Dansk Børnetøj brand med stort potentiale

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce

Har du lyst til at drive din egen virksomhed med et stærkt brand og en tilhørende webshop? Eller ønsker du at supplere din eksisterende forretning med et brand, der har stort potentiale?

Nu har du muligheden for at overtage Gro og tage brandet til nye højder.

Gro er et visuelt stærkt brand, hvor designet er inspireret af naturens essentielle og autentiske farver. Vores DNA er bygget omkring nøje gennemtænkt design af baby- og børnetøj i eksklusive kvaliteter. Vi har altid haft fokus på at vælge materialer med lang holdbarhed, så tøjet kan vaskes igen og igen og derefter gå videre til det næste barn i familien.

Vi har haft produktion via leverandører i Tyrkiet, hvilket har sikret os høj kvalitet i alle vores produkter.

Gro har eksisteret i over 20 år og startede oprindeligt som en B2B-forretning. For 4 år siden udvidede vi med en webshop, gro.dk, og begyndte at sælge direkte til B2C-markedet.


Økonomiske nøgletal

Økonomiske nøgletal
2024 Nøgletal:

Fasta udgifter:
Shopify, Klaviyo, Powerhosting, Shipmondo: i alt 1900 kr./md.

Variable udgifter:
Paids Ads: 5000-10000 kr/md.
Fragt/forsendelse: Omsætningsafhængigt

Customer returning rate:
2024: 40,21%
2023: 31.39%

Average order:
2024: 512,02
2023: 540,73 kr.

Return rate i 2024: 5,12%

Trustpilot: 4,5

I gennemsnit har vi brugt 11-12% af omsætningen på annoncering de sidste 3 år.

Produktet

Gro blev i starten kendt for at designe og konstruere drenge- og pigebukser. Det var vigtigt for os at designe bukser til børn i alle størrelser, i en god konstruktion, der skabte bevægelighed til børnene og som kunne vaskes igen og igen.
Vi fik ofte feedback fra vores kunder, der fortalte at både barn 1, 2, og 3 havde brugt de samme bukser.
Herfra har Gro udviklet en stor tøj portefølge. Idag er en af Gro's best sælgere deres formbar sengerand.


Igennem mere end 15 år har vi produceret alt baby- og børnetøj i Tyrkiet .
Produktionsstedet har et stort udvalg af flere hundrede styles.
Hvis man vælger at fortsætte egen produktion, kan det gøres enkelt, da
produktionsstedet kender vores design og har arbejdet med vores tekniske tegninger i over 15 år.

Der medfølger ved salg:
Rettigheder til alt salg af GRO for fremtiden
Tekniske tegninger
Tekniske beskrivelser
Leverandørkontakt
Produktionsmateriale
Forhandlerliste b2b: + 400 forhandlere
Facebook profile: + 9.500 følgere
Instagram profile: + 22.000 følgere
Nyhedsmail: + 8000 abonnenter
Kundeliste: + 5800 shopify profiler
Foto og videorettigheder på alt nuværende lager.
Domæner mm.


Markedsføringskanaler

Gro har markedsført sig på B2B markedet via influencers, udenlandske magasiner samt deltagelse på messer i ind- og udland, vi har kontinuerligt deltaget på PlayTime i Paris, CIFF kids i København samt mindre messer i Tyskland.

Endvidere har GRO markedsført sig online på B2C markedet på diverse platforme, og i samarbejde med store og små mikro influencers.

Online markedsføring:
Vi har en aktiv tilstedeværelse på Instagram og facebook, hvor vi dagligt har produceret og udviklet billeder og videoer.

Paid Ads: Vi har igennem de sidste 4 år udviklet effektive kampanger med Meta (facebook og Instagram) hvor vi har over 9000 + 22000 følgere.

Influencer-markedsføring:
Gennemsamarbejde med diverse IG'er i Danmark, Belgium, Holland og Tyskland.

Email-marketing: Gro's nyhedsbrev er blevet sendt til over 8000 abonnenter via Klaviyo, og har inkluderet tilbud, nyheder og inspiration.

Varelager på 100.000 kr. er ikke inkluderet i prisen Sælger ønsker at sælge sit varelager men det er ikke en del af udbudsprisen.

Virksomhedens historie

Anette Nordrup startede GRO, da hun forgæves ledte efter de farver, hun drømte om at klæde sin lille dreng i.
For 20 år siden så baby- og børnetøj helt anderledes ud end i dag. Der var et stort udvalg af lyseblå og lyserøde varer, men Anette søgte nogle andre farver. Hun drømte om marineblå, grå og brunlige toner til sin søn.
En dag kom hendes barndomsveninde på besøg og introducerede Anette for Frame prints. Med denne enkle teknik begyndte Anette nu at udvikle sine egne print, og GRO blev grundlagt.

Alt kontruktion og design er udarbejdet af Anette Nordrup og der er mulighed for at bruge alt det materiale, der er udarbejdet igennem tiden mht. måleskemaer og teknisketegninger.

GRO var frem til 2020 drevet som en ren B2B forretning, hvor alt salg foregik via B2B kundekartotek med mere end 400 kunder, som er blevet skabt via besøg fra diverse messer, agenter og kanvas salg.

I april 2020 åbnede gro.dk med direkte til salg til forbrugerne. Det at kunne sælge direkte til forbrugerne og se hvad de ønsker, er det primære omdrejningspunkt idag.
Der er blevet lagt rigtig mange timer i webshoppen, og shoppen er blevet løbende opdateret mht. bedre betalingsløsning, sprog, valuta og shoppen står idag godt.

Markedet

Webshoppen inkluderer i dag to sprog: en dansk- og engelsksproget version. Valuta kan vælges til alle lande i verden. I dag er det primære salg i Danmark, det skyldes bla. at alt annoncering i 2023 og 2024 har foregået i Danmark.

2024:
82% Danmark
18% Udland

De markeder som GRO har flest kunder I, er markeder der på sin vis ligner Danmark.
Det er markeder der går op i gode kvaliteter, og som ønsker at betale for kvalitets børnetøj, disse markeder er:
Danmark
Tyskland
Belgium
Holland
Japan /Korea

Ideel køber

Den ideelle køber kunne være en person, der ønsker at arbejde med sit eget brand, og som måske har et deltidsjob, men samtidig er meget motiveret for at udnytte det store potentiale, som GRO tilbyder.

Køberen kan vælge at fokusere på B2C-salget via den opdaterede Shopify-webshop og koncentrere sig om at vælge nye designs fra GRO’s omfattende designkatalog. I denne rolle vil det være en fordel, hvis køberen har erfaring med e-commerce eller online salg.

Alternativt kan køberen vælge at genopstarte GRO’s B2B-salg, deltage i messer både i Danmark og udlandet og aktivt kontakte GRO’s kundekartotek, der indeholder mere end 400 B2B-kontakter. Den ideelle køber til denne opgave er en passioneret sælger, der ser muligheder for at skalere og vækste både nationalt og internationalt.

En anden mulighed kunne være et team på 2-3 personer, der sammen ønsker at fortsætte GRO’s rejse – både med webshoppen og på B2B-markedet. Ideelt har dette team erfaring med e-commerce og samtidig have en passion for at opbygge og sælge et stærkt brand.

Opstartshjælp

Som køber får du en grundig introduktion til forretningen, herunder brandet, målgruppen, webshoppen, design-delen og de tilhørende systemer. Vi sikrer, at du er klædt på til at fortsætte driften og videreudvikle forretningen.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
342

Sælger kontaktet:
3

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
38936

Årsag til salg:
Andet

Annonce oprettet den:
25-03-2025
Udbudspris 335.000 DKK