bookingportal
Bookingportal til web-booking af hotel, sommerhuse, ferieaktiviteter og attraktioner.
Systemet er udviklet som en datadrevet multi-portal platform der muliggør opsætning af et ubegrænset antal individuelle booking-portaler. Portalerne har en fælles administrationsside, hvor man kan logge ind på et specifikt domæne man har adgang til med sine legitimationsoplysninger.
Systemet har været i brug og er stadig i brug hos flere forskellige turistbureauer i Danmark. de har fået oprettet deres egen portal som de har betalt et oprettelsesgebyr for og derefter kørende med et månedligt driftsgebyr. Men der er ikke nogen forhindring for at man selv kunne køre en eller flere bookingportaler på systemet efter kommisionsmodellen også. En af de største kunder har generet over 1.1 mio. i omsætning blot i højsæson perioden juni, juli august.
Oplagte købere er for eksempel: teknisk tunge IT iværksættere, Rejsebureauer eller turistbureauer, der ønsker at slippe for eksterne konsulent ydelser og dyre eksterne software leverandører.
Beskrivelse af systemet:
I administrationen kan en administrator for en specifik portal eller en specifik aktør, administrere hvilke attraktioner, aktiviteter, og overnatninger der skal udbydes på den givne portal samt angive antal ledige pladser på overnævnte og administrere billeder og tekster mm. Administratoren har også en liste med alle ingående bookinger, hvor hver enkelt booking fremgår. Der kan skrives noter til hver enkel booking, og der er brugerflade til kommunikation med kunden. Når administratoren godkender en booking trækkes beløbet til sidst på brugerens betalingskort.
System administratorer kan logge ind på kryds af domæner i forbindelse med support og fejlretning i data.
Der er udviklet 2 overordnede typer portaler til fremvisning og booking af dataene i systemet.
1. Bookingflow: dette er en iframe løsning som let kan integreres i en eksisterende hjemmeside. Flowet gennemgår afhængig af konfiguration forskellige trin. F.eks. 1 rejsedatoer, 2 overnatning, 3 attraktioner, 4 aktiviteter, 5 oversigt, 6 bestilling, 7 betaling. Ved gennemført booking reserveres det totale beløb på brugerens betalingskort, brugeren får kvittering samt billetter i pdf-format med det samme og kopi tilsendt email.
2. Infoportal/webshop: denne udgave er en fuldgyldig webshop der kører efter indkøbskurv princippet. Man kan vælge kategorierne overnatning, aktiviteter og attraktioner, se listevisning og detaljeret visning af alle produkterne og til sidst gå til indkøbskurv og fuldende sin booking. Ved gennemført booking reserveres det totale beløb på brugerens betalingskort, brugeren får kvittering, samt billetter i pdf format med det samme og kopi tilsendt email. Denne portal kan også opsættes som udelukkende infoportal, altså uden indkøbskurv men hvor man stadig kan browse produkterne.
Systemet er bygget til at håndtere følgende produkter: Sommerhuse, hotel, attraktioner og aktiviteter.
- Sommerhuse: Data vedrørende summerhuse hentes automatisk fra eksterne udbydere, samt reserveres automatisk ved booking. Typisk med kommission på 3-5%, udover at udbyde huse fra eksterne samarbejdspartnere er det også muligt at udbyde egne huse. Sommerhuse udlejes normalt i en uge ad gangen.
- Hotel: denne type overnatning kan frit bookes for 1 dag eller mere ad gangen.
- Attraktioner: denne type er sæson bestemt og billetten der bookes er derfor ikke tilknyttet en bestemt dato, men skal benyttes indenfor en sæson. Systemet har en kalender funktion der automatisk kan genere en kalender for hvilke dage i hvilke uger en attraktion har åbent og i hvor lang tid indenfor den aktuelle sæson.
- Aktiviteter: denne type er tidsbestemt. F.eks. kan man booke en aktivitet som foregår d. 1/12-2014 kl 14:30 – 16:00.
Booking reservationer / billetter er opbygget efter templates, derfor kan hver enkelt aktør have sit helt eget billet design med egen grafik. Aktøren kan også selv vælge at bruge f.eks stregkoder eller QR koder på billetten/reservationen. 1 billet/reservation fylder som udgangspunkt 1 A4 side (.pdf format).
Alt indhold kan fremgå oversat til flere forskellige sprog og yderligere sprog kan tilføjes efter ønske. Både for portalerne og administrationsdelen. Oversættelserne til portalerne kan hentes fra en standard oversættelse eller hver enkelt portal kan også selv definere deres egen oversættelse for hvert felt efter ønske. Derfor er indhold, der bookes, nødvendigvis ikke bundet til kun at være i Danmark eller specifikt henvendt til danskere.
Systemet bygger på blandt andet følgende teknologier: Oracle database, PL/SQL, Windows Server 2008 R2, XML, JSON, C# .NET MVC, HTML, CSS, Jquery, Javascript. XML-FO/XSLT.
I øjeblikket er 2 bookingportaler stadigt aktive og kan ses på: djurslandspakken.dk (klik på ”pakker” i øverste grønne bjælke) og på randers-booking.com (klik på ”pakker” i øverste røde bjælke), hvor det kan ses indtil den 20. okt.
Portalen er udviklet og blev drevet af det nu konkursramte selskab Feriebolig.dk ApS.
Domænet ”feriebolig.dk” sælges separat samtidig med bookingportalen, se særlig annoncering. Der kan bydes både på bookingportalen og på domænet ”feriebolig.dk”. Ved budgivning bedes det tydeligt tilkendegivet, hvorvidt der bydes på bookingportalen udelukkende eller på både bookingportal og domæne. Der kan afgives bud på såvel bookingportalen alene, som på domænet alene, som på bookingportalen og domænet samlet.
Såfremt højeste bud på bookingportalen og højeste bud på domænet ”feriebolig.dk” tilsammen overstiger højeste bud for bookingportalen og domænet samlet, vil bookingportal og domæne blive solgt hver for sig.
Sælger forbeholder sig dog at vælge mellem at antage højeste bud eller forkaste alle bud.
Da sælger er et konkursbo, gælder følgende ansvarsbegrænsning: Sælgers evt. erstatningsansvar er begrænset til et beløb svarende til købesummen, uanset om køber måtte lide større tab. Såfremt køber måtte være berettiget til at hæve købet, kan køber vælge mellem at hæve købet eller kræve erstatning, såfremt betingelserne herfor måtte være opfyldt og i så fald med ovennævnte begrænsning. Hvis køber vælger at hæve købet, kan køber ikke herudover kræve erstatning.
Bud afgives i lukket kuvert til Advokatfirmaet Ole Bukhave, Brødregade 2, 1., 8900 Randers C senest 31. oktober 2014 kl. 12:00, hvor de indkomne bud vil blive gennemgået.
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til advokat Ole Bukhave på tlf. 8711 8750.
Få hjælp af en virksomhedsmægler