Tøj butik og webshop til salg
Dette er et tøjkoncept forretning som nu har eksisteret siden 2012 hvor vi sælger pullovers i både rundhals, v-hals, turtleneck samt modeller til kvinder. Vi Danmarks absolut største farveudvalg og vi producere dem i forskellige typer af garn så kunderne selv kan vælge hvad de foretrækker. Vi har en fysisk forretning i hjertet af København på Læderstræde samt har vi en super flot webshop. Vi har desværre ikke udnyttet potentialet af diverse årsager men der ligger et kæmpe markedspotentiale derude uden nogen at være i direkte konkurrence med. Mulighederne er der mange af men vi søger en der kan løfte virksomheden og som kan se potentialet i virksomheden
Hvis du bliver den heldige der kommer til at overtage vil vi ruste dig bedst muligt og støtte dig i en lang periode for at sætte dig ind i tingene.
Vi glæder os til at høre fra jer.
Økonomiske nøgletal
Virksomheden omsætter typisk mellem 500.000 Kr -1.000.000 Kr om året. Men potentialet er langt fra udnyttet.
Produktet
Pullovers i rundhals og v-hals fremstillet i 50 forskellige farver og toner.
Turtlenecks, kabelstrik, strik sommer/vinterkjoler.
Muligheder for at fremstille slipovers (pullovers uden ærmer) samt cardigans, børnestørrelser m.m. Vi kan fremstille i alle typer af garn alt efter hvad du foretrækker.
Kunderne er rigtig glade for vores store udvalg og konceptet får dagligt ros af kunder pga. enkeltheden samt overskueligheden. Vi har ikke logo på vores pullovers hvilket også et plus i kundernes øjne.
Markedsføringskanaler
Vi bruger meget facebook samt instagram som markedsføring. Butikkens placering på læderstræde ses også som markedsføring da mange ser butikken når de går forbi og bliver bekendt med den.
Vi har et københavnsk fodboldhold som vi bruger som sponsor som også bliver set i kampe.
Vi har mange kendte kunder som skuespillere og politikere som har stået som model for vores virksomhed. Det har været et kæmpe boost.
Omkostninger
Virksomheden omkostninger er typisk butikslejemålet, vareforbrug, logistik omkostninger og små diverse udgifter.
Aktiver
Vi har varelager som er vores aktiver i virksomheden.
Virksomhedens historie
Virksomheden er blevet grundlagt af en tøjdesigner. Han har en tekstiluddannelse og har kastet sig direkte ud som kreativ iværksætter efter han blevet uddannet fra design skolen i København. Han har selv bygget butikken og står selv for design, konstruktion, produktion, logistik, markedsføring, regnskab, rengøring m.m.
Efter grundlæggeren blev gift og har fået barn har det givet ham nogle stærke overvejelser om at stoppe for drømmen og bruge mere tid med familien.
Konceptet er blevet meget kendt på kort tid da markedsføring har virket og mange kendte personligheder har skrevet om konceptet på facebook samt instagram.
Markedet
Det gode ved virksomheden er at den har få konkurrenter. Der er ingen i Danmark der direkte har en konkurrerende shop som laver det vi laver. Der findes tøjmærker som laver pullovers, men det er i få farver og ikke i nærheden af vores kæmpe udvalg. Vi har Danmarks absolut største farveudvalg af pullovers og det gøre os unikke på markedet.
Det gode ved pullovers er at det dør aldrig på markedet. Det vil altid kun sælges og blive på hylderne da pullovers aldrig går af mode.
Svagheder/udfordringer
Jeg har den tro at den største udfordring er én selv. Du kan blive den største spiller på markedet hvis du vil og mulighederne er der. Man skal bare være engageret og trofast på det man laver så er der intet der kan stoppe én. Der vil altid være andre tøjmærker derude men med dette koncept kan du være mere rolig da du ikke har nogle direkte konkurrent at konkurrere med. Som sagt, potentialet er stort, det er bare med at udnytte det bedst muligt.
Stærke sider
Virksomheden har et stærkt brand og gode produkter til super priser.
Priser som alle kan være med på.
Fra studerende til lavtlønnet til højtlønnet til pensionist. Vores målgruppe er temmelig bred og det gør tingene nemmere.
Vi sælger til it-supporterer til bankfolk til advokater til golfspillere til pensionister osv. Med vores brede farveudvalg rammer vi også bredt da mange mennesker har forskellige smag af farver og det tiltrækker kunder. At de kan finde noget hos os som de ikke kan finde andre steder.
Mulighederne er store for dette koncept. Da man både kan indføre nye modeller i nye farver og man altid kan indsætte nye kvaliteter af andre typer garn. Du kan sælge til udlandet med webshoppen og indtræde på nye markeder. Der er rigtig mange muligheder hvis man gider at arbejde og udnytte potentialet.
Strategi
Vi benytter os meget af mund-til-mund metoden da vi går meget op i service og fortæller kunden omkring produktet men også behandlingen af den. Vi bruger også kendte mennesker og alm. mennesker til vores markedsføring. Vi tager billeder af dem som har lyst og publicere det på facebook og vores instagram så følgerene kan se vores pullovers direkte på kunden. Det er en super metode da det både skaber omtale og synlighed for produkt og mærke.
Vision
Visionen indtil videre har været at lave virksomheden ´til et franchise koncept. Mulighederne for det er stadig store med de rigtige kontakter og netværk samt markedsføring. Drømmen var at der skulle ligge en forretning i de store byer som berlin, stockholm, Oslo, Helsinki, london, paris m.m. Det er stadig noget som kan arbejdes på at realiseres.
Det kan være den der overtager virksomheden har nye planer og tanker for konceptet. Det glæder vi os til at høre mere om.
Få hjælp af en virksomhedsmægler