Denne virksomhed er ikke længere til salg. Søg på lignende virksomheder

Webshop med bæredygtige og lokalproducerede varer - seedsliving.com

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Fokus på bæredygtig livsstil - Shopify - Omsætning på 3.000 kr

SeedsLiving.com er en ung webshop, med et stærkt brand og et enormt vækstpotentiale. Vi inviterer forbrugerne ind i en verden med fokus på salg af bæredygtige produkter og formidling af viden heraf. Forretningen byder bl.a. på en række produkter som termoflasker produceret i Spanien af lokale ressourcer, som kun findes på SeedsLiving. På de sociale medier er der en oprigtig interesse for brandet og produkterne. Indtil videre er der kun solgt varer gennem organisk trafik, hvorfor der er et kæmpe uudforsket potentiale i eksempelvis SEM.

Økonomiske nøgletal

Med organisk trafik og uddeling af postkort på gymnasier, er der kommet en omsætning på 3.000 kr. Dermed er der ikke betalt for annoncering på hverken Facebook, Instagram eller Google.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Begrebet 'Bæredygtighed' defineres forskelligt, alt efter hvem der taler om det. SeedsLiving er som den eneste webshop rettet mod dem som ønsker varer der er lokalproducerede, bionedbrydelige og/ eller økologiske.

Markedsføringskanaler

Virksomheden har indtil videre kun markedsført sig gennem organisk trafik på Instagram og uddeling af postkort og klistermærker på et par gymnasier.

Instagram med 3.396 følgere
Facebook har 167 likes.
Nyhedsbrev med 60 tilmeldte.

Omkostninger

Småbeløb ift. Shopify apps. Shopify hosting er betalt frem til Feb 17, 2019.

Shopsystem

Aktiver

Produkter er købt for cirka 15.000 kr og der er yderligere lagt økonomi i udvikling og design af webshop, samt markedsføringsmaterialer (postkort, klistermærker).

Varelager på 25.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Jeg startede udviklingen af forretningen i 2017 og da 2018 kom, gik jeg fuldtid på det. Efter planen blev SeedsLiving lanceret gennem word of mouth markedsføring og Instagram tog fin fart, der kom frivillige skribenter med ombord og en række unge der delte postkort og klistermærker ud. Desværre var det slet ikke nok. Efter fire måneder løb budgettet op. Jeg havde sat mig i et alt for dyrt kontor, nedprioriteret SEM til fordel for uddeling af postkort og taget nogle valg der gjorde at jeg var nødt til at bremse projektet. Jeg har gjort den indsat jeg kunne og jeg ser gerne at der er en anden der vil fortsætte SeedsLivings udvikling. Jeg tror oprigtigt at der er et stort potentiale - det kræver blot at man er villig til at lægge en investering i at markedsføre siden. Min økonomi kan ikke bære det, men måske kan din?

Svagheder/udfordringer

Min svaghed har været mangel på kendskab til webshop-branchen og markedsføringen heraf.

Stærke sider

Der er et stort boom i interessen for bæredygtighed. Med klimaforandringerne der ikke er på vej væk, vil konceptet fortsat have en stærk relevans i mange år endnu.

Vision

Målet har altid været at SeedsLiving sælger produkter der gavner miljøet og samtidig at give en del af sidens overskud til velgørenhed.

Ideel køber

Du er interesseret i at gøre en foreskel i verden og du har økonomien til at markedsføre forretningen.

Opstartshjælp

SeedsLiving har været en kæmpe del af mit liv i år. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at forretningen vokser i hænderne hos den nye køber.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
2374

Sælger kontaktet:
19

Følger annoncen:
16

Annonce id-nummer:
30708

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
10-12-2018
Udbudspris 21.995 DKK