Funktionsdygtig bæredygtig webshop med flotte tal, stort potentiale og stor følgerskare.
Du får en webshop hvor du ikke skal starte helt forfra, hvor omsætningen er stigende, masser af følgere på sociale medier og tilbagevendende kunder, og forretningen har masser af potentiale. Webshoppen sælges, da vi ikke har tid til den længere.
Med webshoppen følger en fuld køreklar platform, der er lige til at overtage, hvor al markedsføring er på plads, lige såvel som Adwords og Facebook Remarketing, Google Adwords kampagner og Google Shopping, og nyhedsmail-tilmelding og mailflow som man modtager når man tilmelder sig. Vi skal nok lære dig op i overdragelsesperioden.
Økonomiske nøgletal
ØKONOMISKE NØGLETAL
Omsætning i alt i 2017: 91.547
Omsætning i webshop over 48.900 i 2017 og
Omsætning gennem popupshops: 53.500 -
Vi har haft rigtig meget succes med at sælge til fysiske events. Vi sælger rigtig godt og skaber opmærksomhed omkring shoppen, efter et salgsevent kan vi se en tydelig stigning i salg i webshoppen.
Tal for 2017
Total antal brugere: 6.556
Antal sidevisninger: 40.018
Gennemsnitlig basket size: 977,-
Dækningsgrad: 47,5 %
Overdkudsgrad: 3,6%
Tal for 2018:
I første halve år i 2018 har vi omsat for 50.577 kun via webshoppen.
Produktet
Ung og velfungerende webshop med fokus på bæredygtigt, etisk-produceret tøj til kvinder. Tøj hvor etik og æstetik går op i en højere enhed. Det er smukt tøj, i god kvalitet og som er bæredygtigt produceret. Vi leder efter nogen, som har samme passion som os, og som er interesseret i at overtage en webshop med et kæmpe uforløst potentiale, med mange udviklingsmuligheder, og som har markedet med sig. Fokus på bæredygtighed er stigende og især når det kommer til tøj og mode.
Shoppen har et godt forhold til vores følgerskare og ikke mindst vores grossister rundt omkring i Europa, hvor vi her har opnået en aftale om at betale for vores varer 30 dage efter levering.
Webshoppen er udviklet i Wordpress med WooCommerce som det integrerede shopsystem, her tilknyttet alle de nødvendige værktøjer i form af plugins mm. Der er rig mulighed for at oprette blogindlæg, nye produkter og ændre på udseendet af siden i form af sliders, farver osv. Vi har et integreret chatsystem, så folk kan stille os spørgsmål direkte.
Markedsføringskanaler
Online har vi arbejdet på følgende platforme:
- Instagram (over 900 danske følgere)
- Facebook (over 1200 relevante, engagerede følgere)
- Google Adwords - shopping, search og retargeting annoncer
- E-mail marketing - vi har en række mails, som man får når man tilmelder sig nyhedsbrevet. Ud over det, sender vi 2-4 mails om måneden. E-mail listen lige nu er på over 300 men øges hver dag med 2-3.
Word of mouth: Da vi er rigtig gode til det med kundeservice og vores tøj er af høj kvaliet så får vi også en del kunder gennem anbefalinger.
Fysiske events: Vi sælger rigtig godt når vi er ude, da kvalitet og den gode historie gør det nemt for os at sælge. Men vi kan også sige en stigning i online ordre når vi har været af sted. (gennemsnitlig salg pr. dag. 5.000)
SEO: Vi har ikke decideret arbejdet med SEO, men der er relevant SEO-optimeret indhold i form af produktbeskrivelser og blogindlæg samt links fra nogle store sider.
Omkostninger
Der er relativt få faste omkostninger:
- Hosting mm (er betalt for det næste år)
- Forsikring
- Betalingsaftale
- Annoncering (i 2017 har vi brugt 4.900 kroner på facebook og google annoncer)
- Regnskabsprogram
- Årsrapport hos et bogholderi firma
Aktiver
Lager kræver ikke meget plads (omkring 10 kvm), derfor er der ikke behov for at leje sig ind.
Der er mulighed for at købe lafger med en værdi på ca. 60.000. (det endelige optælling og prissætning sker ved overtagelsen).
Du får det tilbageværende forsendelsesmateriale, vi har haft fokus på pæn og bæredygtig indpakning, som giver en luksus-følelse for kunden, og viser at vi helt og holdent går op i bæredygtighed, også når det kommer til forsendelsen.
Samt får du alt, hvad du skal bruge til at komme ud og sælge på messer og i popup-shops:
4 tøjstativer
150 træbøjler
A-skilt
90 Papirposer med hank
2 Giner
Virksomhedens historie
Virksomheden blev stiftet i 2015, og har derfor ikke mange år på bagen, og da pengene var små måtte vi starte meget stille ud, og havde ikke et særligt stort varelager i starten. Men vi fik hurtigt masser af interesse, og især efter at have holdt adskillige pop-up shops rundt omkring i landet, har danskerne ikke kun lært vores shop at kende, men også mærket med egne hænder, hvordan bæredygtigt tøj føles, for kvaliteten af vores tøj er i top.
Markedet
Markedet er helt sikkert med shoppen, og vi oplever konstant nye kunder og flere engagerede følgere på de sociale medier.
Der sættes stadig mere og mere fokus på bæredygtighed og etisk produktion i tøjindustrien. Og i løbet af de sidste år kan vi se, at der er flere og flere, der begynder at kigge sig efter bæredygtighed når det kommer til tøj og mode.
Men det er ikke kun niche markedet, man burde fokusere på. Mange af vores kunder vælger os ikke kun på grund af det bæredygtige aspekt, men også fordi de kan få design og kvalitet med. Bæredygtigt tøj er ikke masseproduceret og derfor kan man også tiltale dem, som gerne vil have noget unikt og dem, som går efter god kvaliet.
Svagheder/udfordringer
Tid: Shoppen har brug for én, der kan lægge timer i at skabe godt indhold på Facebok og Instagram, og tid til at komme ud på forskellige markeder og messer, da det handler i høj grad om at inspirere til køb. Vi har erfaret, at hver gang vi lægger den nødvendige tid og energi i shoppen, at tingene går i rygende fart, men desværre har vi ikke mulighed for at gøre det konsekvent nok.
Stærke sider
Vi har et godt ry blandt kundernde. Vi har gjort rigtig meget ud af shoppen og derfor har kun tilfredse kunder, som har givet os nogle super gode anmedelser.
Her er et eksemepel: Hurtig og virkelig sød kundeservice. Hurtig levering. Og überlækkert produkt. Jeg glæder mig til at købe mere tøj, med god samvittighed.
Det skaber troværdighed hos ny kunder, og vi har blandt andet oplevet at få ordre på over 7.000 kr. pr. bestilling.
Ideel køber
Shoppen er perfekt til dig, som har tænkt dig at starte et lignende koncept selv. Nu har du mulighed for at få vores arbejde nærmest gratis, da vi sælger shoppen for det, som vi selv har invisteret i starten. Som bonus, får du adgang til den erfaring og viden, som vi har fået igennem de sidste 3 år. Du får dermed den perfekte start på en god forretning.
Gennem de sidste 2,5 år har vi oparbejdet en bæredygtig forretning med glade, loyale kunder. Det er med tiden blevet så stort, at vi ikke har mulighed for at tage det videre. Vi er fuldt ud sikre på, at hvis man rigtig giver det gas de næste par måneder samt har de rigtige kompetencer, vil man nemt kunne leve af det i løbet af få måneder.
Opstartshjælp
Vi står i overtagelsesfasen klar med al vores ekspertise for at hjælpe dig godt på vej.
Der er også mulighed for et én af os beholder en mindre del af anparten og hjælper til med nogle af opgaverne.
Få hjælp af en virksomhedsmægler