Tøjbutik med fokus på damemode i Grenaa centrum - Løn til ejer og overskud på ca. 540.000 kr.
Drømmer du om at drive din egen butik? Nu har du muligheden for at overtage den populære og driftsklare damemodebutik Pigernes Verden beliggende i Djurslands største handelsby.
Pigernes Verden er en tøjbutik med et stærk veletableret butiksbrand. I butikken sælges damemode med fokus på håndplukkede varer, der er udvalgt med et kræsent og skarpt øje for god kvalitet og tidens tendenser. Kundeloyaliteten er ganske særlig, og dette afspejler sig blandt andet i den store tilslutning til butikkens mange arrangementer (herunder blandt andet samarbejde med andre lokale virksomheder og egne modeshows), tilbagevendende kunder og engagement på butikkens sociale platforme. På Facebook er butikken bedømt med 4,9 ud af 5 af 60 personer, hvilket vidner om, at servicen er noget af det, der adskiller butikken fra andre.
Pigernes Verden er uafhængig af de øvrige butikker med samme navn. Brandet er ikke beskyttet, så en ny ejer vil uden problemer kunne åbne flere butikker under samme brand.
Økonomiske nøgletal
Vi har i 2018 leveret en omsætning på ca. 2,7 mio. kr. med et overskud på ca. 540.000 kr. Dette har været stabilt de seneste år, men med ny køber er der mulighed for at vækste forretningen med rette tiltag og fokus. Omsætningen er primært drevet af organisk salg i butikken, og markedsføringsindsatsen har et stort potentiale for at blive intensiveret yderligere, ligesom nethandel er et helt uudnyttet potentiale.
I 2018 kan yderligere fremhæves:
- Dækningsgrad på 45,6%
- Afkastningsgrad på ca. 84,6%
- Overskudsgrad på ca. 19%
Regnskab
- Omsætning:2.684.593 DKK
- Ebitda: 1.223.328 DKK
- Resultat før skat: 535.853 DKK
- Balancesum: 628.506 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Produktet
Butikken har tøj til kvinder fra str. 34-46, og det er derfor en butik med noget for de fleste kvindeformer og -typer. Der ligger dog et potentiale i at udvide sortimentet til tøj til større piger. I butikken værnes der om kyndig og ærlig vejledning, gode kvalitetsvarer og unikke kundeoplevelser. Butikken har kunder i alle aldre - hovedsegmentet er kunder i den købestærke alder.
Der er attraktive forhandleraftaler med blandt andet: Street one, Cecil, Culture, Cream, fransa, In front, Merrytime, Danefæ, Pulz, Pilgrim, Decoy, Bæltekompagniet og Three M.
Markedsføringskanaler
Den største markedsføringsmæssige indsats er på butikkens Facebookside. Med afsæt i en professionelt udarbejdet strategi har butikken opnået en helt unik arrangementsrate med trofaste følgere og masser organisk synlighed. Med ca. 1500 relevante følgere er Facebooksiden en direkte kanal til kunderne.
Fokus er på nærværende og autentiske opslag, der inspirerer og skaber arrangement. Desuden er butikken bedømt med 4,9 ud af 5 stjerner af 60 personer, der understreger det gode omdømme og gode kundeforhold.
Vi hjælper gerne med overlevering af strategi og instruktion i, hvad fokusområder bør være for at holde arrangementet, rækkevidden og den nærværende tilstedeværelse.
Desuden har butikken en Instagramprofil, der dog ikke benyttes i ligeså høj grad. Potentialet ved Instagram vil være særligt interessant for en køber, der vil udnytte mulighederne for at etablere en online del af forretningen.
Nyhedsbrevet er også en god markedsføringskanal, vi har haft stor glæde af. Her har vi samlet medlemmer af vores kundeklub. Strategien har været kun at sende ud, når vi har haft noget 'at tilbyde' som blandt andet vores mange kundearrangementer. Dog har vi desværre ikke været gode nok til at skrive, men der ligger et rigtig godt potentiale. Så det er en rigtig god mulighed at sætte ind der også. Vi har allerede Mailchimp konto sat op med over 500 modtagere.
Butikken er en af del af det lokale Shop i City initiativ, hvor der senest er udviklet en app. Her er hele byens kuponhæfte samlet. Det er således en unik mulighed for at nå ud til de lokale med særlige tilbud.
Desuden har der kontinuerligt været radiospots, reklamer i den lokale biograf og avisannoncer.
Omkostninger
I dag lejes et butikslokale i Grenaa, der er mulighed for at overtage. Derudover er der en meget dygtig butiksansat på 35 timer om ugen, der har en stor del i og viden om den daglige drift. Tilkoblet er desuden en rengøringshjælp på 2 timer om ugen.
Faste omkostninger i 2018:
- Salgsomkostninger på 54.762 kr.
- Lokaleomkostninger på 220.471 kr.
- Administrationsomkostninger på 105.814 kr.
Variable omkostninger i 2018:
- Messe- og transportudgifter på 24.903 kr.
- Løn- og personaleomkostninger
- Markedsføring
- Lagervarer
Dette er dog udgifter som køber selv kan justere på, udfra hvad der virker mest rentabelt at investere i. Jeg giver selvfølgelig indblik i, hvordan jeg har prioriteret ved henvendelse.
Aktiver
Vi har butik i Grenaa centrum, som køber sagtens kan overtage. Butikken kan selvfølgelig også flyttes, såfremt køber ønsker dette. Vi har et lokale på 150 km2 med meget højt til loftet og opvarmet. Der er et fint baglokale på 15 km2 med et lille thekøkken. Her er køleskab, mikroovn, kaffemaskine og elkedel. Der er eget toilet. Desuden er der parkeringsplads i gården, som også rummer et skønt spot til at tage billeder til butikkens sociale platforme.
Al virksomhedens inventar medfølger, hvor det skønnes, at der er værdi for 189.300 kr. Inventar omfatter blandt andet vægophæng hylder, indskudsborde disk prøverum, bøjler, lysekroner, læderstole, sofabord, skinner og spotlys, damper, Pc system og dankortterminal, scanner til lageroptælling 2 stk., 50 klapstole, 3 klapborde, varmepumpe, giner, markise og støvsuger.
Desuden tilkøbes hele eksisterende varelager, der skønnes at have en værdi for ca. 450.000 kr.
Virksomheden er dog fortsat aktiv, og det betyder, at vi naturligvis sørger for at have varer hjemme til at kunne vækste forretningen. Varelageret kan derfor variere i størrelse alt afhængigt af overtagelsestidspunktet.
Virksomhedens historie
Butikken åbnede i 2001 i Grenaa med andre ejere ved roret. Jeg var ansat i butikken, hvor jeg så i 2011 overtog butikken. Her flyttede jeg butikken til nye lokaler i 2012 med en bedre og mere central lokation i byen. Det var ganske enkelt en drøm, der gik i opfyldelse. Jeg nyder hver dag i butikken omgivet af de sødeste kunder og specialudvalgt, smart kvalitetstøj. Jeg ønsker kun at sælge, da jeg drømmer om at bo med min mand, som jeg har levet i et langdistanceforhold med i mange år. Nu er det tid for mig til at prioritere min familie. Butikken er blevet et velkendt varemærke for byen, hvor der er stamkunder både lokalt og tilbagevendende turister. Butikken er ikke kun et sted, hvor kunderne køber nyt tøj, men også et samlingspunkt for byens kvinder.
Ideel køber
Den ideelle køber er dig eller jer, der har passion og interesse for tøj, mode og livsstil. Den ideelle køber brænder for lækkert tøj og tilbehør, og ser muligheder og potentiale i det fysiske møde med kunderne, der giver mulighed for en unik service og oplevelse. Køber skal kunne se muligheden i at videreføre butikken i nuværende ånd og evt. udnytte det potentiale, der er også er for at gå online. Det vigtigste er, at du har den passion og det drive det kræver at drive denne type virksomhed.
Opstartshjælp
Jeg står selv gerne til rådighed for en periode, som vi sammen kan aftale nærmere, således at overdragelsen bliver uddybende og tryg for begge parter. Der er også mulighed for at beholde butikkens ansatte, som således også kan være behjælpelige i overleverings- og oplæringsfasen. Jeg har et stort ønske om, at virksomheden bliver drevet videre, så mit hårde arbejde giver pote til den næste ildsjæl, der bærer faklen videre. Det er i min egen interesse, at virksomheden får success og derfor vil jeg gøre mit bedste for at klæde køber på til at drive forretningen.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler