Livstilsbutik
Modetøj, delikatesser, special øl, vin m.m
Veldrevet livsstilsbutik for modebevidste kvinder, med en base af mange faste og loyale kunder.
Vores populære tøjmærker er bl.a.: Mosh Mosh, Co´Couture, Costamani, Piro mmm.
Derudover tilbyder vi et bredt udvalg af delikatesser som f.eks. vin fra H.J. Hansen, specialøl, sommerbird chokolade, Xcolatl, bülow lakrids, Hr. Skov fra Blåvand samt eksklusive Rom og lokale samt egen Gin mm.
Et væsentligt aktiv er værtinde- og firmagaver, i smuk indpakning. Dette giver mange tilbagevendende kunder i forbindelse med jubilæer og højtider.
Beliggenheden er perfekt med stor parkeringsplads og nabobutikker der tiltrækker kunde, når der også skal handles i Superbrugsen, Rema1000, Frisører, Apotek eller ophold på Høruphav Badehotel Baltic. Med både lystbådehavn og sommerhusområder i nærheden , er der hele året besøg af mange turister.
Guldhammer har både et stort opland samt faste kunder fra hele Danmark og Tyskland.
Butikken er meget synlig på sociale medier med mere end 7000 følgere, hvilket også bidrager væsentligt til en øget fremgang i butikkens omsætning.
Så alt i alt er det en topmoderne tøjbutik, kendt for sin rigtig gode service og kundevejledning. Vi står klar til at modtage fremtidens ejer, som ser mulighederne og har lyst til at sætte sit personlige præg på butikkens fremtid. Det er vi sikre på at vores faste kundekreds vil tage godt imod.
Økonomiske nøgletal
Årlig omsætning 3.000.000,-
Årlig Varer forbrug 1.800.000,-
DB III 26
Virksomheden kan drives som enkelmandsvirksomhed men vi er i travle perioder 4 personer på arbejde af gangen. Derfor er løn omkostninger og personale omkostninger variable.
Regnskab
- Omsætning:3.000.000 DKK
- Ebitda: 250.000 DKK
- Resultat før skat: 250.000 DKK
- Balancesum: 2.200.000 DKK
-
Afkastningsgrad
-
Overskudsgrad
Markedsføringskanaler
Guldhammer er et kendt Brand i området/Als Sønderborg. Markedsføring sker med opslag og annoncering online på Facebook og Instagram, lejlighedsvis annoncer i aviser, flere årlige populærere modeshows og aftenarrangementer for nye og eksisterende kunder.
Der afholdes livesalg på FB via Sprii-robot som en del af markedsføringen, da dette giver et markant større kunde-flow i butikken.
Omkostninger
Husleje 17.000,- pr. md
Øvrige variable og faste driftsomkostninger 1.800,- pr md.
Aktiver
Butikken ligger i fritliggende bygning på egen grund. Der er 3 P-pladser tilknyttet butikken som støder op til butiksparkering med 200 pladser
Butikken består af 163 m2 med køkken på 12 m2, relativt nyt Wc på 3 m2, baggang 3 m2, mindre lager på 4 m2 og øvrig lager på 12 m2. Resten er selve butiksarealet med opbevaring, 3 prøverum, vinafdeling mv.
Foran butikken er der i 2024 bygget ny platform til udstillingsstativer.
Vigtigt: I butikkens Facade sidder områdets mest benyttede hæveautomat.
Bag butikken er der opbevaringsplads til pap og affaldsbeholdere.
Virksomhedens historie
Jeg, Susan Guldhammer, startede butikken da jeg som Selvstændig frisør blev ramt af allergi. Jeg havde altid drømt om en Tøj og Livsstilsbutik der skilte sig ud fra andre butikker med moderigtige kvalitetsvarer og højt serviceniveau. Jeg har drevet butikken igennem årene sammen med dygtige ansatte som havde samme holdning til service som jeg selv. Vi ser derfor at vi gør tingene lidt anderledes i Guldhammer, noget som kunderne udtrykker at de sætter pris på.
Markedet
Vi er en virksomhed der ligger 8 km uden for Sønderborg i Høruphav, som er en købekraftig by. Vores opland er stort og da en del af vores kunder kommer til byen kun for at handle hos os, derfor har vi en god fast kundekreds.
Vores kunder er i alderen 18-90 år. Hovedsegmentet ligge på 50+
Der ligger ikke andre butikker i byen og nærmeste område med Tøj og delikatesser.
Svagheder/udfordringer
Vi forsøger at fastholder vores kunder med højt serviceniveau for at sikre at flest muligt stadigt ønsker at handle i fysisk butik og ikke søger købet hos andre leverandører via nethandel.
Stærke sider
Vi har opbygget et langt og godt samarbejde med de rigtige Brands i butikken som Mos Mosh, Cocouture, Costamani, PULZ, Marta, PIRO mv.
Vores delikatesser er bygget op omkring forhandlingen af Hr. Skov delikatesser fra Blåvand, vine fra H.J.Hansen, chokolader fra Summerbird, Bülow lakrids og andre kvalitetsprodukter.
Vi ser at fastholdelse af vores koncept og vores høje serviceniveau giver blivende kunder.
Strategi
Vores strategi er at tiltrække kunder gennem god service, det rigtige varesortiment, specialtilbud samt være butikken hvor der altid er plads til hele familien.
Vi hører fra vores kunder at de føler sig set, velkommen og Guldhammer er en butik med en god ånd med plads til et godt grin.
Vision
Blive ved med at været den førende tøj-og livstilsbutik i området.
Ideel køber
Den ideelle køber af Guldhammer er klar til hurtig overtagelse af butikken og butikkens lejemål eller evt. køb af ejendommen.
Opstartshjælp
Hvis det er ønsket så tager jeg gerne en tørn med 10-15 timer i ugen i opstarten på normale løn- og ansættelsesvilkår.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler