Festorama.dk - Festartikler med stort potentiale indenfor hjemmebarudstyr! - Dækningsbidrag 225.558,- DKK
Hvem vil ikke gerne lave have et dækningsbidrag på over 225.000,- DKK for en times arbejde om dagen?
Brænder du for den gode kundeservice, og kunne du samtidig tænke dig at sælge festartikler og leve af at hjælpe festglade danskere?
OBS!!!! - DER ER EN STÆRK EFTERSPØRGSEL FRA VORES KUNDER EFTER DRINKSMIKSERE, PARAPLYER, OG ANDET DRINKSUDSTYR, HVORFOR DER LIGGER ET KÆMPE POTENTIALE NETOP HER - LÆS MERE UNDER 'UDVIKLINGSPOTENTIALE'.
Alle shoppens varer er fra eget lager, undtagen Helium, som sælges som dropshipping uden udgifter. Dette er simpelthen en fast bi-indtægt for shoppen, idet vi ikke annoncerer med det, men sælger det som mersalg, sammen med vores faste varer.
Der ikke er flere udgifter end beskrevet her! Alle indtægter og udgifter, kan naturligvis dokumenteres.
Shoppen sælges udelukkende af helbredsmæssige årsager!
Shoppen kan drives på ca. en times tid dagligt inkl. pakning, og fra relativt få m², eller du kan udlicitere varemodtagelse, plukning, pakning og forsendelses af ordrer til et pick & pack lager til bare 32,- DKK pr. pakke (inkl. forsendelsesemballage, ekskl. porto), og derved drive virksomhed fra din computer og telefon alene.
VIGTIGT: Shoppen sælges som et selvstændigt aktiv, inklusiv varelager. Shoppen har fungeret som Cash Cow for en større virksomhed, hvor dækningsbidraget er blevet brugt til andre investeringer. Der er derfor ikke lavet selvstændigt regnskab for shoppen, men alle tal kan naturligvis dokumenteres. På anmodning fremsender vi uddybende salgsprospekt - Se mere under 'Ideel køber'.
Hvis du er den rigtige person til det her, men du ikke har pengene, så vil vi stadig gerne i dialog med dig. Det vigtigste for os, er at det er den rigtige person der overtager shoppen, og hvis det er dig, så finder vi en løsning sammen!
Økonomiske nøgletal
Varesalg inkl. porto: 680.523,-
Heraf momsfri porto: 74.451,-
Salgsmoms: 121.214,-
Vareforbrug: 169.700,-
Salgsfremmende omkostninger: 92.945,-
Dækningsbidrag = 222.212,-
Alle tal er fra 2018 og angivet i DKK
Regnskab
- Omsætning:484.857 DKK
- Ebitda: 222.212 DKK
- Resultat før skat: 225.558 DKK
- Balancesum: 200.000 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
Festorama.dk er en webshop med et stort sortiment af fest- og temaudstyr til voksne, delt op i kategorier, målrettet en specifik anledning, et konkret tema, en eller afgrænset del af sortimentet.
Du kan finde komplette temapakker, der indeholder al service, bordpynt samt diverse accessories, eller du kan nøjes med at købe enkelte pakker af for eksempel servietter, krus og tallerkener. Festorama.dk har et stort sortiment af balloner og helium (også kaldet ballongas) i både latex og folie. Ballonerne varierer i størrelser, og rummer derfor også varierende mængde helium. Mængden af helium, hver ballon kræver, er angivet ved hvert produkt – Det fortæller hvor meget helium kunden har brug for til hvert enkelt produkt.
Festorama.dk har et stort sortiment af balloner og helium (også kaldet ballongas) i både latex og folie. Ballonerne varierer i størrelser, og rummer derfor også varierende mængde helium. Mængden af helium, hver ballon kræver, er angivet ved hvert produkt – Det fortæller hvor meget helium kunden har brug for til hvert enkelt produkt.
Markedsføringskanaler
Festorama markedsføres vha. SEO, Google Ads + Shopping samt Facebook Remarketing.
Festorama har i år til dato haft 77.883 besøg fordelt på 71.441 besøgende.
Vi har EKSTREM MEGET SEO TRAFIK. Her ser du hvad der ligger til grund for, at vi er nået frem til, at der ligger et uudnyttet potentiale i at udvide shoppen med udstyr og eventuelt drikkevarer, der henvender sig til folk, der fremstiller deres egne drinks - Nemlig vores blok med opskrifter, om hvordan du fremstiller dine egne drinks.
Aktiviteten størst omkring 1. Maj, hvilket hænger sammen med, at det her er højsæson for konfirmationer.
Ligeledes ses en lille stigning i August – set i forhold til den foregående måned - hvilket skyldes, at August er den måned, hvor der afholdes flest bryllupper.
Se vores flotte anmeldelser på trustpilot her: https://dk.trustpilot.com/review/www.festorama.dk
Omkostninger
Vareforbrug: 169700,- DKK
Salgsfremmende omkostninger: 92.945,-
Kunden betaler selv porto, som jf. aftale med post nord er momsfritaget
Dertil kommer omkostninger til emballage, som ikke er medtaget, da dette tal afhænger af den enkelte løsning køber vælger ( egenhåndtering eller udlicitering ifa. eksempelvis pick & pack)
Aktiver
Virksomheden kan drives fra ca. 70 m² med en computer, telefon og et pakkebord - Intet af dette medfølger dog.
Virksomhedens historie
Shoppen blev stiftet i 2016 af Henrik, Mette og Lisa Marie, efter ideen om at åbne en webshop med festudstyr for at skabe sammenhæng mellem Henriks job som entertainer og Mette og Lisa Maries interesse for at drive webshops.
Festorama.dk drives i dag primært af Mette og Lisa Marie, og er udviklet og gennemarbejdet til perfektion.
Markedet
Markedet er stort, ligesom købekraften hos målgruppen er stor, og konkurrencen overskuelig.
Svagheder/udfordringer
Der ligger et uudnyttet potentiale i udnyttelse af de sociale medier.
Stærke sider
Festoramas klare fordele på markedet er hurtig levering, lave priser samt højt niveau af service.
Hvis du kunne tænke dig at handle med hjemmebarudstyr, vil du kunne mere end fordoble omsætningen - og trafikken er der allerede!
Strategi
Missionen for shoppen er et tilbyde kunderne festligt tema- og festudstyr leveret direkte til døren fra dag til dag.
Der er lagt stor vægt på, at siden skal være brugervenlig, og siden er desuden kendt for personlig kundeservice i topklasse.
Rent teknisk er webshoppen søgemaskineoptimeret, hvor velskrevne artikler på bloggen ligeledes er optimeret og rammer søgerelevante ord. Dette giver en fin placeret på google og dermed også trafik til shoppen.
Vision
Visionen for Festorama har hele tiden været at blive de billigste, hurtigste og bedste leverandører af festartikler til folket. Med tiden er det blevet klar, hvor stort potentiale der ligger i at udvide siden med drinksudstyr, hvorfor dette nu er en del af den overordnede vision for shoppen.
27% af trafikken Festorama får fra Googles søgemaskine, lander på en side med en drinksopskrift. Blandt de 25 mest anvendte søgetermer, der leder besøgende til siden, er 10 af dem drinksrelateret. Hvorfor visionen senest er, at køber gerne skal kunne se potentiale i at udnytte denne viden.
Ideel køber
Du elsker fest og farver. Du lever og ånder for den gode kundeservice, og for at være med til at give dine kunder en fed oplevelse gennem de produkter du sælger dem.
Kan du se dig selv i nedenstående arbejdsgang, er du den oplaget kommende ejer af Festorama:
- Kreativ søgen efter nye produkter, der dækker et behov hos dine kunder.
- Kontakt og forhandling med leverandører
- Kontakt med og servicering af kunder
- Pakke og sende varer
- Opsætte fiktiv fest og tage billeder til shoppen og sociale medier
- Skrive artikler til bloggen, der relaterer sig til shoppen
- Være aktiv på sociale medier med billeder, opslag, videoer, konkurrencer m.v.
Ved interesse send os da gerne en beskrivelse af dig selv og din motivation for at ville overtage shoppen. Så kvitterer vi med et uddybende salgsprospekt.
Opstartshjælp
Vi vil hjælpe med alt, og har også en plan for indkørsel over et år!
Prisen på 750.000 kr. forudsætter kontant betaling.
Ved sælgerfinansering vil prisen være 1.1 mio kr.
Sælger tilbyder finansering
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler