Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Sellmore App - Danmarks eneste henvisningsportal sælges.

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
PRISFALD FRA 50.000 KR. TIL 15.000 KR. (Gælder kun hvis jeg beholder 30% af app'en.)

Du kender det selv: Du skal sælge dit hus, din bil eller din computer. Du gør som alle andre - smider den op på DBA eller Marketplace. Her får du mellem 500 og 1.000 visninger. 1.500 visninger hvis du er heldig. Kan det virkelig passe, at du kan få den bedste pris blandt de 1.000 mennesker? Næppe.

Som bruger hos Sellmore udvider vi din eksponering. Vi øger din eksponering fra 1.000 til 10.000 eller måske endda 100.000 mennesker. Hvordan?

Jo, når du som bruger opretter din annonce i Sellmore, sidder der en anden gruppe af brugere klar til, at dele din annonce. Og hvorfor gør de så det?

Jo, fordi hvis bare 100 brugere deler din annonce på deres sociale netværk med deres 500 følgere, så er du pludselig blevet eksponeret for 50.000 potentielle købere. Den øget eksponering betyder at du som sælger, typisk vil opleve en øget interesse, altså flere bud. Ergo kan du altså tillade dig, at tage en højere salgspris.

Som tak for indsatsen, belønner du naturligvis den person, som henviste køberen til dig, med et forudaftalt beløb.


Sellmore skaber altså forbindelsen mellem køber og sælger, bare mere effektivt.


Med Sellmore får du altså en app, som ikke kun er Danmarks eneste henvisningsportal, men som også bidrager til den stigende genbrugskultur, eftersom Sellmore er med til at øge incitamentet for at sælge, frem for at smide ud.

Økonomiske nøgletal

Det vigtigste spørgsmål i enhver forretning er - Hvordan tjener vi penge? Det spørgsmål har vi også hos Sellmore stillet os selv. Og svaret er: passiv indkomst.

Som kommende ejer af Sellmore app'en, vil du få passiv indkomst fra følgende to indtjeningskilder:

- 'Haster'-banner.
Haster-banner er kendt og brugt af mange software virksomheder. DBA, Facebook, Gul&Gratis er blot nogle af de få, som benytter det.
Det går i al sin enkelthed ud på, at brugeren kan betale et mindre beløb (21 kr.) for at få vist sin salgsannonce øverst. Dette forventes, at blive den mest indbringende funktion.

- Google ads.
For hver 8. annonce, vises en Google reklame. Ved klik og køb via. denne annonce, vil du modtage penge.

Begge disse indtjeningskilder kræver intet arbejde og ingen omkostninger.

Som nævnt tidligere, så har app'en blot været aktiv i nogle få måneder. Derudover så har markeføfsringsindsatsen, bevidst, været lig nul. Der resultere naturligvis i, at Sellmore endnu ikke har genereret nogen omsætning, andet end et par kroner fra Google Ads.

Nul-omsætningen skyldes naturligvis den manglende indsats på markedsføring. Med blot en smule annoncering og opmærksomhedsskabelse af Sellmore, vil antallet af brugere stige, hvilket vil resultere i omsætning.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Sellmore produktet består af en iOS app, som er bygget omkring samme design som Reshopper, DBA og lignende applikationer. Udvikling af Android version er muligt, efter overtagelse.

Foruden app'en, medfølger der også en Facebookside og en Instagramside.

Efter et par måneders aktivitet og ingen indstats på markedsføringen, har Sellmore i øjeblikket 60 app-brugere og 125 følgere på de sociale medier. Det er vel og mærke organisk vækst, uden nogen former for aktiv markedsføring.

Min passion for Sellmore er fortsat rigtig stor. Jeg havde aldrig brugt de penge som jeg har på produktet, hvis ikke jeg havde en tro på konceptet. Desværre er jeg ikke den rette til, at markedsføre og lancere Sellmore. Jeg har ikke de fornødne kvalifikationer til, at forløse det enorme potentiale, som Sellmore besidder.

App'en er designet, kodet og endda online i App Store. Jeg har lavet det tekniske benarbejde, så du ikke behøver.
Jeg har bygget flyvemaskinen. Nu mangler jeg piloten der kan få den til at flyve. Er det dig?
(se app'en her: https://apps.apple.com/us/app/sellmore-app/id1468224237?l=da&ls=1).

Markedsføringskanaler

Vi har valgt at oprette en Instagramside og en Facebookside til Sellmore, da vi mener at det er her, at brugerne skal findes. I fremtiden forestiller vi os, at den fremtidige ejer kan få stor succes med, at markedsføre sig på Instagram, især via. influencers. Derudover ser vi en god mulighed i, at interagere i diverse facebook grupper, hvor emnet er videresalg.

Med selvindsigten om, at jeg ikke kan fordybe mig i Sellmore og forløse dens potentiale, har jeg aktivt valgt ikke, at markedsføre app'en. Jeg ønsker hellere at overlade en ren tavle til den kommende ejer, som kan sætte sit helt eget præg på markedsføringen.

Hvis der ønskes en hjemmeside til Sellmore app'en, så er det at foretrække. Mod betaling, kan jeg personligt lave en hjemmeside, til en fair pris.

Omkostninger

De eneste omkostninger der er forbundet med denne app, er en årlig betaling til Apple på 99USD.
Man betaler de 99USD for at få lov til, at uploade og have apps i deres App Store.

Derudover vil der i fremtiden være omkostninger til opdateringer af og ændringer i app'en.

Vi har som sagt ikke gjort det mindste for, at komme ud på markedet endnu, så vi har endnu ikke brugt nogle markedsføringsomkostninger. Men det skal der naturligvis til i fremtiden.

Aktiver

Sellmore er et software produkt, så vi har ingen fysiske aktiver tilknyttet.

Virksomhedens historie

Ideen kom for nogle måneder siden, hvor min svigerinde lagde et opslag op på Facebook, hvor hun udlovede en 'dusør' til den person, som ledte hende til et salg af sin bil. Så tænkte jeg straks; Hvorfor er der ikke en portal, ét sted, hvor man netop kan få folk til at dele sin annonce til gengæld for en lille dusør. Et sted, hvor det ikke kun er ens venner der ser opslaget.

Derfor gik jeg hurtigt i gang med, at designe og producere app'en. Og her nogle måneder senere, står jeg tilbage med et super fedt koncept, en lækker app og al for lidt tid til, at forløse potentialet. Desværre.

Markedet

Som nævnt tidligere, så findes der ikke lignende app's eller services her i Danmark. Du får altså med Sellmore en helt unik service, hvilket du aktivt kan bruge i din markedsføring.

Hvorvidt de findes i udlandet må jeg melde pas på. Men man bør da også helt klart fokusere på det danske marked til at starte med.

Svagheder/udfordringer

Personligt, så har mine udfordringer været, at jeg hverken har haft tid eller kapital til, at fortsætte med Sellmore.

Ligesom så mange andre start-ups, så kræves der en del kapital for, at gøre opmærksom på sig selv.

Stærke sider

Ud over at være den eneste af sin slags, hvilket på mange måder er stærk fordelagtigt, så indeholder Sellmore også mange, stærke og simple indtjeningsmulighederne, som harmonere godt med konceptet.

Når først folk for øjnene op for, hvad det er for en service Sellmore tilbyder, så vil man kunne opleve en enorm aktivitet i app'en. Hvis man så tilmed kan bibeholde positionen som markedsleder, så er mulighederne uendelige.

Sellmore er en app, som henvender sig til mange forskellige typer af brugere, hvilket skaber en stor målgruppe.

Strategi

For mig er der ingen tvivl om, at Sellmore kan blive en kæmpe succes. Vi snakker DBA-succes. Men det kræver en ejer, som har en plan. En plan for, hvordan man går fra lille og ukendt til bemærket.

Personligt, hvis jeg havde kapitalen til at udføre en marketingstrategi nu, så ville jeg fokusere på de sociale medier, endvidere influenter. Jeg ville få 2-3 relativt store influenter (50.000-100.000 følgere) til, at tale om Sellmore. Så bliver du pludselig nævnt for 200.000-300.000 mennesker. Og det er netop sådan et spark bagi der skal til, for at få Sellmore ud over rampen. Det skal ske med et brag.


Derudover er det klart, at den kommende ejer skal gå ud og udnytte sin position som markedsleder til, at indbringe nye kunder. Du skal slå dig op på, at du har et ganske særligt produkt, som er en win-win for alle.

Uden nogen form for konkurrence på markedet, kan man tillade sig, at fokusere mere på potentielle brugere, frem for konkurrenter. Derfor har du en rum tid, hvor du kan fokusere på indbringning af kunder.

Vision

For mig var visionen, at skabe et produkt, som er allemandseje. Et produkt som både er spændende og relevant for sælgere, samt personer som henviser til salg. Det føler jeg, at jeg har skabt. Desværre kan jeg ikke selv søsætte projektet. Men det kan du måske?

Målet har hele tiden været, at indtage dele af landet, for på et tidspunkt at have hele Danmark. Jeg har altid set et globalt potentiale i Sellmore, men hvis jeg var den kommende ejer, ville jeg intensivere indsatsen i Danmark og fokusere nationalt til at begynde med.

Ideel køber

Normalt, så skal den ideelle køber gerne have rigtig mange penge, når vi taler om salg af app's. Det er dog ikke nødvendigvis tilfældet her. Bortset fra, at skulle betale prisen for app'en, så kan man, qua app'ens position, hurtigt gøre Sellmore til en succes vha. relativ få midler. Det handler om, at bruge sit netværk og finde den rigtige strategi på de sociale medier.

Derudover kan du se ideen i, at folk i fremtiden kommer til at handle mere og mere hos hinanden. Derfor er det også som sælgere endnu vigtigere, at blive eksponeret for flere mennesker. Derfor vil Sellmore i fremtiden have en berettiget plads som en af danskernes foretrukne vidersalgsapp.

Opstartshjælp

Jeg vil være 100% behjælpelig fra første kontakt og indtil i har app'en i jeres besiddelse, samt Google kontoen tilknyttet, så i modtager pengene fra diverse Google Ads.

Derudover vil jeg være til rådighed i en kort periode efterfølgende, hvis der skulle være spørgsmål, brug for hjælp eller andet.

Det er dog ikke en mulighed, at jeg bliver en tilknyttet del af Sellmore i fremtiden, da jeg simpelthen har for mange projekter om ørene.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
3739

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
7

Annonce id-nummer:
31945

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
15-10-2019
Udbudspris 15.000 DKK