Webshop og interessefællesskab for friluftsfolket i Danmark
Brænder du for friluftslivet og har du ambitioner om at drive en professionel webshop, en seriøs blog og interessefællesskab? Med en professionel webshop, et flot design, et kendt navn, en blog, en solid følgerskare på Facebook og Instagram samt en tilhørende kundeklub har du her et alletiders afsæt og et spændende forretningspotentiale. Grundet andre aktiviteter er shoppen ikke drevet så aktivt så der ligger virkelig et interessant potentiale for dig som har tid, lyst og interesse i at sætte gang i butikken.
Økonomiske nøgletal
Omsætning i alt ca 180.000
(primært i 2016)
Shoppen har været drevet af reklamebureau som har stået for udvikling, design, markedsføring og drift
Produktet
Alt inden for outdoor udstyr herunder; Vandrestøvler, vandreudstyr, rygsække, letvægtstelte, soveposer, liggeunderlag, primus gasbrænder, Jakker, bukser, uldstrømper, uldundertøj, udstyr til madlavning, personligt udstyr oma. Vi fører de kendte mærker som Camelbak, Montane, Jack Wolfskin, Jetboil, Lifeventure, Ulvang, Lundhags, Schöffel, Trangia, Tatonka, , Trekmates, Suunto, Stanley, Sealskinz. Sole, Nordpol, Nordisk, Lowe Alpine, Life Systems, Isbjörn, JR Gear, Horizon, Adventure Foods, Active Leisure m.fl
Markedsføringskanaler
Kendt navn og logo i branchen
Blog med en del content (SEO)
Kundeklub
Facebook
Omkostninger
Den samlede investering udgør ca 264.000 + ikke udgiftsført arbejde.
Shoppen har været drevet af reklamebureau som har stået for udvikling, design, markedsføring og drift
Aktiver
Kendt navn og professionelt udviklet webshop
Sessioner i alt: 33.374
Unikke brugere: 24.131
Sidevisninger ialt: 121.430
Facebook: 2.291
Største målgruppe: Mænd 45-54
Virksomhedens historie
Forretningsideen har været at skabe en webshop og interessefællesskab hvor friluftsfolket kunne shoppe de bedste produkter, få den bedste rådgivning og udveksle erfaringer med ture, udstyr og fællesskaber.
Shopen har været drevet af reklamebureau som har stået for udvikling, design, markedsføring og drift. Der er ikke længere den fornødne tid til at udnytte potentialet og drive shoppen
Markedet
Markedet indenfor outdoorudstyr er primært præget af de store spillere som Eventyrsport og Spejdersport dels via fysiske butikker og onlinesalg. På onlinesiden findes der flere udbydere som tilbyder produkter indenfor outdoor.
Svagheder/udfordringer
Det kræver interesse, passion og godt købmandsskab at drive en webshop og et interessefællesskab overfor outdoorfolket. Konkurrencen er høj, men markedet er der lokalt og nationalt.
Stærke sider
Godt navn. Professionel webshop, Stor blog, gode leverandører, ingen investering i stort lager, spændende forretning for den entusiastiske - Denne shop er et meget billigt og godt afsæt for at komme i gang.
Strategi
Strategien for at skabe en stærk webshop på dette marked er at fokusere på gode PRODUKTER/MÆRKER, OPLEVELSE og FÆLLESSKAB. Gennem en levende og dynamisk blog er målet at skabe en konkurrcenstærk digital tilstedeværelse
Ideel køber
Den ideelle køber er entusiasten, personligheden eller gruppen af friluftfolk, som ønsker at tilføre en samlet webplatform herunder shop, blog og kundeklub
Opstartshjælp
Adgang til meget billig og gennemarbejdet webshop, stor kundedatabase, kundeklub og Facebookfølgere.
Der ydes hjælp ved levering og implementering
Få hjælp af en virksomhedsmægler