Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Færdigudviklet webshop med stor forretningspotentiale til abonnementsbaseret koncept

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Webshop udviklet i OpenCart med ny moderne responsive design, samt tilknyttet dankortbetaling, MobilePay og lagerintegration. SEO og SEM venlig. Færdigudviklet marketingplatform med Adwords og Analytics, samt Facebookside med 1.700 følgere.

Forretningspotential:
Webshoppen har et stort forretningspotentiale ved konvertering til en abonnementsbaseret platform, med direkte konkurrence til Luxplus.dk, Emma.dk og lignende koncepter/aktører på markedet.

Webshoppen er i drift, hvor der på nuværende sælges populære kosmetiske produkter på traditionelvis (uden abonnement) til B2C via dropshipping.
Webshoppen kan også let konverteres til andet type af online salg, ved skrift af domæne, navn og indhold. På nuværende er der ca. 2500 aktive produkter på webshoppen.
I kraft af indkøbsaftalerne hos to store grossister (fra Europa) har webshoppen adgang til 800+ populære brands og 30.000+ produkter fra kendte brands som Hugo Boss, American Crew, Lancome, Estee Lauder, Giorgio Armani, Elizabeth Arden, Clarins, Clinique, Biotherm, Chanel, Dior, Gillette, Veet, bareMinerals, GHD, Babyliss, MAC, Moroccanoil, L'Oreal, Max Factor, Maybelline, Rimmel og mange flere. Med simpel lagerintegration via API, der estimeres til 4-8 timers udvikling, er der mulighed for tilknytning af 800+ brands og over 30.000+ produkter, hvilket kan gøre webshoppen til største produktudbyder på det danske marked.

Vores plan har været at konvertere fra traditionel salg til abonnementsbaseret salg, hvor kunden for blot 49,-/mdr. kan få adgang til over 30.000 beauty produkter, parfumeprodukter, helseprodukter samt apoteksudsalgsvare til markedets billigste priser (engrospriser). Dette vil betyde at webshoppen vil blive direkte konkurrent til Luxplus, Emma.dk, Flipsu.dk samt konkurrerende til andre koncepter og aktører som Normal, Matas, Magasin, Boozt.com og lignende.
Matas har ved traditionel salg omkring 20.000 kosmetikprodukter til salg på webshoppen. LuxPlus.dk, som er den største aktører på abonnementsbaseret salg har omkring 10-13.000 kosmetikprodukter.
Vores produktpriser er konkurrencedygtige med LuxPlus.dk samtidigt med at vi også har et langt større produktudvalg på populære brands og produkter end LuxPlus eller de øvrige konkurrenter på abonnementsbaseret salg. Vore mål har ydermere været at tilbyde en meget lavere medlemspris på 49,-/mdr. frem for 89,-/mdr. som er konkurrenternes nuværende medlemspris.
Desuden har vi igennem en dialog med vores grossist-leverandører drøftet mulighederne for prisreduktion i form af en kick-back på de eksisterende indkøbspriser, hvor grossisterne er villige til at forhandle billigere priser baseret på købsmængden.

Målgruppe:
Primært kvinder i aldersgruppen 17-50 år, som har et mellem til højt forbrug af kosmetik, som er online tilbudsjagere samt er vant til online handel. Målgruppen han ændre sig, alt afhængigt af hvad man vælger at sælge i webshoppen.

Økonomisk potentiale:
Forretningens økonomiske potentiale ligger i abonnementsopkrævninger, samt mulighed for yderligere fortjeneste via en kick-back ordning hos grossisterne.
Eksempel 1: 2.000 medlemmer (49,-/mdr) = 1.176.000 kr. indtjening ekskl. kick-back. Selve kick-back estimeres til 250.000-400.000 kr på samlet omsætning fra 2.000 medlemmer.
Eksempel 2: 5.000 medlemmer (49,-/mdr) = 2.940.000 kr. i abonnementsindtjening samt kick-back estimat på samlet omsætning fra 5.000 medlemmer på ca. 1.000.000 - 1.500.000 kr.

(Vi fremlægger gerne et driftsbudget i Excel efter aftale.)

Fragt og fragtomkostninger:
På nuværende er der følgende priser/omkostninger på pluk, pak og fragt via dropshipping:
Grossist 1: 55,- per ordre /uanset mængde. Leveringstid 5-6 hverdage.
Grossist 2: 60,- per ordre / uanset mængde. Leveringstid 5-6 hverdage.
Der er også den mulighed at man bestiller til eget lager (fragtomkostninger er 0,-). Dette kræver et kapital til både produktomkostninger, lageropbevaring samt pluk og pak. I dette tilfælde vil man dog kunne tilbyde en betydeligt lavere fragtpris mellem 28-35 kr. per ordre (ekskl. omkostninger på lageropbevaring, pluk og pak), samt kortere leveringstid på 1-3 hverdage.

Teknisk Setup:
Webshoppen er udviklet i OpenCart i moderne responsive design, samt tilknyttet QuickPay (Visa/MasterCard/Dankort) samt MobilPay betalingsløsninger.
Setup'et på webshoppen fungerer således, at der på nuværende tidspunkt er koblet to udenlandske leverandører på med dropshipping, hvor lagerstatus opdateres automatisk en gang i timen, døgnet rundt. Dvs. når et bestemt produkt er udsolgt hos grossisten i udlandet synkroniserer systemet automatisk med webshoppen.
Via det nuværende dropshipping setup er der rig mulighed for at udvide produktsortimentet til andre typer produkter eller vælge at tilknytte andre lagersystemer.
Dropshipping fungerer således, at når man modtager en ordre på webshoppen skal man indtaste ordre i leverandørens system, hvorefter leverandøren sørger for at pakke, sende og kvittere for modtagelsen. Kunden modtager pakken med webshoppens logo på, dvs. grossisten/leverandøren forbliver anonym.
Webshoppen er desuden tilknyttet en aktiv Outlook infomail, en Google-konto med Adwords og Analytics, samt Facebook profil på 1.700+ følgere.

Denne virksomhed har en dropshipping aftale Det betyder at man ikke selv har varer på lager men de bliver afsendt direkte fra leverandøren når man modtager en ordre.

Økonomiske nøgletal

Webshoppen har kun eksisteret som en test-fase på traditionel salg af kosmetik, hvor der kun er generet 35.000kr. i omsætning. Abonnementsbaseret salg er ikke implementeret i webshoppen endnu og har af den årsag ikke genereret salg.

Produktet

Markedets billigste priser på brandet kosmetik, personlig pleje, helsprodukter samt apoteksudsalgsvarer.

Markedsføringskanaler

Ingen markedsføring på nuværende.

Omkostninger

De eneste omkostninger på nuværende er omkostninger til hosting, Nets/Teller samt Outlook mail. Der er ingen lagerbinding, idet services og omkostningerne forbundet med eksterne lager via dropshipping betales per ordre.

Aktiver

Ingen fast inventar, lager eller lignende.

Virksomhedens historie

Historien starter tilbage i 2016, hvor mange af de amerikanske upcomming beautyprodukter, som var meget hypede på de sociale medier, endnu ikke var nogen steder at købe i Europa og Danmark via online handel. Via Google-statistikker var der et bevis på at mange af disse produkter, som eksempelvis MAC, Urban Decay, Huda Beauty, Jeffree Star, Anastasia Beverly Hills, Kylie Cosmetics og mange andre brands lå i toppen af søgehistorikkeren på Google på det danske marked. Jeg startede derfor at undersøge markedet og mulighederne for at være første til at forhandle disse populære mærker. Efter en intens periode med research gik det hurtigt op for mig at der også lå mange muligheder i parallelimporterede varer fra Europa, hvilket forklarede hvorfor Matas pludselig oplevede en stigende konkurrence på brandet kosmetik på nettet af mindre webshops, der alle kunne tilbyde meget lavere priser end Matas. Min research fik derefter en drejning, hvor jeg begyndte at fokusere mere på parallelimporterede varer og det marked der hører til, men det gik hurtigt op for mig, at jeg blot ville blive én ud af mange aktører der konkurrer på pris mod store aktører som Matas, Magasin og Boozt.com. På dette tidspunkt havde jeg allerede udviklet webshoppen, der baserede sig på traditionel salg, idet jeg samtidigt arbejdede videre på at udvikle et koncept, der kunne blive endnu mere konkurrencedygtig end eksisterende koncepter. Pludseligt gik det op for mig at markedet var begyndt at tage en drastisk drejning mod abonnementsbaserede løsninger, hvor virksomheder som Goodiebox, LuxPlus og lignende koncepter fik stor succes. Jeg gik i gang med at lave en konkurrenceanalyse og et sammenligningsgrundlag for et lignende koncept og fik endda vækket stor interesse hos potentielle investorer, der fandt businesscasen meget spændende. Jeg fandt ud af at jeg kunne tilbyde markedets billigste priser på produkterne samt have det største produktudvalg. Idéerne er siden hen kun blevet større, dog i takt med at mit helbrede er blevet dårligere og jeg er nu nået til den erkendelse at jeg ikke længere kan drive virksomheden videre og hellere ikke afprøve det abonnementsbaserede koncept, idet jeg helbredsmæssigt ikke længere vil kunne løfte opgaven. Derfor tror jeg at webshoppen og konceptet vil kunne have en meget lysere fremtid i andre hænder.

Markedet

Markedet er enormt. Matas har en omsætning på over 3 mia kr. årligt fordelt på både fysiske butikker samt online handel. Matas oplever dog store udfordinger med deres online handel, idet andre virksomheder er mere konkurrencedygtige på pris, heriblandt nye abonnementsbaserede koncepter som Luxplus og ikke mindst Normal-butikkerne, som alle kan tilbyde lave priser idet produkterne er parallelimporterede.

Svagheder/udfordringer

Den største udfordring er at der skal investeres yderligere kapital i at sparke konceptet i gang og nå ud til et bredt publikum/målgruppe, hvor loyaliteten skal opbygges hos kunderne.

Stærke sider

Webshoppen og det abonnementsbaserede koncept har stort økonomisk potentiale, idet det er konkurrencedygtigt på markedet i et marked hvor den største aktører LuxPlus har oplevet enorm vækst med lignende koncept.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1754

Sælger kontaktet:
8

Følger annoncen:
6

Annonce id-nummer:
30394

Årsag til salg:
Helbred

Annonce oprettet den:
10-09-2018
Udbudspris 75.000 DKK