KURSUS GULDGRUBE
SUPERSERVICE kurset er for frontmedarbejdere i brancher med direkte, personlig kundekontakt.
Kurset, som tidl. har været en - også økonomisk - dundersucces, er moderniseret og relanceres nu i et stort og stigende marked, afledt mange branchers problemer med nethandel.
SUPERSERVICE er enestående i sin struktur, opbygning og pris pr. deltager. SUPERSERVICE er alene på markedet.
Engageret og glad kundeservice er i dag mere aktuelt end nogensinde og et vigtigt konkurrenceparameter på linie med sortiment, pris, leveringsdygtighed, finansiering m.m.
Programmet varierer med videobaseret instruktion og motivation afvekslende med situationsspil, deltagerdiskussioner, indslag fra in- eller extern instruktør og konklusioner.
Økonomiske nøgletal
Senest SUPERSERVICE var på markedet var de økonomiske resultater:
Omsætning stabilt over 4-5 år:
Omsætning pr. år varierende 2½ - 3½ mio kr..
Overskud før skat ca. 85%.
Omkostninger - primært administration - 15%
Estimeret budget i forbindelse med relancering
1. års omsætning kr. 1.500.000 stigende 2. år til 2.500.000.
Overskud før skat men efter driftslicens til sælger ca. 80%
Bemærk: alle tal er lig med de priser vi tidl. kunne fakturere. Spørgsmålet er, om køber vil forhøje priserne med endnu bedre rentabilitet til følge.
Tidl resultater er opnå et med 1 mands indsats i forbindelse med salg og gennemførelse af kurserne.
Produktet
Målgrupperne for SUPERSERVICE var tidl. og er stadigt detailbutikskæder, butikscentre, supermarkedskæder, byggemarkeder, benzinselskaber, restauranter, pengeinstitutter, transportselskaber, cityforeninger, handelsforeninger og mange flere. En lang række fra målgruppen var kunder, da SUPERSERVICE senest var på markedet.
Med den kraftige stigning i nethandel, er store dele af butikshandel og mange andre, truede på eksistensen.
Tænk på de mange tomme butikslokaler på mange traditionelle handelsstrøg. SUPERSERVICE til kunderne er et evigt aktuelt emne, men er i dag et livsnødvendigt konkurrenceparameter, hvis man skal overleve.
SUPERSERVICE varer nogle få timer. Det er "nede på jorden", letforståeligt og skaber den vigtige teameffekt. SUPERSERVICE kan rettes mod/skræddersys til en bestemt branche eller butikskæde.
Markedsføringskanaler
Sælger kender hvert et hjørne af branchen, herunder kundeargumentetion.
Køber vil i den første tid få drøftet egne markedsføringsideer med de opfattelser af effektivt salg, som sælger har haft succes med.
Salg sker på leder/direktionsniveau, hvor online kontakter er alt for anonyme.
Omkostninger
Der er kun administrative omkostninger - lidt kontorhjælp, evt. husleje, rejseomkostninger i forbindelse med salgsbesøg.
Alle omkostninger i forbindelse med rejse til/fra kursusstederne, opholdsomkostninger, lokaleleje m.v. afregner kunde separat.
Aktiver
En dygtig, engageret salgsindsats og kompetent undervisning en forudsætning for stort resultat.
Virksomhedens historie
Sælger, Jørn Lauesen, grundlagde i 1978 konsulentvirksomheden INSTITUT FOR MEDARBEJDER UDVIKLING, som havde speciale i rådgivning i Markedsføring, Udvikling af sælgere og Personlig gennemslagskraft.
For ca. 20 år siden udviklede jeg SUPERSERCERVICE kurset, som blev en meget stor succes.
En lang række kædevirksomheder - Shell, Irma, OK Olie, Esso(som det hed dengang) Det danske Trælastkompagni, ( før opsplitningen i de mange byggevare kæder) og utallige mindre virksomheder købte programmet.
Jørn Lauesen var alene om både salg og gennemførelse af programmet.
Disse aktiviteter tog ca. halvdelen af årets arbejdstimer. Den anden halvdel brugte jeg jeg på virksomhedens øvrige aktiviteter - bl.a. et sælgerudviklingssystem, som fik større og større succes i de gamle europæiske østlande.
Efter 4 -5 år med SUPERSERVICE kurser 4-5 gange om ugen var jeg noget træt af at lave det program - uanset meget høj indtjening.
Kombineret med sygdom i nærmeste familie blev programmet lagt væk - med tak for en god tid.
Jeg anede dengang ikke, at SUPERSERVICE skulle genopstå. Derfor blev al dokumentationsmateriale smidt væk.
Jeg er ikke god til at være pensionist, og med internethandelens stigende succes, besluttede jeg, at genoplive SUPERSERVICE. Det blev omstruktureret og moderniseret - og jeg skulle nu finde en køber til rettigheder/program, som vil kunne få lige så stor glæde af programmet, som jeg har haft. Jeg vil gerne hjælpe køber til succes - men jeg er for gammel 83) til at gennemføre kurset mere.
Der er opstået et nyt kæmpepotentiale for kursustemaet - og da det er uden konkurrence er der en stor succesmulighed - og stort set uden risiko - for en seriøs, dygtig køber.
Markedet
Markedet er tidl. beskrevet. Min vurdering er, at potentialet vil være ca. 4 mio i omsætning med mere end 3 mio netto før skal.
I udlandet findes SUPERSERVICE modellen ikke, hvorfor rettigheder for en række lande, som SUPERSERVICE vurderes at "ligge godt for" - Sverige, Polen, dele af Tyskland, Østrig, Holland - og muligvis flere - kan forhandles.
Svagheder/udfordringer
Markedet er der, så eneste svaghed er, at køber til rettighederne ikke er dygtig nok
Stærke sider
Indgående beskrevet tidligere,
Vision
At køber får samme succes som sælger har haft.
Ideel køber
En ideel køber skal være en levende, seriøs personlighed, som tænker kommercielt og i salgsmuligheder. Pænt sprog og et glimt i øjet vil være stærkt befordrende. Købere kunne nemt være 2 kolleger - eller måske et par - med ubændig lyst til at starte - næsten risikofrit - for sig selv.
Få hjælp af en virksomhedsmægler