Børnetøjsbrand med tilhørende webshop - gro.dk
Gro brand og webshop sælger baby- og børnetøj i aldersgruppen 0-12 år.
De sidste 4 år har vi arbejdet intensivt på at bygge en solid webshop i Shopify, som er vokset i takt med salget. Shoppen - samt brandet - er klar til at blive overtaget af nye ejere.
Gro har eksisteret i mere end 20 år, og blev oprindeligt startet som en B2B-forretning. For 4 år siden, lancerede vi webshoppen gro.dk med direkte salg til B2C-markedet.
Vores design er bygget op omkring en verden af autentiske, essentielle farver med afsæt i naturen. Vores DNA bærer præg af gennemarbejdet konstrueret baby- og børnetøj designet i eksklusive kvaliteter. Det har altid været et must for os at anvende materialer med lang holdbarhed, som kan vaskes igen og igen og gå videre til det næste barn i familien.
Vi har altid produceret alt selv via leverandører i Tyrkiet.
Der medfølger ved salg:
Leverandørkontakt
Produktionsmateriale
Kundeliste
Forhandlerliste
Nyhedsmail
Facebook-side
Foto, video- og billedrettigheder
Domæner mm.
Webshoppen har en alt-i-en integration, med fuld hosting, CMS og ordresystem. Den er blevet opgraderet med et forbedret checkout-modul, flere sprog samt filtreringsmuligheder.
Shoppen er desuden fuldt integreret med vores økonomi- og fragtløsning. (shipmondo)
Virksomheden sælges, da sælger ønsker at forfølge nye ideer.
Økonomiske nøgletal
2023 Nøgletal:
Samlet udgifter til webshop 2023:
Shopify: 17.600 kr.
Klaviyo: 9.138 kr.
Quickpay: 4.200 kr.
Powerhosting: 3050 kr.
Customer returning rate:
2024: 37,58% (1-2 kvartal)
2023: 31.39%
2022: 23,25%
2021: 18,18%
Average order:
2024: 510,94 kr. (1-2 kvartal)
2023: 540,73 kr.
2022: 586,74 kr.
2021: 627,86 kr.
Online sessioner:
2024: 47417 (1-2 kvartal)
2023: 105900
2022: 94400
2021: 61200
CTR pr. år. :
2024: 4,27%
2023: 2,64%
2022: 2,58%
2021: 3,64%
CPM pr. år.:
2024: 47,84
2023: 39,77
2022: 32,34
2021: 53,97
Pris pr. lead: 12,52 kr.
Return rate i 2023: 5,47%
Trustpilot: 4,5
Igennemsnit har vi brugt 11-12% af omsætningen på annoncering de sidste 3 år.
Produktet
Design og produktion af baby- og børnetøj.
Vi har produceret alt tøj i Tyrkiet igennem mere end 15 år.
Produktionsstedet har et stort udvalg af flere hundrede styles, print og broderier.
Hvis man vælger at fortsætte egen produktion, kan det gøres enkelt, da
produktionsstedet kender vores design og har arbejdet med vores tekniske tegninger i over 15 år.
Gro blev i starten kendt for at designe og konstruere drenge- og pigebukser. Det var vigtig for os at designe bukser til børn i alle størrelser, i god konstruktion(bevægelighed) og som kunne vaskes igen og igen.
Vi fik ofte feedback fra vores kunder, der fortalte at både barn 1 , 2, og 3 havde brugt de samme bukser igen og igen.
Herfra har Gro udviklet en stor tøj portefølge. Idag er en af Gro's best sælgere deres formbar sengerand.
Markedsføringskanaler
Vi har benyttet følgende markedsføringskanaler:
Nyhedsmail: Klaviyo
Annoncering: Meta (facebook & instagram)
Some: Samarbejde med diverse profiler på de sociale medier.
Klaviyo:
All Profiles: 8,454
Active Profiles: 4,959
Facebook:
9586 følgere
Virksomhedens historie
Anette Nordrup startede GRO, da hun forgæves ledte efter de farver, hun drømte om at klæde sin lille dreng i.
For 20 år siden så baby- og børnetøj helt anderledes ud end i dag. Der var et stort udvalg af lyseblå og lyserøde varer, men Anette søgte nogle andre farver. Hun drømte om marineblå, grå og brunlige toner til sin søn.
En dag kom hendes barndomsveninde på besøg og introducerede Anette for Frame prints. Med denne enkle teknik begyndte Anette nu at udvikle sine egne print, og GRO blev grundlagt.
Alt kontruktion og design er udarbejdet af Anette Nordrup og der er mulighed for at bruge alt det materiale, der er udarbejdet igennem tiden både mht måleskemaer, prints og designs ved producent i Tyrkiet.
GRO var frem til 2020 drevet som en ren B2B forretning, hvor alt salg foregik via B2B kundekartotek med mere end 300 kunder, som er blevet skabt via besøg fra diverse messer, agenter og kanvas salg.
I april 2020 åbnede gro.dk med direkte til salg til forbrugerne. Det at kunne sælge direkte til forbrugerne og se hvad de ønsker, er det primære omdrejningspunkt idag.
Der er blevet lagt rigtig mange timer i webshoppen, og shoppen er blevet løbende opdateret mht. bedre betalingsløsning, sprog, valuta og shoppen står idag godt.
Markedet
Webshoppen er idag 2 sproget, en dansk- og engelsksproget version. Mens valuta kan vælges til alle lande i verden. Idag er det primær salg i Danmark, det skyldes bla. at alt annoncering i 2023 og 2024 har foregået i Danmark.
2021:
74% Danmark
26% Udland
2022:
73% Danmark
27% Udland
2023:
79% Danmark
21% Udland
2024:
84% Danmark
16% Udland
Opstartshjælp
Sælger står til fuld rådighed i løbet af overdragelsen af virksomheden til at hjælpe køber med at komme godt fra start.
En overdragelse vil kunne finde sted på mange forskellige former, og det er helt klart op til køber om den/de har brug for hjælp og rådgivning.
Få hjælp af en virksomhedsmægler