Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Webshop søger partnere med teknologiforståelse og erfaring med ehandel

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
- har mange tilfredse kunder - både offentlige og private

Solid forretning, som skoler og andre offentlige kunder bruger flittigt. De finder et stort udvalg inden for læringsteknologier som programmeringsværktøjer og robotter, tilbehør til produktion af lyd og video samt hjælpemidler til børn med særlige behov.

Stadig flere private kunder besøger webshoppen for at finde teknologisk legetøj til børn - eller sig selv. Kunderne giver topkarakterer på Trustpilot. Forretningen drives som enkeltmandsvirksomhed, men med ekstern bistand på flere områder. Jeg søger kompetente partnere, som har erfaring med ehandel og som kan bidrage til vækst og gradvist overtage den daglige drift.

Økonomiske nøgletal

Siden 2016 har forretningen haft årlig omsætning på mellem 5 og 7,5 mio og en dækningsgrad på 20-35 %.

Den voksende interesse for teknologi i form af elektronik, maker, computing og teknologiforståelse giver potentiale for endnu større vækst.

De rigtige partnere skal kunne bidrage til at udnytte dette potentiale ved at bidrage med egne kompetencer inden for ehandel, markedsføring, marketing, effektivisering eller andet, som kan give reel vækst i en ellers effektivt drevet forretning.

Jeg foretrækker samarbejdspartnere i Københavnsområdet, som har direkte kendskab til ehandel, herunder Google Analytics, Google Adwords, sociale medier, lagerstyring, økonomisystemer, fragt o.l.

Partner(e) skal være villig(e) til at lære produktsortimentet at kende og overtage de nuværende funktioner med henblik på at kunne overtage den daglige drift.

Produktet

Forretningen hjælper undervisere og forældre med at at give børn teknologisk forståelse. At sørge for, at de har de værktøjer, som gør det spændende og nemmere for dem at lære, hvordan vores teknologiske omverden er bygget op, hvad den består af og hvordan de selv kan være med til at udvikle den.

Ved at programmere, kode, skabe og udforske på nye teknologiske måder. Forretningen sørger for at skaffe produkter til landet, som ofte er unikke og som er med til at understøtte den udvikling, som både voksne og børn er en del af i skolen, i fritidslivet såvel som i familien.

Markedsføringskanaler

- Hjemmeside med betalingsløsning
- Unikke og gode produktbeskrivelser
- Shoppingannoncer på Google
- Nyhedsbreve
- Facebookannoncer
- Instagram
- E-bøger
- Udstillinger og workshops
- Topkarakterer på Trustpilot (uden betalt konto)

Omkostninger

Omkostninger ialt 5-600.000
2018
- Løn og personale: 85.000 kr.
- Markedsføring, udstillinger og rejse: 289.000 kr.
- Lokaler: 65.000 kr.
- Administration: 166.000 kr.
- Finansielle omkostninger: 17.000 kr.

Shopsystem

Aktiver

Gode leverandøraftaler i Danmark, Sverige, USA, England og Kina.

Lejet kontor i København med p-pladser, to skrivebordspladser. Kaffemaskine, køleskab og elkedel. Toilet fælles med nabofirma.

Lejede lagerlokaler 1,5 km. væk med varemodtagelse. Direkte adgang til lagerlokaler med bil.

Velfungerende webshop, Magento, med betalingsløsning og pakkelabelskrivning.

Lagerbeholdning.

Varelager på 700.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Jeg begyndte at importere nogle få produkter til brug i workshops i lyd- og medieproduktion. Ved at skabe et godt netværk i skoleverdenen, være opsøgende på udenlandske og danske messer og at skabe kontakt til nogle gode, nyskabende producenter i udlandet, er det lykkedes mig at opbygge et stort, spændende varesortiment.

Forretningen er vokset i takt med det stadig større fokus på medier, teknologi, elektronik og programmering i dagtilbud, skolen og højere uddannelser. Nu bliver det manifesteret i et fag i folkeskolen, som stadig kun er i forsøgsstadiet. Samtidig er familier blevet kunder, særligt i forbindelse med julehandelen.

Jeg har hidtil drevet virksomheden som en personligt ledet virksomhed med streg under personlig. Det har altid været mit ønske at have den direkte kontakt med kunder, leverandører og samarbejdspartnere. Trustpilot og de mange tilkendegivelser og ordrer bekræfter mig i, at det personlige ansvar er vigtigt for alle.

Jeg bruger flere dygtige, eksterne leverandører og konsulenter på de områder, hvor jeg ikke selv har kompetencer. Men jeg har ikke haft ønske om at ansætte medarbejdere. Jeg står selv for driften. Men jeg deler meget gerne min viden med ansvarsfulde, kompetente og fremsynede partnere, som har fokus på at bevare og udvide forretningen.

Markedet

Produkterne er som oftest helt ukendte på markedet. Markedet har kun få konkurrenter.

Dette er en specialforretning med produkter, som ofte ikke allerede er kendt og derfor ikke nogle, som kunderne direkte søger på. Så nye kunder kommer primært via organiske søgninger på emner og henvisninger fra andre kunder.

Kunderne findes i mindst tre typer: De offentlige, som køber stort ind af undervisningsmaterialer for kommunale penge, ansatte, som køber produkter ind for virksomheder og endelig private, som køber ind til sig selv eller deres børn.

Alle har brug for sikkerhed for, at de får hjælp til anvendelse af produkterne. Derfor har jeg stadig udbygget produktbeskrivelserne. Kunderne giver ofte ikke slip, før de har helt styr på, hvordan produkterne virker.

Undervisere efterlyser guides til at bruge produkterne med deres elever. Det kan lyde meget forpligtende, men med de mange muligheder for at kommunikere med kunderne online og på mobil, er det muligt for mig at imødekomme dem til deres tilfredshed. Nogle efterspørger en fysisk butik, men oftest for at spare portoen.

Svagheder/udfordringer

Det er en svaghed, at jeg er alene om det meste. Jeg er effektiv, men der er kompetencer, som jeg mangler.

Jeg er ikke stolt af virksomhedens grafiske udtryk eller name branding i det hele taget. Jeg er klar over, at det skyldes, at virksomheden består af flere områder og derfor ikke har fået ét navn og en entydig profil.

Jeg er i tvivl om det er så afgørende, men jeg ved det ikke. Jeg har forsøgt med kampagner, men det kunne jeg gøre meget mere ud af. Mere konsistent. Mere kvalificeret. Jeg er ikke god til opsøgende salg oghar den erfaring, at mange af kunderne ikke er modtagelige over for direkte salg.

Jeg foretrækker samarbejdspartnere i Københavnsområdet, som har direkte kendskab til ehandel, herunder Google Analytics, Googe Adwords, sociale medier, lagerstyring, økonomisystemer, fragt o.l.

Partner(e) skal være villig(e) til at lære produktsortimentet at kende og overtage de nuværende funktioner med henblik på at kunne overtage den daglige drift.

Jeg søger ikke partnere, som kun vil yde konsulenthjælp og økonomisk investering. Jeg har brug for aktiv og erfaren sparring men henblik på senere overtagelse/generationsskifte.

Stærke sider

Jeg lader ingen kunder i stikken. Jeg kommunikerer med dem, indtil de er tilfredse med det leverede. Jeg satser på at være lagerførende og leverer hurtigt. Oftest fra dag til dag.

Informerer kunden hurtigt, hvis varer ikke er på lager. Dét at jeg tager imod ordrer og selv kommer på lageret hver dag giver mig et godt overblik over, hvad der kan komme til at mangle.

Jeg bruger mange timer på at holde øje med alle hjørner af virksomheden og er fleksibel - kan arbejde hvor som helst og på fleksible tider med min computer eller mobil.

Strategi

Min strategi for virksomheden har altid været at kunne tilbyde de nicheprodukter, som markedet ofte skal til udlandet for at skaffe. Jeg vil inspirere dem til at købe noget, som de ikke vidste, at man kan få og at hjælpe dem med at bruge produkterne.

Strategien er også at være foran - være udforskende og innovativ i valget af produkter - på et marked, som hele tiden orienterer sig om "det nye", det, som er "på vej". Det betyder indimellem fejlslagne indkøb. Men det opvejes af, at når jeg så har ramt rigtigt, så har jeg udvidet sortimentet omkring de produkter, der sælger godt.

Min strategi er at have et stort udbud af tilbehør, så kunderne vælger at lægge deres samlede køb her. Samtidig er strategien at give dem så god en kundeoplevelse, at de kommer igen.

Vision

Jeg har bygget denne virksomhed op ganske langsomt og fået den tilpasset min egen livsstil og kompetencer. Det er lykkedes til fulde, så jeg i dag har den ønskede balance mellem arbejde, fritid og specialinteresser.


Hvis du får lyst til at henvende dig og mener, at du er et godt match, så foretrækker jeg, at du præsenterer dig selv og beskriver hvordan netop du vil kunne bidrage til vækst i salget.

Jeg foretrækker samarbejdspartnere i Københavnsområdet, som har direkte kendskab til ehandel, herunder Google Analytics, Googe Adwords, sociale medier, lagerstyring, økonomisystemer, fragt o.l.

Derfor skal partner(e) skal være villig(e) til at lære produktsortimentet at kende og overtage de nuværende funktioner med henblik på at kunne overtage den daglige drift.

Jeg har ikke brug for penge som investering - kun partnerskaber, der bidrager direkte til vækst.

Ideel køber

Den ideelle partner har et kendskab til og en passion for produkterne. Du må gerne kende skoleverdenen, lærere og deres vilkår i forbindelse med anvendelse af produkterne. Det er vigtigt, at du allerede har eller er indstillet på at skabe relationer til beslutningstagere og samarbejdspartnere.

Du skal være villig til at lære eksisterende partnere og leverandører at kende samt deltage stadig mere i den daglige drift i takt med at salget vokser.

Jeg foretrækker samarbejdspartnere i Københavnsområdet, som har direkte kendskab til ehandel, herunder Google Analytics, Googe Adwords, sociale medier, lagerstyring, økonomisystemer, fragt o.l.

Partner(e) skal være villig(e) til at lære produktsortimentet at kende og overtage de nuværende funktioner med henblik på at kunne overtage den daglige drift.

Ved aftale indgåelse vil der blive stiftet et anpartsselskab hvor anparterne vil blive fordelt. Jeg er villig til at sælge 30% af ejerskabet.

Opstartshjælp

Jeg er aktiv i virksomheden.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
3937

Sælger kontaktet:
14

Følger annoncen:
8

Annonce id-nummer:
31381

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
14-05-2019
Udbudspris 1.500.000 DKK