Virksomheden er solgt
Sidste udbudspris var 50.000 DKK

Søg lignende virksomheder

Anderkendt webshop indenfor streetwear og urban fashion til begge køn / omsat for 500.000.-

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Kan flyttes
Region
Sjælland
Gem annonce
anderkendt og velfungerende webshop

Webshop med større omsætning - salg af tøj - Drømmer du/I om at stå på egne ben?

Der er desuden en masse gode leverandøraftaler med i købet. Webshoppen er meget anerkendt indenfor sit fag. Hjemmesiden har eksisteret siden 2016 og haft rigtig god stigende omsætning. Vi har det seneste 1 år brugt rigtig meget tid på at fokusere på SEO, og har betalt en del penge til et kendt seo-firma for at lave vores onpage til en værdi af 15.000.- Det har givet kæmpe positiv effekt på vores ønskede søgeord og andre niche søgeord.

derudover en kæmpe follow på facebook pages siden samt IG!

Du vil overtag en rigtig lækker webshop som bare spiller, fra dag 1 af!

Økonomiske nøgletal

Total omsætning:
291.621,00 DKK inkl. moms

Omsætning 2016:
186.832,00 DKK inkl. moms

Omsætning 2017:
104.130,00 DKK inkl. moms

Omsætning 2018:
53.387 DKK inkl. moms

Total antal ordre:
803 ordre

Produktet

Vi sælger kendte tøjmærker især vores hovedprodukt er "Urban Classics". Vi er begyndt og sælge rigtig meget tøj til især til kvinder ( Sommerkjoler ). Vi får også en del restpartier ind af døren af kendte mærker f.eks. CK osv.

(Urban Classics sælger derudover også flere andre mærker, som MisterTee, hvilket
er kollektioner i samarbejde med forskellige kunstnere og artister. Lige sådan kan alt deres tøj
købes som NoName, til en langt lavere pris, hvor du kan få egne tryk og labels på.
Deres priser er lave og kvaliteten er høj, på alt de udbyder)

Markedsføringskanaler

Markedsføring (Både online og offline)

Facebook annoncering:
Størstedelen af vores markedsføringsbudget er blevet brugt på facebook, fordi vi
undervejs har erfaret at dette er den mest profitable salgskanal til vores
produktudvalg og målgruppe. Vi har kørt annoncer, hvor vi har haft en ROAS på over
20, altså for hver krone markedsført har det indbragt 20 kr. omsætning, hvilket er
virkelig fornuftigt.

Video:​
- Vi har haft stor succes med små personlige film, hvor vi har reklameret for
varer. Én video alene skabte en omsætning på 11.000 DKK
selvsamme dag som den blev publiceret.

Konkurrencer:
Vi har indhentet mange følgere på både Instagram og Facebook igennem
konkurrencer, hvor vi har udlovet forskelligt tøj. En enkelt konkurrence ramte ud til
over 1.500.000 personer på facebook. Prisen heraf var blot en skjorte og et par sko,
til en samlet pris på 280 DKK ex. moms. Disse konkurrencer giver ofte op mod 20
ordre i de efterfølgende dage.

Offline marketing

Flyers og klistermærker:
- Vi har printet personlige flyers med et lille stykke skriv og
en personlig underskrift, samt en rabatkode med gratis fragt. Disse flyers er blevet
vedlagt alle ordre, for at skabe en bedre kunderelation, og har givet et forhøjet antal
tilbagevendende kunder. Derudover har vi produceret 2000 stk. klistermærker med
logo, som også er blevet sendt med i ordre. Det er populært i både skate- og
scootermiljøet at sætte disse klistermærker på hjelm og udstyr.

Banner

- Vi har produceret to stk. banner med logo på 2 x 0,75 meter, som vi har
haft med til events, for at reklamere for os selv. Det har haft en god effekt, både
direkte og indirekte. Vores banner er ofte blevet fanget på fotos i baggrunden, og
deles ofte ivrigt på de sociale medier.

T-Shirts

- Vi producerede 25 stk. sorte T-shirts med logo, som vi har delt ud til
personer i skate og BMX-miljøet. Disse er blevet anvendt mere end forventet, og har
skabt en positiv omtale. De blev delt ud i slut 2016, og i dag ser vi stadig
personer, der aktivt går i dem, når de er ude.

Sponsorater

- Vi valgte at sponsorerer tøj for 2.000,- til Gregers Pedersen. Gregers
er proffesionel ‘dirt jumper’, og deltager i konkurrencer verden over, hvor han cykler
på sin Mountain Bike. Han har et godt ry i miljøet, og rigtig mange unge ser op til
ham. Det gav en del positive promoveringer på bl.a. Instagram.
Sociale Medier & Mail Permissions

Vi har benyttet os meget af sociale medier, og sørget for høj aktivitet. Dette har
resulteret i, at vi nu har en instagram med lige knap 5.000 følgere og en
facebook-side med 23.000 likes. Med jævnlige opslag kan der opnås en udemærket
omsætning igennem disse platforme, uden at betale en krone.
Der haves omkring 700 mail permissions

Omkostninger

Webhosting
89,28 DKK ex. moms årligt

Domæne
40,00 DKK ex. moms årligt

ePay
1.200,00 DKK ex. moms halvårligt

Totale årlige faste udgifter
2.529,28 DKK ex. moms

Aktiver

Ingenting udover vareparti

Varelager på 110.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Det hele startede i januar/februar 2016, hvor de tidligere ejere, sammen byggede
shoppen, hvor salget gik over alt forventning i de første måneder.
Begge parter gik ind i projektet med 20.000 DKK hver, hvor vi satsede tungt på
produktet Light Runner.

En sko fra mærket Urban Classics - hvilket skulle vise sig at
være et fornuftigt valg.

I løbet af de første par måneder, solgte vi flere end 200 par af disse sko, til en pris
på 399,- inkl. moms (indkøbspris 126,- ex. moms). En avance på 193,20,- ex. moms
(153,3%) pr. par. Dette var byggestenene til at udvide shoppen, i form af nyindført
kapital.

2016 gik over alt forventning, taget i betragtning af at dette blot var et hobby-projekt
ved siden af studier og andre projekter. Herefter mistede vi begge langsomt
interessen for at drifte webshoppen, da vi begge er iværksættertyper.
2017 blev skudt af med et stort ‘1-års fødselsdags salg’, og herefter fik shoppen lov
at leve af det organiske salg.

Prisen på shoppen er sat efter lagerets værdi. Vi har ikke behov for et overskud, for
at give projektet videre - det hele startede for at få ny viden, nye udfordringer, og
lære mere om opstarten af en webshop.

I webshoppens levetid er der lagt et minimalt tidsforbrug i drift. Udover forsendelse af
ordre har vi maksimalt arbejdet 1 dag om ugen, derfor forventes der en noget højere
omsætning, hvis der smides flere timer i shoppen

Markedet

Konkurrencen på markedet er blevet lidt hårdere, efter vi startede i 2016.

Der er kommet flere virksomheder til, som udbyder det samme udvalg som os. Vi har derfor
været i fuldkommen konkurrence, og på et tidspunkt blev priserne presset helt ned
mod indkøbspriserne af blandt andet Styled og TeeShoppen

Urban Classics satte dog en stopper for dette, og forlangte at alt blev solgt til
minimum indkøbsprisen * 2,5. Det hjalp meget på markedet, at vi igen kunne tjene
penge.

Når shoppen skal driftes fremadrettet, vil det være fornuftigt at henvende sig hos
andre leverandører, for at opnå mere variation i sortimentet. Selve shoppen har
potentialet, hvis man markedsfører korrekt og fokusere på de rette produkter.
Det vil være fornuftigt at udbygge med AdWords kampagner, for at fange
forbrugeren, mens de sidder med købelyst og googler efter tøj.

Strategi

Vores plan har altid været at tag kampen mod imod de store spiller I Danmark og udvide os til norden. Derfor har vi det seneste stykke tid lagt meget vagt på SEO som har givet kæmpe effekt!

Vision

Udvide til Sverige og Norge

Opstartshjælp

Jeg hjælper gerne i opstart face inkl overflytning af det hele.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
1702

Sælger kontaktet:
5

Følger annoncen:
6

Annonce id-nummer:
30019

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
25-05-2018
Udbudspris 50.000 DKK