Salg af kendt webshop
Har du en drøm om selvstændighed? Og skal det være nemt at komme i gang?
Er du måske virksomheds- eller webshopejer med ønsket om yderligere at vækste egen forretning?
Så er dette værd at vide.
Her tilbydes du en kendt veldrevet onlineforretning med tilhørende salgsaktiviteter, leverandører, dropshippingaftaler og transportaftaler.
Virksomhedens juridiske navn er Dansk Hjemmeside Administration ApS (32655858).
Setup'et er meget professionelt, systemerne er brugervenlige og alt er fuldt integreret og opdateret.
Ordrene har en gennesnitsavance på ca. 40% og der er omsætning alle 365 dage om året.
Du tjener altså penge fra dag ét. Forretningen er overdragelsesklar med alt den hjælp som er nødvendig.
Det tager 1-2 timer dagligt at drive forretningen, som den er sat op i dag.
Der er uudforskede muligheder for den dygtige Google og SoMe-person og derved et kæmpe potentiale.
Forretningen laver overskud hvert år og er et nemt suplement til en deltidsstilling eller som ekstra indtjeningsmulighed til et studie eller lignende.
Der medfølger ca. 35.000 aktive nyhedsbrevsmodtagere, der er sat op i automatiske nyhedsflows og alt udsendes med individualiseret/personificeret indhold. Alt omsætning genereres her igennem, så der er ingen dyre omkostninger til Google, facebook eller andet.
Shoppen har en Trust score på 4,5 ved 504 anmeldelser. Shoppen er desuden e-mærket.
Økonomiske nøgletal
Tal for 2021 / 2020 i dkr.
Bruttofortjeneste/Bruttotab: 140.771 / 73.110
Personaleomkostninger: 0 / -112
Resultat af ordinær primær drift: 140.771 / 72.998
Øvrige finansielle omkostninger: -2.656 / -16.458
Ordinært resultat før skat: 138.115 / 56.540
Skat af årets resultat: -20.701 / -2.534
Årets resultat: 117.414 / 54.006
Produktet
Shoppen er en traditionel webshop med et godt og kendt navn. Der er godt 6-700 forkellige produkter på sitet i dag, men der er mulighed for at skalere det op til +15.000 via de dropshippingaftaler der forelægger/medfølger. Integration hertil er udviklet og etableret.
Shoppen sælger primært produkter indenfor "bolig", "småt elektronik", "træningsudstyr" og "Hus og have".
Alle produkter tilbydes ud fra dropshipping princippet.
Markedsføringskanaler
Salget foregår online til det danske marked.
Der er tilknyttet E-mærket, AdWords (bruges ikke), facebook og en solid Trustpilot (Trust Score 4,5 = Fremragende).
Til shoppen tilhører ca. 35.000 aktive nyhedsbrevsmodtagere, som samles i et professionelt setup af processer i webshoppen. Nyhedsbreve sendes i automatiske flows ved f.eks tilmelding, udeblivende køb osv.. Der sendes manuelt ugentlige nyhedsbreve for maksimal effekt.
Alt sendes via SendinBlue og Mailchimp med HelloRetail fuldt integreret. Nyhedsbreve er individuelt tilpasset den enkelte nyhedsbrevsmodtager, så kun relevant indhold vises.
Omkostninger
DHA Faste udgifter (ex. moms) for drift
Dandomain: 13.500,-
Trustpilot: 0,-
Google Adwords/Facebook: 0,-
Pricerunner: 0,-
Forsikringer: 5.400,-
Mailchimp / Sending Blue: 22.000,-
Getsitecontrol: 1.000,-
Hello retail: 9.600,-
Setion: 6.000,-
Revisor: 6.500,-
Bank: 0,-
Telefoni: 550,-
Internet: 4.000,-
Emballage: 0,-
Avecdo: 1.200,-
E-mærket: 5.825,-
Løn: 0,-
Total pr. år: 75.575,-
Total pr. dag (365): 207,-
Aktiver
Webshop inkl. backend, nyhedsbrevsmodtagere og tilhørende systemer/aftaler (facebook, trustpilot, transportører, leverandører, google osv.), alt er 100% flytbart.
Virksomhedens historie
Idéen til webshoppen er et udspring af mange forskellige prøvelser, jeg har måtte igennem i mit virke som selvstændig erhvervsdrivende. Jeg tror egentlig ikke min historie er meget anderledes fra andre selvstændiges.
Det er ofte (som i dette tilfælde) det ene, der leder til det andet - nye døre åbnes efter gamle døre lukkes osv.. Lang historie kort, så endte jeg med at stå som administrator for et såkaldt deal-site, som jeg stod for administrationen/driften af.
Idéen til min shop kom, da vi stod og manglede leverandører til at lave produkttilbud på deal-sitet. I stedet for at opsøge mulige shopejere til at udfylde de mange tilbud, som var nødvendige for deal-sitet, kontaktede jeg selv producenterne direkte og begyndte at importere udenom "mellemmanden", så at sige.
Inden længe blev "mine" produkter interessante også for andre sites. Sites som idag stadig er gode samarbejdspartnere og kan levere omsætning til virksomheden.
Administratorrollen på deal-sitet måtte jeg opsige, for udelukkende at koncentrere mig om min egen shop og de omkringliggende salgsaktiviteter.
De seneste år har meget handlet om at forme, optimere og finpudse shoppen (forretningen) til de mange facetter branchen (nethandel) tilbyder og kræver. Jeg står nu med en shop, der er fuldt udviklet, hvor de store investeringer er taget og hvor kundernes kendskab til shoppen er ved at være tilpas stor.
Jeg ønsker at sælge forretningen, da jeg er blevet ansat på fuldtid i anden virksomhed, hvor jeg ikke fremadrettet vil have lov til at drive dealtorvet.dk.
Markedet
Markedet er stort og der er plads nok. Der handles i stigende grad på nettet og tendensen fortsætter i følge de seneste rapporter fra FDIH. Shoppens setup gør at den er billig og ekstremt omstillingsparat ift. nye trends og tendenser i markedet. Med det nuværende omkostningsniveau, kan selv ikke en krig i Ukraine og medfølgende energikrise genere virksomhedens eksistens.
Svagheder/udfordringer
Markedsudfordringer:
Voksende internationalisering gør det nemmere for større udenlandske netbutikker at vinde indpas på det danske marked. De kommer med stærkt konkurrencedygtige priser, men kan slåes på service, support og levering. Der kan tænkes i konsolidering og partnerskaber.
Shoppens svagheder:
SEO er en betydelig faktor, som der kan arbejdes mere med i forhold til shoppen. Markedsføring via de sociale medier er ligeledes et forhold der bør arbejdes mere målrettet med. Dette er dog begge let løselige udfordringer. Det er ikke blevet "dyrket" nok grundet manglende ressoucer og kendskab til systemerne/metoderne.
Stærke sider
Virksomheden (shoppen) har et kendt navn og et godt renommé. Service er vi gode til og kunderne er altid kommet i første række, hvilket Trustpilot også tydeligt fortæller.
Shoppen har både unikke brands som ikke mange sælger på det danske marked og kendte brands som Philips, Samsung, Braun, Beurer osv.. Produkterne er i god kvalitet og i flot design.
Shoppen er rent dropshipping, omkostningerne er skåret ind til benet og den kan fint leve på de mange nyhedsbrevsmodtagere der er med. Den koster 207,- om dagen i faste omkostninger. Der skal altså blot sælges for ca. 7-800,- om dagen til 35000 nyhedsbrevsmodtagere, så er man i nul.
Shoppen er let at handle i. Den er overskuelig og designet efter de klikmønstre, som størstedelen af de nethandlende benytter i dag.
Backend er let betjent og diverse moduler er integreret i shoppen, så rapporter, statistikker, kundekartoteker osv. hurtigt kan trækkes for at skabe overblik.
Der er sat systemer op til fragt med priser til alle de danske transportører. der er ligeledes en proces for returneringer.
Til de rette ejere er denne shop ideel, både som udviklingsprojekt, som overbygning til eksisterende forretning indenfor handel med produkter eller som selvkørende enhed.
Ideel køber
Den ideelle køber har kendskab til nethandel og godt købmandsskab.
Opstartshjælp
Der vil være alt den hjælp, der er nødvendig for en sikker og tryg opstart.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler