Solcellepris.dk - formidling af tilbud mellem boligejere og solcelleleverandører. Automatiseret platform, som skaffer og sælger leads til leverandører i branchen. 600+ udviklingstimer!
TJEN OVER 100.000 KR. OM MÅNEDEN VED BLOT 10 INDKOMNE LEADS PR. DAG!
Platformen er automatiseret og kræver stort set intet manuelt arbejde.
Solcellebranchen er broget og uoverskuelig for boligejerne. Det samme solcelleanlæg kan svinge op mod 40-50.000 kr. fra leverandør til leverandør. Det kan Solcellepris.dk hjælpe med at overskueliggøre med gode solide kvalitetsleverandører.
INDTJENINGSMULIGHEDER
Solcellepris.dk blev oprindeligt udviklet som en tilbudsgenerator, som skulle skaffe salg til en solcellevirksomhed.
Grundet for høje tilbudspriser fra leverandøren, blev konvertering til reelle salg for småt til, at man kunne forsvare at bruge tiden på det. Kunderne købte hos “naboen” i stedet.
Da det var synd at så god en lead magnet skulle gå tabt, blev den derfor videreudviklet til en decideret formidlingsplatform af tilbud, hvor der er flere leverandører tilknyttet og hvor den ikke kun var knyttet til en leverandør med for høje priser. 😊
Nu tjenes der penge pr. lead og ikke pr. salg og det er en langt mere sikker indtjeningsmodel.
Nedenstående er der lavet et indtjeningseksempel ved en leadpris på 50 kr. stk. Det er det dobbelte af tidligere, for at være på den sikre side og give et mere realistisk indtjeningseksempel ved bredere annoncering.
Anskaffelsespris pr. lead: 50 kr.
Salgspris pr. lead: 135 kr.
Antal tilbud pr. lead: 3 (kunden får 3 tilbud)
Indtjening pr. Lead: 405 kr.
Profit pr. lead: 355 kr.
Månedlig indtjening (profit) ved daglige antal leads:
• 5 indkomne leads dagligt: 60.750 kr.
• 10 indkomne leads dagligt: 106.500 kr.
• 20 indkomne leads dagligt: 213.000 kr.
Der kom ca. 8-10 daglige leads, da den kørte som tilbudsgenerator for et dagligt budget på 200 kr.
10 daglige leads burde bestemt være realistisk, især I højsæsonen for sol og solcelletilbud.
Se videoen fra vores udvikler som fortæller om siden her: https://www.youtube.com/watch?v=koTVhbpL6kA&t=7s
Økonomiske nøgletal
Solcellepris.dk er kun akkurat lanceret, men den har tidligere været lanceret som en tilbudsgenerator (før den blev udviklet til en formidlingsplatform) og her skaffede den leads til ca. 20-25 kr stk. Dengang kom der ca. 8-10 leads ind pr. dag for et dagligt budget på 200 kr.
Hvis vi sætter leadprisen op til 50 kr. Det er det dobbelte af tidligere, for at være på den sikre side og give et mere realistisk indtjeningseksempel ved bredere annoncering, med en leadpris på 50 kr. kunne et indtjeningseksempel se således ud:
Anskaffelsespris pr. lead: 50 kr.
Salgspris pr. lead: 135 kr.
Antal tilbud pr. lead: 3 (kunden får 3 tilbud)
Indtjening pr. Lead: 405 kr.
Profit pr. lead: 355 kr.
Månedlig indtjening (profit) ved daglige antal leads:
• 5 indkomne leads dagligt: 60.750 kr.
• 10 indkomne leads dagligt: 106.500 kr.
• 20 indkomne leads dagligt: 213.000 kr.
Solcellemarkedet er i en rivende udvikling og folk bliver mere og mere bevidste om at blive selvforsynende. Efterspørgslen er stor, men markedet er ofte uoverskueligt for køberne.
Grøn energi og solenergi generelt er kommet for at blive og nu hvor solcelleanlæggene er blevet markant bedre de senere år med batteriløsninger mv, så er de meget mere attraktive for boligejerne.
Der er et kæmpe markedspotentiale i solceller og solcelleanlæg.
Solcellepris.dk indeholder ligeledes et landsdækkende indeks over solcelleleverandører, hvor alle leverandører som opretter sig på solcellepris.dk bliver vist ganske gratis og kan der også fremsøges af interesserede kunder for direkte tilbud.
Produktet
Solcellepris.dk gør det nemt, overskueligt og troværdigt for boligejere at indhente 3 uforpligtende tilbud på solceller til deres bolig eller erhverv.
Det er en custom kodet og automatiseret platform, som på under 1 sekund finder et billede af kundens hus, samt trækker alt relevant data om boligen, så kunden med ganske få klik kan indhente 3 tilbud.
Ligeledes gør vi det nemt og enkelt for landets solcelleleverandører at købe disse leads med blot ét enkelt klik. At vi finder kundens hus og trækker alt relevant data gør, at leverandørerne kan sende tilbud til kunden hurtigere end normalt og med minimal indsats, da kunderne på siden allerede er købeklare og reelt ønsker disse tilbud.
Med Danmarks absolut laveste pris på kun 135 kr. pr. lead, er det svært for leverandørerne ikke at ønske at gøre brug af Solcellepris.dk.
Skulle de kun vinde hver 5-10. tilbud, så vil det stadig kun have kostet dem under 1500 kr. for en ordre på 70.000- 100.000 kr.
En leadpris på 135 kr vil stadig være en rigtig god forretning.
Alle indkomne leads oprettes automatisk i backend, hvor leverandørerne får et komplet overblik over kundens hus, tag, data, forbrug mv. Nu kan de så, med ét enkelt klik, købe de leads de ønsker og nemt og hurtigt sende deres tilbud direkte til kunden.
Leverandørerne har deres eget dashboard, hvor de har et fuldt overblik over alle leads, statusser mv. Ligeledes kan de altid holde øje med antal købte leads, samt hvad de faktureres ved månedens udgang.
Alle leverandører bliver GRATIS og automatisk oprettet i det landsdækkende indeks over solcelleleverandører på Solcellepris.dk, hvor de besøgende kan sortere og se leverandører i deres område mv.
Det er et godt argument overfor leverandørerne for at tilmelde sig og så er det som sagt gratis. Når de først er oprettede, så modtager de automails, når der kommer nye leads ind og kan den vej blive informeret og forhåbentligt fristet til at sende tilbud til disse leads. De betaler kun, hvis de ønsker at købe et lead.
Systemet håndterer automatisk afregning af leverandørerne og hvilke leverandører som skal afregnes hvor meget osv.
Der er brugt over 600 udviklingstimer på at gøre det super intuitivt og brugervenligt for boligejerne, så vel som leverandørerne.
Markedsføringskanaler
Da Solcellepris var online som tilbudsgenerator, der kørte jeg én Facebook annonce og den skaffede leads til ca. 20-25 kr / stk.
Man kan helt sikkert også drage udnytte af Google Ads mv.
Omkostninger
Det koster ikke ret meget at drive Solcellepris.dk.
Webhotel / domæne udgifter kan klares for helt ned til 65 kr / md. hos Simply, hvor Solcellepris ligger nu.
Webhotel (det største Enterprice Suite) er betalt helt frem til Marts 2025!
Virksomhedens historie
Solcellepris.dk blev udviklet for et års tid siden som en tilbudsgenerator, som skulle skaffe salgsleads til en solcellevirksomhed. Det gjorde den fantastisk!
Virksomheden var desværre for dyr med sine salgspriser, så kunderne endte med at købe solceller hos konkurrerende virksomheder.
Da man kunne se Solcellepris.dk performede helt vildt, var det spild ikke at udnytte potentialet og videreudvikle på idéen.
Derfor blev der brugt virkelig lang tid på at kode siden om til en automatiseret lead platform, som håndterer og sælger leads direkte til solcelleleverandørerne i stedet for.
På den måde er man ikke afhængig af priser og konverteringer, men får betaling pr. lead der bliver købt og så er det op til den enkelte leverandør at give et godt tilbud. Det er en mere stabil forretningsmodel.
I juni 2024 overtog Christina og Thomas siden, hvorefter den er blevet testet, fejlrettet, SEO-optimeret og lavet en klar strategi. Der er et par leverandører på siden, så der er lavet et lille forarbejde til et kommende nyt start-up.
Mange forskellige leverandører er også kontaktet, listen med leverandører er langtfra udtømt og flere har vist interesse for konceptet.
Vi kan se meget potentiale og fremtid i solcellepris.dk stadigvæk og drømmen om at være selvstændige, med et super fedt og gennemført koncept!
Men vi har begge måtte sande at tiden ikke slår til med 2 krævende fuldtidsjobs, hus og 3 børn og ærlig talt synes vi det er synd, ikke at bruge den tid på solcellepris.dk, som projektet fortjener!
Markedet
Solcellemarkedet er i en rivende udvikling og folk bliver mere og mere bevidste om at blive selvforsynende. Efterspørgslen er stor, men markedet er ofte uoverskueligt for køberne.
Grøn energi og solenergi generelt er kommet for at blive og nu hvor solcelleanlæggene er blevet markant bedre de senere år med batteriløsninger mv, så er de meget mere attraktive for boligejerne.
Der er et kæmpe markedspotentiale i solceller og solcelleanlæg.
Solcellepris.dk indeholder ligeledes et landsdækkende indeks over solcelleleverandører, hvor alle leverandører som opretter sig på solcellepris.dk bliver vist ganske gratis og kan der også fremsøges af interesserede kunder for direkte tilbud.
Stærke sider
Solcellepris.dk er meget mere intuitivt og brugervenligt end hvad der ellers er set på markedet.
Hvor kunden typisk bliver mødt af en analog og kedelig formular på andre sider, er der brugt mange hundrede timer på at lave det lækkert og automatiseret på solcellepris.dk hjemmesiden.
Siden finder automatisk kundens hus frem, samt data om boligen mv.
Det signalerer professionalisme og gør det super enkelt for kunden at indhente tilbud.
Ligeledes gør det det lige så enkelt for leverandørerne at købe et lead og sende tilbud til kunderne på få minutter.
Man vil ikke se lignende koncepter bruge lige så mange ressourcer på at lave en lækker platform, da det simpelthen er alt for dyrt at lave.
Strategi
Strategien er blevet finpudset siden, Solcellepris.dk blev lanceret.
For at gøre konceptet absolut troværdigt har vi valgt en strategi hvor kun VE- godkendte montører og installatører kan blive leverandører på siden.
Dette har også givet ros fra leverandørerne, der selv synes at give udtryk for, at det gør siden mere troværdig og seriøs og ikke kun virker som en pengemaskine.
I 2025 kan du være med helt fra start og får hele sæsonen med og vi kigger ind i 5-6 mdr med høj sol og en periode, hvor solcelleanlæggene virkelig kommer til sin ret, så det er bare med at give gas på leverandørfronten og få lavet noget god reklame, hvor det ønskes.
Vision
Når annoncering er sat op og kører og de ønskede leverandører er i hus, så har man en automatiseret forretning, som kører uden man behøver at være på hele tiden og kan tjekke ind når man har lyst.
Så der er rigeligt med tid til at søsætte nye tiltag på Solcellepris.dk, hvis man måtte ønske det.
Ideel køber
Solcellepris.dk er som sagt 100% automatiseret, så den er selvkørende og kræver stort set intet manuelt arbejde.
Som køber kræves der ingen særlige tekniske færdigheder, så det er i princippet oplagt for alle, som nemt vil i gang med deres egen forretning.
Skal man ud og have udviklet en platform som Solcellepris.dk, hvor alt er 100% automatiseret, så snakker vi hurtigt MINIMUM 400-500.000 kr. Der er brugt over 600 udviklingstimer i alt og her er der endda brugt meget kode fra udviklerens tidligere projekter, så det ville tage længere tid, hvis det skulle laves helt fra bunden.
Opstartshjælp
Vi hjælper gerne de første 30 dage og vi har aftalt med vores udvikler, at han også gerne vil stå til rådighed efter overtagelsen. Vi ønsker, at Solcellepris.dk bliver stort og vi står gerne til rådighed med både teknisk hjælp, hvis der måtte komme spørgsmål, men også på det strategiske plan, hvis dette måtte ønskes.
Udvikleren vil selvfølgelig også udbedre evt. fejl og mangler, men da konceptet er testet og lanceret vil dette være meget minimalt.
Skulle køber ønske ændringer, så hjælper vores udvikler også gerne med det og det kommer ikke fra et stort flot bureau, så han tager ikke 1.500 kr/pr. time. Her finder vi en fornuftig pris og han kan typisk lave ændringer hurtigt, da han jo kender koden, backend osv.
TILPASNING TIL EN ANDEN BRANCHE?
Skulle man være interesseret i hele setup’et med frontend, backend, leadhåndtering, salg mv. men i en anden branche, så kan vores udvikler bygge det om til en ønsket branche mod betaling for den ekstra udvikling. Skriv gerne hvis det måtte have interesse.
Beliggenhed
Få hjælp af en virksomhedsmægler