Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Bådudlejning i det Sydfynske Øhav

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Virksomhedsplan med 525.000,- i bevillingstilsagn

Detaljeret forretningsplan til opstart af udlejningsvirksomhed sælges for 100.000. Med forretningsplanen følger et bevillingstilsagn på 525.000,- fra fond. Virksomheden opererer i Det sydfynske Øhav og kobler op på anden igangværende, massiv markedsføring af- og investeringer i Øhavet og dets nærmiljø.

Konceptet kan uden videre kopieres til andre områder f.eks. Limfjorden og/eller Roskilde Fjord.

Virksomheden udlejer 30 fods motorbåde der kan lejes af alle og enhver. Bådene skal betragtes som flydende autocampere og er gæsternes adgang til højkvalitets oplevelser i det maritime miljø.

Stikord: maritim turisme, naturoplevelser, overnatning, kvalitetstid, nærvær, samvær, ro.

Økonomiske nøgletal

Etablering
Du skal kunne disponere 810.000,- i 2018 og 730.000,- i 2019 for at etablere virksomheden. Det er en del af projektets DNA at markedsføring igangsættes i 2018 og bådene først købes primo 2019 når ordrebogen er fuld.

Du skal altså kunne disponere 1.540.000,- for at etablere virksomheden, og når dette er gjort får du bevillingstilsagnet udbetalt. Du binder derfor netto 1.015.000,- i opstart af virksomheden. Disse penge er der beregnet 4,25% i forrentning af i driftbudgettet.

Der er udarbejdet detaljeret plan for både markedsføring, indkøb m.m.

Drift
1. kunde sejler ud primo 2019 og i 2019 realiseres et dækningsbidrag på 567.000,- + en forrentning af din indskudte kapital på 4,25%.

I 2020 realiseres et dækningsbidrag på 685.000,- + forrentning af din indskudte kapital på 4,25%.

En sæson består af 26 uger, fra medio april til medio oktober.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Øhavet består af en lang række små og mellemstore øer, hvoraf nogle få er tilgængelige via færge. I vores både har 6-10 sovepladser og danner derfor en perfekt ramme om en familie's ferie. båden kan lejes uden søfartsbevis eller lignende, og bliver derfor også tilgængelig for ikke-sejlkyndige.

Ved at leje en båd os får gæsterne mulighed for selv at flytte sig rundt mellem områdets havne og bådene bliver således det middel der giver gæsterne adgang til maritime oplevelser i verdensklasse - hvad enten gæsten efterspørger spektakulær natur, fred og ro, pulserende havne/marinaliv, shopping i gågaderne m.m. eller et mix. af disse mange frie valg. Helt afgørende er det at virksomheden ikke selv skal servicere de attraktioner området rummer. Virksomheden gør blot attraktionerne tilgængelige i en unik ramme.

Markedsføringskanaler

Virksomheden markedsføres af en lang række kanaler idet der i forvejen foregår en massiv markedsføring af Det Sydfynske Øhav som "Et øhav i verdensklasse". Ambitionen er at gøre Øhavet til Europ'a førende sejlerdestination, og specielt det tyske- og norske marked bliver adresseret.
Detaljeret markedsføringsplan er udarbejdet.

Omkostninger

Detaljeret budget helt ned på mikroniveau er udarbejdet. De største udgiftsposter i et driftår er:

Havneplads + vinteropbevaring, forsikring, klargøring & isætning, optagning & vinterklargøring, forrentning af egenkapital, markedsføring, revision og løbende vedligehold. Første år i alt 225.000,-.

Aktiver

Administrationen af virksomheden foregår pt fra eget kontor i Svendborg. Havnepladser er tilbudt i "Den Runde Marina" og vinteropbevaring i Rantzausminde.

Virksomhedens historie

Jeg bor selv i Svendborg og er bestyrelsesmedlem i en Fond. Igennem mit arbejde med lokalområdet, erhvervsudvikling og turisme har jeg set hvordan opfattelsen af- og bevidstheden omkring "Det Sydfynske Øhav" har ændret sig. Vi bor lige ud til en helt unik attraktion som der er meget stor vilje til at investere i.

Både ud fra en lokalpolitisk- og en borgerdrevet synsvinkel. Samtidig hermed er der momentum i oplevelsesøkonomi, og tema'er som kvalitet, nærvær, natur, maritimt miljø o.s.v. vækster gevaldigt. Derfor ser jeg et stort potentiale i dette fagfelt, har lavet virksomhedsplanen og fundraiset 525.000,- til opstarten.

Det er helt afgørende at forstå, at virksomheden er en del af dette momentum samt hvilken kæmpe fordel dette er - virksomheden kobler kundernes behov med et overflødighedshorn af gode tilbud i området - tilbud som andre betaler for, opretter, driver, vedligeholder o.s.v.

Alene "Naturturisme" bruger millioner af kroner på at markedsføre området. Kommuner og fonde investerer millioner i blå støttepunkter, servicebygninger i havnene o.s.v. og private aktører arbejder dagligt i et væld af små virksomheder og attraktioner der bl.a. gør området til et kulinarisk mekka med lokalproducerede fødevarer af høj kvalitet.

Markedet

Primært
Vi tilbyder kvalitetsoplevelser i maritime omgivelser i det Sydfynske Øhav og opererer derfor i et marked for ferie & fritid. Bådene skal opfattes som "flydende autocampere", altså mobile boenheder, gæsterne selv kan flytte rundt hvis de vil. Der findes ikke noget lignende i området. Kerneydelsen er mobilitet og overnatning i det maritime miljø.

Sekundært
At bo i havnemiljø'et er stærkt attraktivt, og bådene kan også bruges som boenhed, liggende ved kaj. Dette spinn-off er ikke indarbejdet i budgetterne, men vil kunne forlænge sæson'en og øge belægningsgraden om nødvendigt. Der findes ikke noget lignende nogen steder i dag. Konceptet kunne lanceres under begrebet "Boat & breakfast".

Svagheder/udfordringer

Du skal se processen i to trin: Etablering & drift.

Mit oplæg er en meget detaljeret drejebog du bør tage afsæt i. Jeg har brugt måneder på at undersøge og afklare for at kunne anvise optimale løsninger på alt hvad jeg kunne komme i tanke om af udfordringer. Hvis en dygtig og handlekraftig iværksætter følger hovedlinierne i drejebogen står han indenfor tidsrammen med en meget potent virksomhed i drift.

Som driftsherre skal du forstå vigtigheden af godt salgsarbejdet, professionel kundekontakt og evne at generere et flow af kunder og penge. Behovet er der og du har en unik ydelse at sælge. Du skal få det gjort og mestre det gode købmandskab. Du skal kunne nænne at sælge din ydelse til den pris den kan bære og styre logistikken med henvendelser, boookinger o.s.v. og ikke falde i svime over at de ringer fra avisen og vil have et interview.

Jeg ser ingen umiddelbare farer i markedet der er i vækst. Hvis der er en fare for virksomheden er det dårlig ledelse.

Stærke sider

Unik placering, unikt produkt, marked i vækst, ingen konkurenter, økonomisk fordelagtig opstart.

Jeg har talt med potentielle kunder, borgmestre, erhvervchefer, turistchefer, politikere, erhvervsfolk o.m.a. Alle jeg har talt med om projektet har, uden undtagelse, været begejstret.

Efter i 20 år at have arbejdet med turisme i forskellige afskygninger afsluttede jeg i 2013 en Master i Oplevelsesøkonomi på Roskilde Universitet. Projektet etableres det rigtige sted på rigtige tid.

Strategi

Der er ikke en, overordnet strategi, men flere strategiske overvejelser/beslutninger der tegner virksomhedens profil, f.eks:

Value for Money - fokus på godt købmandsskab og kvalitetsydelser.

Strategiske samarbejder - at træde ind i en arena hvor der i forvejen investeres kraftigt og på den måde koble sig op på et betydeligt momentum uden selv at skulle skabe/betale alting selv er meget vigtigt.

Tidsrelevant - ydelserne er oppe i tiden og i takt med de nyeste trends indenfor ferie & fritid.

Unikt men enkelt produkt - Blue Ocean i stedet for Red Ocean.

Vision

Visionen er at etablere og drive yderst rentabel udlejningsvirksomhed i det Sydfynske Øhav. Virksomheden skal levere så stort et afkast at driftsherren har mulighed for at holde fri 5 måneder om året hvis ønsket.

Efter 2 år er konceptet så gennemtestet at der etableres enten afdeling eller francise-aftale i Limfjordsområdet.

Ideel køber

I etableringsfasen er der brug for enten en stærk og handlekraftig iværksætter der ønsker at etablere virksomheden for selv at drive- og efterfølgende sælge den eller også en generalist, der leverer pengetank og ledelse til projektet, dvs. leder processen men har en ansat til at løbe med bolden.

I driftsfasen er der ikke det samme behov for den stærke iværksætter, men mere en dygtig administrator der forstår at skabe- og servicere et flow af kunder. Dog er der nogle oplagte udviklingsmuligheder man kan følge op på, så kreativiteten skal ikke lægges helt væk.

Opstartshjælp

Jeg vil i et vist omfang være til rådighed ift. strategiske beslutninger, ledelse o.s.v. men sælger på grund af at jeg har anden virksomhed der tager en del af min tid i sommermånederne. Men jeg vil gerne hjælpe dig i gang og har nogle klare og velargumenterede holdninger til hvordan du kommer ud over stepperne og får kunder i butikken. Den rådgivning/hjælp vil jeg ude gratis da jeg selvfølgelig ønsker at se projektet realiseret som en succes.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2517

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
6

Annonce id-nummer:
29225

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
10-01-2018
Udbudspris 100.000 DKK