Ung App med stort potentiale.
Kunne du tænke dig, at din egen app? En app, som ikke kun har et stort potentiale, men som også allerede er en del af mange danskeres dagligdag.
Dette er en ung app. Jeg har haft den i lidt over 1 år. Vi har allerede 500 downloads og mere end 100 vej-boder og plukselv steder. Vi har endnu ikke taget betaling fra vores medlemmer, men der er stort potentiel for det.
Vi har regnet på det og bare med de boder vi har nu, kan man nemt runde 15.000 om måneden.
På kort tid, har jeg opbygget en app, som har et stort indtjeningspotentiale. For det første, er jeg startet på studie og har ikke længere tid til app'en. For det andet, har jeg muligvis ikke de fulde kvalifikationer til, at yde app'ens fulde potentiale. Derfor ønsker jeg, at finde den rette efterfølger.
Økonomiske nøgletal
Vi har tænkt os, at være ærlige.
Virksomheden er så ung, at vi endnu ikke har fokuseret på indtjening. Kun fornylig har vi valgt, at tage betaling fra vores medlemmer. Vi har sat prisen til 150 kr. pr. måned, hvilket i November gav os 2.000 kr. i omsætning.
Grunden til, at vi ikke har fokuseret på indtjening er, at vi først ønskede, at opstarte et forhold med medlemmerne og skabe grund til indtjening. Vi har derfor banet vejen for dig, som ønsker at prisfastsætte som du vil.
Produktet
Denne app er din guide til Danmarks bedste vejboder og plukselv steder.
Appen tilbyder mange funktioner, som giver app'en et stort potentiale.
For det første har vi nyheden: Direkte MobilePaybetaling. Det betyder, at kunden via. app'en kan trykke på et direkte link og hurtigt betale med mobilepay.
For det andet har vi et socialt medie, som gør det muligt for brugeren, at anmelde og dele sine oplevelser. Det gælder både billeder og kommentarer.
Sidst men ikke mindst, har vi navigation til de forskellige lokationer.
Foruden app'en, hører en flot-designet hjemmeside og en Facebookside.
Markedsføringskanaler
Appen er primært aktiv på Facebook og Google. Vi har satset stort på Facebook annoncer og optimering af disse. Derudover har Google Adwords været et vigtigt værktøj. Vi har haft stor succes med konkurrencer, hvor flere hunderede har deltaget. Disse har skabt vækst i antallet af downloads.
Vores kunder er primært kvinder og familier med børn. Familier som ønsker en unik oplevelse og ikke bare købe deres jordbær i disken i Føtex.
Som tidligere nævt, har vi både en www-hjemmeside og en Facebook side.
Omkostninger
Vi har udelukkende haft omkostninger i form af annoncer, hjemmeside og app.
Disse ligger på ca. 200 kr. i måneden.
Vælger du at scalere, vil du naturlgivis få flere omkostninger, men også langt større indtægter.
Aktiver
Da der er tale om en app, har vi ingen lokaler. App'en kan nemt overføres til dit ejerskab. Det samme kan hjemmeside og facebookside.
Virksomhedens historie
Vi startede i 2016. Jeg fik ideen, da jeg altid selv har haft en vejbod stående. Jeg ønskede, at skabe et redskab, som kunne øge interessen for vejboder og pluk-selv steder, da jeg finder det utroligt hyggeligt.
Fra den dag jeg fandt ideen, har jeg siddet vågen i mange nattetimer, i forsøget på konstant, at forbedre app'en.
Jeg udviklede app'en og blev hurtigt interessant for Jydske Vestkysten, som skrev en længere artikel om appen. Herefter gik det stærkt.. Antallet af downloads steg og folk brugte den, lige som jeg havde forestillet mig.
Nu har jeg hverken tiden eller kvalifikationerne til, at yde app'ens fulde potentiale.
Markedet
Der findes én konkkurent, som tilbyder samme service. Dog er deres app langt fra vores niveau. Både design og funktionsmæssigt.
Derudover findes der én anden hjemmeside, som også tilbyder samme tjeneste.
Svagheder/udfordringer
Det har været en udfrodring for mig, at prisfastsætte medlemskab korrekt.
Derudover er det vigtigt først, at få medlemmer, før man begynder, at sætte en høj pris.
Der findes mere end 1000 boder og plukselv steder, så hvis man formår at få fat i store dele af disse, er indtjeningsmulighederne enorme.
Stærke sider
Designet i app'en og diverse funktioner: mobilepay og socialt medie, er langt bedre end de øvrige konkurrenters.
Vi har 100 medlemmer, hvilket kan blive endnu større.
Mulighederne er uendelige.
Strategi
Strategien har indtil videre været, at få så mange medlemmer som muligt og så fokusere på brugeren herefter.
Eftersom jeg er alene om virksomheden, har jeg haft rig mulighed for, hele tiden at implementere mine ideer.
Vision
Da jeg startede, var visionen at skabe en service, som gør folk glade og give dem muligheden for altid at finde en bod eller plukselv i nærheden.
Som alle andre iværksættere, har visionen neturligvis også været, at tjene penge. Her ser jeg et stort, uforløst potentiale, som jeg ikke har været god nok til, at få frem.
Ideel køber
Denne app kræver megen personlig kontakt, så du skal gerne være serviceminded. Du skal være til rådighed for dine medlemmer.
Du behøver IKKE kunne programmere, da app'en er lavet i et program.
Hvor megen tid du ønsker at bruge, afhænger naturligvis af, hvor meget du vil projektet.
Opstartshjælp
Jeg er villig til, at hjælpe dig i gang og de første par måneder, indtil du føler dig klar til, at stå alene.
Jeg vil hjælpe dig med og sætte dig ind i virksomheden og hvordan man ændre den. Det samme gælder app'en.
Få hjælp af en virksomhedsmægler