98 websites til salg

På Saxis har vi Danmarks største udvalg af websites til salg. Vi har altid ca. 100 websites til salg i mange forskellige brancher og prisklasser. Fælles for dem er, at det enten har, eller har haft omsætning. At købe et website vil oftest være meget nemmere end at starte fra bunden - og modsat hvad mange tror også billigere.

Avanceret søgning

Et website er en fantastisk måde at opbygge en passiv indkomst - og det er der mange professionelle programmører og marketingfolk der gør. Det er en populær måde at skabe noget indtjening ved siden af jobbet, og derfor er mange af de sites vi har til salg, lavet af folk, der til daglig arbejder med websites og dermed ved hvad de laver.

Hvilke typer af websites har Saxis til salg?

Websites er et vidt begreb, og i og med, at vi næsten altid har omkring 100 websites til salg, er der mange forskellige typer af websites til salg på Saxis. Der er dog en række website typer vi ser oftere end andre:

  • Affiliate Sites

    Prissammenligning, 3-tilbud, affiliate sites - kært barn har mange navne. Sider, der på den ene eller anden måde, sender kunder videre til andre forretninger er en meget populær type af websites til salg på Saxis.

  • Platforme

    Platforme, der forbinder mennesker med interesser i hinanden, som eksempelvis køb/salg af forskellige ting, datingsites, formidling af begivenheder og den slags, ser vi rigtig mange af.

  • Communities

    Forummer, fællesskaber og nichesites, der handler om forskellige temaer som eksempelvis hi-fi eller kæledyr, er også meget populære og ikke uden grund. Det kan være en fantastisk leadkanal, hvis du har en virksomhed, der sælger produkter der relaterer sig til det, som sitet handler om.

Herudover ser vi også en del blogs og apps i et hav af forskellige kategorier. Leder du efter en webshop, så se vores side med webshops til salg.

At købe et website

Der er forskellige motiver til at købe et website. Vi støder oftest på købere, der enten ønsker at opkøbe et website, der relaterer sig til en online-forretning de i forvejen driver eller købere der vil have en passiv indkomst ved siden af anden indtægt.

Uanset hvad dit motiv er, er der en række ting du skal holde øje med, for at kunne vurdere om det er en god forretning, du er ved at købe:

  • Trafik

    Selvfølgelig skal du vide hvor mange besøgende websitet har, men endnu mere vigtigt er det, at finde ud af hvor trafikken kommer fra. Det er let at købe sig til mange besøgende via Adwords eller Facebook, men du skal gå efter et site med meget organisk trafik, og gerne med en god historik.

  • Omsætning

    Umiddelbart skulle man tro, at omsætning var det vigtigste at kigge på, men det er en kombination af disse tre parametrer. Omsætning er vigtig, men kun hvis den er organisk - og hvis den ikke er organisk, skal annonceringsomkostningerne være væsentligt lavere end den omsætning, den genererer.

  • Omkostninger

    Der vil altid være omkostninger til hosting, men hold øje med om der er omkostninger til annoncering. Typisk er websites meget omkostningseffektive, da de normalt kun drives af en person og der er ikke noget vareforbrug.

Disse tre parametrer er meget generelle, og om det er en god forretning for dig at købe et website kommer meget an på din situation og hvad du skal bruge sitet til. Hvis du eksempelvis har en webshop, der sælger tilbehør til kæledyr, kan det give rigtig god mening at købe et forum, der omhandler kæledyr, da du dermed køber adgang til en masse potentielle kunder.

I den situation, kan det godt være en god forretning for dig, at give mere for websitetet end det egentlig er værd, da trafikken i din varetægt er meget mere værdifuld.

Hvad består et website af?

Som det er blevet nævnt flere gange, er website en meget bred betegnelse, og websites kan dermed bestå af mange forskellige elementer, men alle hjemmesider består som minimum af følgende tre elementer:

  • Domæne

    Domænet er selve webadressen, eller URL’en, på dit website. I Danmark styres alle domæner (.dk-domæner) af DK-hostmaster. Det fungerer sådan, at man i princippet ikke kan eje et domæne i Danmark, men man lejer det af DK-hostmaster. I praksis fungerer det dog ligesom at man ejer det. Typisk kan du købe dit domæne hos din hostingudbyder.

  • Hosting

    Hostingen dækker over den server, som din hjemmeside ligger på. En server er i praksis en computer, der lagrer alle filerne, som din hjemmeside bruger. De fleste lejer serverplads via et webhotel, da det er nemmere og billigere, hvis du ikke har så meget trafik. Man kan også købe sin egen server, dette giver dog kun mening hvis du har et meget stort site.

  • CMS

    CMS står for Content Management System og er med andre ord, det system du bruger til at styre udseende og indholdet på websitet. Det er det bagvedliggende system, som brugeren ikke kan se, men som du, som ejer eller webmaster, bruger til at administrere websitets design og indhold.

Hvis du skal tage imod betaling på dit website, skal du også have en aftale med et betalingssystem og en indløser - dette er dog ikke nødvendigt, hvis du eksempelvis tjener penge på annoncering eller advertorials.

Hvordan tjener man penge på et website?

Da der findes tusindevis af forskellige typer websites, findes der også mange forskellige måder at tjene penge på sit website, men her kan du kort læse om de 3 mest almindelige måder:

  • Advertorials

    En advertorial er betalt omtale på et website eller en blog - det vil sige at hvis du har en blog om sko, kan Nike købe en advertorial hos dig, i form af enten en artikel de har skrevet om hvorfor deres sko er de bedste, eller i form af at betale dig for at lave en anmeldelse af deres sko.

  • Banner/adsense

    Et hvilket som helst website med meget trafik, kan tjene penge på at sælge bannere, til virksomheder med samme målgruppe. I dette tilfælde ville Nike købe et banner på dit sko-website. Enten via et banner system, eller via Googles løsning, Adsense.

  • Produktet

    Den mest oplagte mulighed for at tjene penge på et website er naturligvis websitet som produkt - dvs. at kunderne skal betale for bestemte funktioner på dit site, som det eksempelvis er tilfældet på Saxis.

Det er kun fantasien og lovgivningen, der sætter grænser for hvad du kan tjene penge på, på et website, og der er som tidligere nævnt mange andre måder at gøre det på, dette er blot de 3 mest udbredte.

Hvordan får man besøgende på et website?

Der er ligeså mange måder at få trafik på et website, som der er discipliner indenfor online marketing. Som hovedregel er der en betalt, og en organisk version af alle former for online annoncering:

  • Besøgende fra søgemaskiner som Google (SEM)

    Besøgende fra Google, er ofte god trafik, fordi brugeren selv søger efter dit website eller produkt. Du kan enten få organisk trafik (SEO) eller betalt trafik, det der kaldes PPC (Pay Per Click) eller Adwords fra Google.

  • Besøgende fra sociale medier som Facebook (SoMe)

    Sociale medier er gode til at pushe produkter eller løsninger ud til brugerne, da du kan vise dem løsninger de ikke vidste fandtes og dermed ikke kunne søge efter. Igen er der den organiske løsning (Opslag fra en Facebook side) og en betalt løsning (Facebook Annoncer).

  • Besøgende fra email marketing

    Email marketing er generelt den trafikkilde, der har den højeste konverteringsrate. Email-marketing er lidt anderledes, da man ikke kan betale sig til en stor rækkevidde, men skal have en permission fra brugeren før man kan sende mails til dem.

    Email Marketing har også to grene; kampagnemails og automation. Kampagne mails er enkelte mails der sendes til en liste, og automation er automatiske mails der bliver sendt på baggrund af en bestemt adfærd på websitet.

Derudover er der alle de traditionelle markedsføringsformer, som PR, annoncer i fysiske medier, radio og TV.