Strategisk medejer til spændende IT/APP koncept indenfor detailhandel søges
Butikkerne er spurgt, 70% vil gerne tage vores koncept – forbrugerne er spurgt, 82% i målgruppen ville umiddelbart bruge vores koncept.
Vi inviterer en strategisk investor/medejer med på vores rejse hvor vi kobler eksisterende teknologier sammen i en App der giver butikker, restauranter, frisører, kort sagt alle med en fysisk lokation der sælger til forbrugere mulighed for at sælge deres varer på rentefri delbetaling i op til 24 måneder eller blot udskyde betalingen i 14 dage uden kreditrisiko eller udlæg for eller fra hverken os eller butikken.
Udvikler / koder er medejer af virksomheden for at drage omsorg for fortsat udvikling og funktionalitet.
Finansieringen varetages af tredjemand der er identificeret, godkendt og kan implementeres uden varsel.
Kreditrisikoen og likviditetsudlæg overgår som beskrevet til tredjemand, og vedkommer således ikke hverken forretningen eller os.
Økonomiske nøgletal
Slaget om downloads af vores App og dermed økonomien kommer til at stå i den enkelte butiks / ekspedients forståelse af hvor meget mersalg der kan laves ved at de nu kan tilbyde delbetaling eller udskydelse af betaling til kunden. Da App endnu ikke er helt færdig er der ingen økonomiske nøgle tal at påvise. Der påregnes en butiksomsætning i 2021 på ca. 61.000.000 og et samlet transaktionsfee på 3.500.000
Produktet
Vi har ligeledes tilknyttet en række markedsføringsmuligheder således at den enkelte forretning eksempelvis kan udsøge alle kvinder ml. 20 og 40 år i bestemte post nr., sende dem en SMS eller PUSHBESKED med et godt tilbud og mulighed for at udskyde betaling i 14 dage eller dele den op i 4, 12 eller 24 måneder. Det kan være alt fra tøjhandleren til restauranten eller frisøren der måske kigger ind i en tom kalender eller booking på tirsdag, og som vil agere på det med omgående respons.
Ved at udskyde betalingen i eksempelvis 14 dage har forretningen mulighed for at udjævne salget over hele måneden i stedet for at der som regel er pres på omkring d. 1. I måneden.
Selskabet er endnu ikke stiftet og ejerandel samt indflydelse kan derfor forhandles på et attraktivt niveau.
Konceptet er designet med en exit strategi på 3 – 4 år.
For en uddybende præsentation og budgetter kontakt os venligst.
Markedsføringskanaler
Sociale medier, men primært i butikkerne / forretningerne via ekspedienterne. Altså direkte salg.
Omkostninger
Alle omkostninger er variable. For uddybende information og budget kontakt os venligst.
Aktiver
Kontorhotel
Virksomhedens historie
Founder er uddannet købmand for en del år siden i Dansk Supermarked. Jeg har siden da fulgt detailhandlen i faglig interesse, og har med stor ærgelse konstateret at meget salg er forsvundet over på nettet de seneste år. Detailhandel i dag er et marked der konstant kigger sig om efter nye muligheder. En af grundene til at meget af handlen er forsvundet over på nettet er de direkte markedsføringsmuligheder som netbutikkerne har, ligesom de kan tilbyde rente- og gebyrfri delbetaling, eller blot udskydelse af betaling i 14 dage. Denne mulighed har / havde de fysiske butikker ikke på trods af at det ville give dem væsentlige muligheder for mersalg. Muligheden ekisterer naturligvis på eksempelvis dyrt elektronik, men ikke for den forretning der handler med eksempelvis tøj eller brugskunst.
Jeg tilknyttede herefter en række muligheder for direkte og umiddelbar responsiv markedsføring baseret på demografi og geografi, forstået på den måde at enhver forretning nu kan udvælge eksempelvis alle kvinder ml. 20 og 60 i bestemte post nr. og sende dem en PUSH besked eller SMS besked med budskabet om et godt tilbud, samt muligheden for at dele betalingen op i op til 24 måneder, eller blot udskyde den i 14 dage. Dette betyder at konceptet nu også kan bruges til eksempelvis en frisør eller restaurant der kigger ind i en tom kalender på tirsdag.
Det var vigtigt for mig at hverken butikken eller undertegnede tog en kreditrisiko, hvorfor denne blev lagt ud til tredjemand i betalingssystemet, hvilket er gjort.
Der foreligger mulighed for at tilknytte en "dealsite" funktion i konceptet uden væsentlig udviklingstid.
Det var endvidere vigtigt for mig at den udvikler der efter 3 forgæves forsøg endelig kunne lykkedes med at få tingene koblet sammen tiltrådte som medejer mod en stærkt reduceret pris for at sikre funktionalitet og udvikling, hvilket også er sket.
Funktionaliteten overfor forbrugeren skulle være nem, og kommer til at fungere præcis som MobilePay, bortset fra at forbrugeren inden han swiper, lige skal bestemme sig for hvilken betaling han ønsker. Den samlede kreditramme for forbrugeren er op til 4.000 der kan fordeles på transaktioner i forskellige forretninger. Når der er brugt 4.000 skal der betales ned før det kan bruges igen, forstået på den måde at når der er betalt 500 kr. ned kan disse bruges igen - rente- og gebyrfrit.
Jeg forespurgte 28 - 30 butikker om de kunne tænke sig konceptet, og begejstringen var stor, 22 af dem ville tage det ind, ligesom jeg forespurgte 100 personer i alderen 18 - 30 år (målgruppe), hvoraf 82% svarede at de ville bruge konceptet og med stor sandsynlighed købe mere (mersalg).
De fleste kan lave en App, men få formår at få forbrugeren til at downloade og bruge den. Slaget omkring dette kommer til at stå ved den enkelte forretnings forståelse over hvad konceptet kan bibringe dem af salg og ikke mindst mersalg. En forbruger der måske kun har 500 kr. i budget til et par nye bukser kan med den rette approach fra ekspedientens side meget vel gå fra butikken med både et par bukser, en trøje og et par sko hvis konceptet bliver brugt rigtigt.
Det bliver rent "just eat" med arbejdet overfor butikkerne, og meget hands on ift dem, og der er koden knækket.
Det var en kort introduktion, for yderligere oplysninger, budgetter, go to market strategi m.v. så kontakt os endelig for en drøftelse.
Markedet
Konceptet opererer indenfor detailhandel, restauration, frisører - kort sagt alle med en fysisk lokation hvor forbrugere køber deres varer. Markedet er stærkt presset, og søger efter alle muligheder for at gøre en forskel for deres kunder, og vi kan give dem en væsentlig konkurrencefordel med konceptet, hvor man enten kan bruge delbetaling som middel, den direkte markedsføring som middel overfor forbrugeren, eller begge dele i kombination.
Svagheder/udfordringer
Svagheden ligger i forretningernes forståelse for hvad konceptet kan gøre for dem, der skal derfor være hands on. Vi er derudover særligt opmærksomme på brugervenligheden hos forbrugeren, således at det ikke bliver en kamp at bruge konceptet for dem.
Stærke sider
Der findes intet andet system på markedet der samlet kan give forretningerne denne enestående mulighed for delbetaling, udskydelse af betaling eller direkte markedsføring overfor forbrugeren.
Vision
Konceptet er designet til at skulle lave en exit indenfor 3 - 4 år til eksempelvis en finansiel institution, idet den målgruppe der er, er fremtidens bankkunder.
Ideel køber
Vi søger en strategisk partner / investor der sandsynligvis har erfaring med detailhandel eller salg.
Opstartshjælp
Vi forbliver medejere i virksomheden, og du forventes ikke at arbejde på et direkte operationelt niveau, udelukkende på et strategisk niveau.
Få hjælp af en virksomhedsmægler