Smykkewebshop med populære mærker - Omsætning: 148.935 DKK - 55% avance per produkt
Vi sælger webshops, grundet ændret fokus på andre forretninger, bl.a. drift af større Digital Marketing bureau, som også står bag både opsætning og drift af AdWords konto, FB konto, onsite SEO og linkbuilding. Det er derfor vores vurdering, at fundamentet både på og omkring sitet er opbygget struktureret og professionelt.
Vi etablerede webshoppen i 2016 og indeholder nogle af Danmarks bedst omsættelige mærker. Webshoppen er en ren smykkewebshop i dag, men domænenavnet understøtter også salg af andre design-produkter.
Der medfølger naturligvis leverandøraftale til alle brands, herunder de populære Pernille Corydon, Stine A, Carré og Louise Kragh.
Webshoppen er veletableret med en voksende omsætning på en velfunderet it-platform. Der er naturligvis integreret til Google Analytics, opsat en fornuftig AdWords konto og en veletableret FB med over 2.500+ følgere (Organisk opbygget) og Instagram profil med over 300+ følgere (Organisk opbygget).
Økonomiske nøgletal
Det er mellem 55% avance per produkt. Dvs. du køber for 100 kr. og sælger for minimum 200 kr. + moms.
Webshoppen har fra 1/11 - 31/1 - konverteret med 3,11% og en gennemsnitsordre på 368,65 kr. i alt 148.935 kr. og baseret på 13.008 sessioner.
Produktet
Vi sælger smykker fra kendte danske brands, herunder ringe, halskæder, øreringe etc.
Målgruppen er kvinder i alderen 21-42 år, ligesom vi har skabt en række "looks", hvor vi har fået en række bloggere til at skabe nogle looks, hvor flere produkter er mixet på kryds og tværs.
Webshoppen rammer det brede segment, og står egentlig klar til en udvidelse med endnu flere produktgrupper, såfremt køber vil gå den vej. Vi har pt. et lager på en kostværdi på samlet 240.000 kr., som til købes med for at drive shoppen (skal som minimum købe for 100.000 kr.). Lageret fylder meget lidt og kan nemt opbevares på 1 kubik meter.
Markedsføringskanaler
Vi driver primært salg ind fra AdWords, Organisk og Facebook. Potentialet ligger HELT klart i Facebook og den organiske trafik. Vi har samarbejdet med et anerkendt Marketing Bureau ift. AdWords samt SEO, hvorfor vi har skabt tilfredsstillende og sunde resultater.
Med udgangspunkt i de seneste måneders drift, så har har omsætning fordelt sig således:
Totalomsætning: 148.935 DKK
Paid Search er ansvarlig for 64% - og en konverterings% på: 4,63%
Organisk er ansvarlig for 14% - og en konverterings% på: 2,64%
Social er ansvarlig for 8% - og en konverterings% på: 1,07%
Direct er ansvarlig for 7,5% - og en konverterings% på: 3,71%
Omkostningerne på Paid Search ligger på en faktor 4, som betyder, at du omsætter for 4 kr. per 1 kr. du investerer i Paid Search.
Vi har løbende arbejdet på den organiske vækst, hvor især placeringer på udvalgte søgeord udvikler sig positivt.
På de sociale medier har vi selvstændig skabt vores content og følgere. Vores Facebook og Instagram profiler er veldrevet og kan nemt overtages, hvor vi tror på at en stor del af den fremtidige succes skal komme fra.
Vi har desuden et nyhedsbrev med små 300 tilmeldte samt en betalt Trustpilot konto med 5*****.
Omkostninger
499 kr. om måneden for shopsystem.
149 kr. om måneden for betalingsløsning (Quickpay) - Kan dog udskiftes
60 kr. for Mailchimp
Aktiver
Der medfølger til lager naturligvis smykkeæsker per mærke, som mærkerne gerne eftersender efter behov.
Gaveæsker
Smykkeklude (Gives væk til hver ordre)
Virksomhedens historie
Webshoppen er en del af en virksomhed, som ejer flere webshops. Vi startede oprindeligt i 2006, og konverterede til ApS i 2011. Webshoppen sælges fra særskilt uden betalingsaftale.
Webshoppen er startet i 2016 og indeholder ca. 1121 aktive produkter fra 10 mærker.
Shoppen er blevet drevet på deltid af en medarbejder, hvorfor den sagtens kan drives videre på deltid, selvom vi vil anbefale fuldtid ift. at få opbygget større reach på de sociale medier.
Markedet
Markedets samlede omsætning er kæmpestort i Danmark. Købekraften er stor og den kendte køb-og-smid-væk kultur påvirker med sikkerhed smykkebranchen. Omvendt er konkurrencen stor, og det gælder om at være til stede og positionere sig meget bevidst.
Markedet udvikler sig hastigt, og vi forventer, at de stærkeste mærker bliver større, mens de kendte ældre mærker vil lukke, da de ikke fornyer sig i samme hastighed, som fx de mærker vi har på webshoppen.
Svagheder/udfordringer
Den perfekte køber er i stand til at skabe et "brand" på de sociale medier og udvide følgereskare. Desuden skal man interessere sig for smykker og livstilsprodukter.
Derudover vil den perfekte køber evt. åbne butik med varer eller showroom.
De største udfordringer er evnen til at positionere sig tydeligt i markedet.
Stærke sider
Vi konkurrerer på vores udvalg, service og velfungerede webshop.
Strategi
Vores strategi har været at etablere en kundeskare via de sociale medier og arbejde på vores organiske (SEO) placeringer for at tiltrække kunderne på udvalgte søgeord. Vores webshop har vist sig at konvertere besøgende til kunder ganske effektivt.
Vision
At skabe en webshop, som kunne være selvkørende på deltid.
Ideel køber
Den ideelle køber har erfaring med smykker eller er meget interesseret i det. Måske har man en fysisk butik i forvejen, hvorfor man nemt kan udvide med smykker, og omvendt supplere med egne produkter på webshoppen.
Den ideelle køber er ligeledes dygtig på de sociale medier til at skabe content og skaffe flere følgere.
Opstartshjælp
Vi giver naturligvis opstartshjælp de første 3 måneder efter overdragelse på telefon og mail. Herefter også gerne ad hoc efter behov. Det skal understreges, at denne webshop er og var vigtig for os. Deraf også en 5***** Trustpilot profil. Så det er vigtigt for os at overlevere den til UG.
Få hjælp af en virksomhedsmægler