med de oppustelige spa er i den lave ende af prissegmentet og derved er stor trafikskaber. Typisk stor tonnage og ”Run through orders” uden nogen kontakt til kunder. Dette giver afledte køb på de større og mere investeringstunge spabade hvor der typisk er noget kontakt enten via mail eller telefon.
Derudover har vi opbygget rigtig stærkt program indenfor pizzaovne, grille og rygeovne - bl.a. fra innovative mærker som Uuni. Derudover har vi import af stenovne fra Portugal, stål pizzaovne fra Italien, samt rygeovne fra Polen.
Forretningens uniqueness ligger i, ud over at have et for kunden attraktivt sortiment, at kerneprodukterne importeres direkte fra producenterne sammen med egen udviklet prisstyringsrobot der gør, at priser altid er er de bedste på markedet.
Kerneprodukterne lagerføres og suppleringsprodukter leveres direkte fra leverandører som dropshipping.
Der lagerføres kendte brands, bl.a. produkter Bestway, hvilket gør at webshoppen kan ligge i sammenligning med andre webshops, hvor prisrobotten dermed kan justere på automatisk vis.
••••••••••••••••• BAGGRUND FOR SALG •••••••••••••••••
Foruden de 2 webshops ejer Jan Zederkof også Zederkof A/S i Fredericia der sælger møbler og interiør til hoteller og restauranter, ligesom han netop har kastet sig over et større projekt med åbning af, på sigt, flere restauranter i Danmark. Derudover har det fra starten været en del af forretningsideen at tilføre en platform værdi med alt det erfaring i bagagen man har opbygget ved drift af større projekter.
Setuppet er værdiskabende ud over det sædvanlige for en køber, da det ikke kun handler om de tekniske platforme, men i høj grad den unique måde den er opbygget på, som giver de store skaleringsmuligheder med helt og aldeles optimale driftsvilkår.
Webshoppene vil være en god investering for en forretningsmæssig indstillet person med interesse og flair for produkter til udendørs luksus.
Vi har nået det punkt, hvor vi mener webshoppen er fuldt udrustet til at kunne blive overtaget, samtidig med at den forventede omsætning er nået.
••••••••••••••••• ORGANISATION •••••••••••••••••
Selve driften vurderes kun til et behov på i gennemsnit 1 time om dagen hvor denne forretning nemt kan kombineres med andre aktiviteter. Heltidsressourcen er opsagt og medfølger ikke i salget. Denne drift har mest været præget af tilføjelse af produkter på shoppen samt kundeservice på mail og telefon.
Derudover er der tilknyttet 2 freelance personer. Den ene er ”Maskinmester” på hele den tekniske del ligesom vedkommende opbygger alle Facebook kampagner (push og pull). Den anden freelance ressource driver adwordsplatformen. Dette drives som en ”fritidsjob” ved siden af job med et af Danmarks største adwordsbudgetter og denne har derfor en helt unique adgang og erfaring til Googles opbygning og spilleregler.
Begge disse 2 freelancere er indstillet på at samarbejde på attraktive vilkår også i fremtiden, så en ny ejer kan koncentrere om salg og udvikling af sortiment.
Varelageret er outsourcet til et mindre lager hotel som varetager alle forme for håndtering af varer ind/ud. Et samarbejde der fungerer yderst tilfredsstillende. Det er også muligt for kunderne at afhente deres vare hos lagerhotellet ved medbringelse af kvittering/ordrebekræftelse.
••••••••••••••••• SORTIMENT •••••••••••••••••
Følgende produktgrupper er bl.a. at finde i sortimentet:
• Møbler
• Havemøbler
• Parasoller
• varmelamper
• Grill
• Pizzaovne i sten og i stål
• Pizzaovne transportable
• Rygeovne
• Stationære spabade
• Oppustelige spabade
• Kemi og tilbehør til spa
• Lanterner m.m
•••••••••••••• DROPSHIPPING •••••••••••••
Udover at størstedelen af varerne er fra eget lager, er der dog en del af sortimentet som suppleres fra Zederkof A/S, hvor vi har en dropshipping aftale på de produkter som falder ind i udendørs sortimentet. Denne dropshipping aftale er mulig at fortsætte, dog med en ny kontrakt.
•••••••••••••• PRISROBOT ••••••••••••••
Med platformene medfølger et unikt styringsværktøj, hvor prisrobot styrer priserne i markedet ift. til konkurrenternes priser. Samtidig overvåger værktøjet minimumspriser. Derved slipper den daglige administrator at gennemgå priser, men kun arbejde med de varer som er udtaget på alarmliste. En kæmpe tidsbesparelse i det daglige. Det er muligt at koble nye produkter på prisrobotten. Prisrobotten er koblet op med Pricerunner.
••••••••••• ANDET ••••••••••
Begge platforme er opsat i Prestashop. Platformene er løbende blevet konverteringsoptimeret, og er fuldt responsive på alle enheder.
Lød det noget for dig? Er du interesseret kan vi sende fuldt salgsprospekt.
Markedsføringskanaler
Som udgangspunkt anvender begge webshops en bred vifte af markedsføringsaktiviteter, der direkte genererer trafik og konverteringer.
De fleste af aktiviteterne er online-aktiviteter, dels med egne tilbud og nyheder på hjemmesiderne, dels via Google Adwords, samt sociale medier, herunder Facebook, der løbende bliver opdateret.
Google Analytics anvendes som analyseværktøj. Med en kontinuerlig søgeoptimering igennem længere perioder, er der opnået rigtigt gode placeringer på Google søgninger på både tekst og billeder. Derfor sker en stor del af salget også organisk.
Udover dette sker en stor andel af salget også via Pricerunner, hvor Luxury Outdoor har tilkoblet en specialudviklet prisrobot der læser data fra konkurrenterne på Pricerunner.
------ TRAFIK -----
Luxury-outdoor.dk i 2018 (1 jan til 31 dec) har haft et besøgstal på over 89.000 besøgende, hvilket svarer til et gennemsnitligt dagligt besøgstal på 250 og antallet af ordrer ligger på knap 3-6 ordrer om dagen i almindelig sæson. I højsæson ligger det på 10+ ordrer om dagen.
Den gennemsnitlige ordrestørrelse er på 2.500 kr jf. Google Analytics data.
Konverteringsraten har i 2018 været på 1.51%.
Terrasseliv.com havde i 2018 (1 jan til 31 dec) et besøgstal på 4000.
Den gennemsnitlige ordrestørrelse er også på ca. 2.500 kr jf. Google Analytics data.
Konverteringsraten har i 2018 været på 0.8%.
Det er muligt at få yderlige indsigt i Google Analytics data.
Omkostninger
Faste omkostninger er pt.
- Hosting: 2100 kr om året
- Mail: 450 kr om året
- Domæne: 100 kr om året
- Lagerleje (lageret kan udflyttes): 36.000 kr om året
- Betalingsgateway og NETS: Omkring 2500 kr om året
- Adwords konsulent: 1.500 kr om måneden
Shopsystem
Aktiver
Der medfølger ingen materielle aktiver.
Immaterielle aktiver
Følgende domæner med tilhørende mailadresser er omfattet af overdragelsen:
www.luxury-outdoor.dk
www.terrasseliv.com
Herudover medfølger alt grafisk materiale, annoncemateriale, logos og fotos.
--- Varelager ---
Varelager og igangværende ordrer optælles på overdragelsestidspunktet.
Kurant varelager sælges på overtagelsesdagen til bogført værdi: 75.000 ER INKLUDERET I PRISEN (kan evt. udgå af handlen).
Markedet
Markedet er stort og voksende for livsstilsprodukter i denne kategori. Platformen tager udgangspunkt i de fede ting og der er en meget tydelig tendens i markedet for en øget interesse for lækre state of the art produkter man kan bruge til at integrere enten til nydelse eller udøvelse af sin store hobby indenfor madlavning osv.
Tillidsgraden til at købe selv meget dyre ting på nettet er kraftigt voksende og vil blive forbedret yderligere de næste år. Platformene differentierer sig fra andre ved at kerne sortimentet importeres direkte fra producenterne og/eller at man har eksklusiviteten på det danske marked.
Ideel køber
Webshoppene vil være en god investering for en forretningsmæssig indstillet person med interesse og flair for produkter til udendørs luksus.
Den ideelle køber er iværksætter hvis interesseområder ligger indenfor drift/salg og markedsføring. Vi har fokuseret på at bygge en platform med kun de helt grundlæggende produkter indenfor genren. Platformen er automatiseret og med egen udviklet prisrobot. Det gør den daglige drift for en ny ejer særdeles effektiv og der kan derfor fokuseres på udbygning af varesortiment .
En ideel ejer kunne også være en etableret webshop, der enten ønsker at udvide sortimentet, eller har produkter i samme sortiment som ønsker at ekspandere.
Opstartshjælp
Sælger tilbyder den opstartshjælp der skal til for, at køber kan begynde at drifte shoppen.
Der er lavet manualer til de fleste processor som køber får med, derudover giver vi gerne et lynkursus i Prestashop shopsystemet så køber kan håndtere ordre, oprette produkter, styre webshoppens daglige drift m.m.
Køber får komplet leverandørliste, og sælger vil stå til rådighed den første måned i form af rådgivning og teknisk support.
Sælger sørger for at overdragelsen foregår smertefrit uden det bør have nogen indflydelse på driften.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler