100% automatiseret salgsportal indenfor boligdesign og interiør. 400 udviklingstimer. Inkl. specialudviklet KPI Dashboard.
Portalen er 99,9% selvkørende - og selvbyggende - så man skal i princippet intet manuelt arbejde lave, udover markedsføring. Perfekt som techstartup og kan drives fra alle steder i verden og kræver ikke varelager eller lign. udgifter.
Du kan se en video her:
https://www.youtube.com/watch?v=HmXwcpFiRw8&t=16s
Her gennemgår udvikleren hele portalen fra A - Z, inkl. det specialudviklede KPI dashboard, som medfølger.
Her har du chancen for at komme igang med en 100% selvkørende salgsportal i en super attraktiv branche - boligdesign/indretning.
About A Room formidler boligdesign og interiør mellem forhandlere (/producenter) og forbrugeren. Pt er det med vægt på plankeborde, sildebensborde og New Yorker-vægge, men forhandlerne kan i princippet oprette alle produkter. Alle produkter løber i én uge og inaktiveres automatisk herefter.
Der er indgået samarbejde med SparXpres, som tilbyder rentefri betaling til kunderne på portalen. Produkterne er jo ofte i den dyre ende, så her er finansieringsmuligheden perfekt. Der er mulighed for at indgå aftaler med andre andre udbydere af finansieringsløsninger såsom Anyday.
Der er lagt 400 udviklingstimer i portalen, hvilket har gjort, den så godt som intet manuelt arbejde kræver. Dvs. forhandlere kan oprette sig, blive godkendt til finansiering hos SparXpres, oprette produkter, kunder kan købe, månedlig afregning af alle forhandlere osv osv...ALT er automatiseret!
At portalen er 100% automatiseret og selvkørende gør også, den kan skaleres lige så meget man vil, og den vil uden problemer stadig kunne drives af én person.
Her er tale om en engangsinvestering, da der ikke skal bindes penge i varelager, logistik eller lign. omkostninger. Platformen formidler blot produkterne og tager et cut af fortjenesten. Portalen vil derfor også kunne drives fra hvilket som helst sted i verden.
Portalen er "selvbyggende" forstået på den måde, det er forhandlerne selv, som fylder produkter på portalen. Man er ikke bundet af et produkt, der bliver forældet eller skal opsøge nye trends osv. Forhandlerne følger jo tidens trends, så portalen vil løbende tilpasse sig de produkter som trender og sælger.
Al den content (produkterne), som forhandlerne ligge på portalen, er jo netop også den content, som skal vises på SoMe (Instagram mv.). Så forhandlerne står med andre ord også for markedsføringen. De bruger lækre produktbilleder, så det eneste, du skal gøre, er, at vise produkter på SoMe og bygge en god følgerbase der. Boligdesign er som skabt til Instagram, så det bliver ikke mere optimalt.
Kategorisiderne er forberedt til SEO-overskrifter og tekster. Konkurrencen er ikke prangende i branchen, så man vil hurtigt komme op og dominere på Google, selv med en lille indsats. Dette kan man gøre, når man synes. Det er ikke en nødvendighed for at drive portalen.
KPI-Dashboard:
Der er udviklet et lækkert KPI-dashboard til portalen, hvor man konstant har fuldt overblik over de relevante tal og kan følge salg / indtjening realtime! Plecto koster små 2.000,- / md. Her får du det samme, men til 0,- / md. :)
HVORFOR LANCERER JEG IKKE SELV PORTALEN?
Da jeg står med et fuldtidsarbejde samt et par andre webshops, har jeg desværre måtte erkende, tiden ikke er til at fokusere på konceptet.
HVOR MEGET KAN MAN TJENE PÅ PORTALEN?
Som udgangspunkt ubegrænset, da portalen kan håndtere alle de salg, der måtte komme, uden noget manuelt arbejde. Men lad os kigge på et konservativt regnestykke...
Lad os sige der bliver oprettet 3 produkter om dagen. Det er gratis og uden risiko, så det burde være realistisk. Det kunne jo være én forhandler, som opretter 3-4 produkter én dag, en anden opretter 2 produkter dagen efter osv.
Produkterne har en gns. pris på 10.000,- (New Yorker-væg, plankebord, sildenbensbord). Lad os antage hvert produkt laver bare ét salg på den uge annoncen løber. Vi sætter gebyret til 5%, som kan være en intropris. Efterhånden kan gebyret sættes op til f.eks. 7,5 eller 10%.
3 produkter = 3 salg pr. dag
Vores salgsgebyr pr. salg 5% á 10.000 = 500 kr.
Indtjening pr. dag 3 salg á 500 = 1.500 kr.
Indtjening pr. måned 30 x 1.500 = 45.000 kr.
Når portalen har fået fodfæste, fået bygget lidt SoMe osv, så er ovenstående regnestykke urealistisk lavt vil jeg mene. Så for den rette køber med den rette strategi, der kan man her bygge en meget stor og seriøs forretning.
Økonomiske nøgletal
Som udgangspunkt er det lavet, så det er gratis for forhandleren at oprette produkter. Vi kører solgt eller gratis. Ved salg kan man starte ud med et salgsgebyr på 5% for at gøre det endnu mere attraktivt for forhandlerne at benytte portalen som en ekstra salgskanal.
Den gns. salgspris på produkterne vil nok typisk være ca. 10.000kr (New Yorker-vægge, plankeborde, sildebensborde osv.). Tager vi udgangspunkt i det, så vil de 5% udgøre ca. 500,- pr. salg.
Ved blot 3 oprettede produkter om dagen, som hver f.eks. laver ét salg i de 7 dages levetid, som annoncen løber, så vil det generere 3 x 500 x 30 = 45.000kr / md. i profit.
Man skal ikke undervurdere produkter som f.eks. laver 10-15 salg, så ovenstående må være konservativt sat.
Produktet
Portalen formidler boligdesign/interiør mellem producent/forhandler og kunden. Som udgangspunkt er der lagt vægt på New Yorker-vægge samt planke- og sildebensborde, da disse er i den dyre ende og trender meget i disse år. Producenterne har store avancer på denne type produkter, så de vil også kunne lave nogle super lækre tilbud til portalen. Forhandlerne kan jo i principper oprette alle typer produkter; akustikpaneler, stole, sofaer, hylder, lamper osv. Så alle produkter indenfor boligdesign/interiør er relevante.
Tanken med About A Room er dog, portalen skal være kundernes foretrukne sted at finde gode tilbud på boligdesign og interiør. Dette gøres ved at indgå aftaler med forhandlere, som ønsker en ekstra salgskanal. Forhandlerne kan oprette salgsannoncer med produkter til boligen ud fra devisen No Cure No pay, hvilket betyder, det er gratis for forhandlerne at oprette et uendeligt antal annoncer. Det koster først noget, når et produkt er blevet solgt. En tanke til salæret kunne være en intro-sats på 5% stigende til f.eks. 10% efter 6 mdr. Når en kunde køber et produkt, overgår kontakten til forhandleren. Derved kan fokus være på at yde en god service til forhandlerne samt markedsføring på f.eks. Instagram.
Markedsføringskanaler
Instagram med næsten 1.500 følgere.
Profil oprettet på LinkedIn, men intet indhold endnu.
Omkostninger
Virksomheden er en engangsinvestering, og der er nærmest ingen løbende udgifter.
Der er en smule til et par betalte plugins (software) og lidt til hosting, men det er under 500,- / md.
Enterprise Suite hos Simply.com til 157,50 kr. pr. mdr. er betalt frem til juni 2024.
Shopsystem
Aktiver
Virksomheden er en formidlingsportal, så den kan drives fra hvor som helst i verden.
Virksomhedens historie
Markedet inden for produkter til boligen er stort med mange webshops. For at tilbyde et alternativ, blev About A Room udviklet. Tanken bag, er, platformen skal være kundernes foretrukne sted at finde gode tilbud på boligdesign og interiør.
Der er blevet brugt næsten 400 udviklingstimer på at gøre portalen 100% automatiseret og selvkørende.
Skal du ud og have kodet og designet en portal som denne hos et udviklingshuse inkl. custom KPI dashboard mv. så kan du snildt hive de første 4-500.000kr frem.
Markedet
Salg af New Yorker-vægge, plankeborde, sildebensborde osv. er eksploderet i DK de senere år. Boligdesign er blevet en gigantisk industri. Folk prioriterer godt håndværk og gerne dansk produktion.
Det skyder op med nye producenter af ovennævnte produkter og markedet er uoverskueligt.
Her har vi samlet det hele i DK's nye salgsportal indenfor boligdesign og interiør. Der er virkelig plads til en spiller, som kommer ind og dominerer markedet.
Markedet er stort med en del spiller i form af webshops og bolighuse. Grundet de stigende priser, er købekraften blandt forbrugerne nedadgående, og de derfor har mere fokus på prisen, hvilket udfordrer branchen. Grundet dette kan About A Room blive et godt alternativ til at opretholde salget, da platformen kan benyttes som en ekstra salgskanal til at booste salget. Da det er gratis for forhandlerne at annoncere på platformen samt blive markedsført (produkterne) på diverse sociale medier, er der ingen omkostninger udover salæret ved et salg.
Svagheder/udfordringer
Der skal nok være nogle svagheder, men jeg kan ikke komme på nogle på stående fod.
Stærke sider
Solgt eller gratis. Verdens bedste salgsargument overfor forhandleren. Det koster ikke noget at prøve.
Der er potentiale for få mange forhandlere og dermed mange produkter, som vi løbende kan vise hver dag på SoMe. Vi har dermed mulighed for at opbygge en solid Instagramprofil osv.
Med et bredt sortiment er der potentiale for at nå en kæmpe målgruppe.
Det er forhandlerne, som opretter produkterne på portalen. Dvs. portalen konstant vil tilpasse sig de nyeste trends, uden vi selv skal ud og opsøge dem.
Vi samler det hele ét sted, så kunden kan finde det hele på vores portal og ikke skal ud at afsøge markedet hver gang, de skal finde et nyt produkt.
Strategi
Der er en del forhandlere, som følger About A Room på Instagram. Det vil være oplagt at tage kontakt til dem via deres profiler, da der allerede er en indgangsvinkel, hvilket kan gøre det lettere at indgå en aftale. Det kan gøres ved at fortælle dem om portalen, og de kan komme igang gratis uden risiko - solgt eller gratis - det kan alle forstå.
Søg på relevante hashtags på Instagram fx 'New Yorker væg', 'Sildebensbord', 'plankebord' osv. Her vil du finde mange hundrede producenter, som passer lige ind i sortimentet.
Når først man har fået fat, så skal producenterne nok komme af sig selv. Ligesom de fleste nok skal oprette nye produkter, hvis de først har haft salg én gang. Det er solgt eller gratis, så de betaler kun, hvis de tjener penge.
Vision
About A Room skal ind og dominere markedet for boligdesign. Der er ingen stor spiller, som sidder på markedet i den branche. Der er masser af webshops osv., men ingen portaler, der samler hele "custom" boliginteriør-segmentet.
Ideel køber
Det kræver ingenting at drive portalen, den driver sig selv.
Det vil selvfølgelig altid være en fordel, hvis man har én eller anden form for salg- eller markedsføringserfaring. Så en med sælgererfaring eller en, som kan begå sig på de sociale medier, ville være optimalt. Selve portalen kører som sagt sig selv.
Kunne også være man ville udvide sit nuværende setup med endnu en virksomhed, da denne portal er selvkørende og kræver stort set intet manuelt arbejde.
Kunne også være man havde en anden virksomhed i branchen, som man kunne udnytte strategisk.
Men ja, hvis man har lyst til at blive selvstændig, men ikke har ideen, så er her den oplagte mulighed.
Det er en engangsinvestering og der skal ikke kaste penge efter varelager, logistik osv. Ligesom man kan drive virksomheden hjemme fra stuen.
Opstartshjælp
Jeg vil være til rådighed på tlf. og mail fremadrettet, indenfor rimelighedens grænser. Det er også muligt at mødes i Københavnsområdet samt Nordsjælland.
Jeg vil også være behjælpelig på det strategiske plan fremadrettet, hvis man vil have vendt nogle tanker.
Få hjælp af en virksomhedsmægler