Partnersøgning - Webshop med en bred produktportefølje i et niche marked - Anparter på hver 25%
Velrenomeret webshop i en niche med et kæmpe potentiale. Virksomheden har patent på egen udviklede produkter hvor det totale marked (i Danmark)er over 60 millioner. virksomheden er siden opstart vokset med 30% om året og vokser stadig. udelukkende ved organisk vækst. og lavede i år 3 et overskud på ca 140t kr.
Vi har 5 stjerner på trustpilot (uden at have abonnement) Med den rette partner er endnu højere vækstrater ikke umulige.
Vi har nye produkter i støbeskeen og har masser af ideer til at udvikle varesortimentet, altsammen inden for den eksisterende økonomiske ramme.
Økonomiske nøgletal
Afkastningsgrad : 11,4
Likviditetsgrad : 103
Soliditetsgrad 3,0
Vi har investeret en del på at komme nr 1 på google på vores vigtigste produkter.
Vi mener det er realistisk at sige at vi om 3 år omsætter for 20 millioner med en afkastningsgrad omkring de 20 til 25%
Produktet
Vi sælger produkter til private og offentlige kunder. (det offentlige tegner sig for ca 60% af omsætningen) Vores produkter retter sig primært mod handicappede, men også i ældreplejen er der et stort uudnyttet markedspotentiale.
Vi deltager i en del messer og udstillinger, og har pt indkøbsaftaler med ca 25 kommuner, men handler også en del med regionerne
Markedsføringskanaler
Vi markedsfører os primært via google og facebook, men deltager også i en del messer og udstillinger. Private handler kun mod kontant. vi giver kun kredit til offentlige virksomheder og har derfor ikke nævneværdig risiko for tab på debitorer.
Derudover har vi et stærkt personligt netværk til vigtige aktører på vores område.
vi har en god hjemmeside hvor vi ligger nr 1 på Google på vores vigtigste produkter, samt en omfattende nyhedsbrevs liste, facebook profil som trækker en del kunder ind på vores side
Omkostninger
Vi bor i lejede lokaler med en lav husleje og hvor der er muligheder for udvidelser. Derudover har vi en leaset varebil som udløber ved året afslutning.
På nogle få produkter har vi et indkøbssamarbejde med andre små virksomheder i branchen, således at vi er konkurrencedygtige både på indkøbspris men også så vi ikke behøver så stort et varelager. De fleste af vores leverandører er dog udenlandske. Vi bruger pt en del penge på Google og Facebook.
Aktiver
Vi bor i lejede lokaler med en lav husleje. i det eksisterende kontor har vi plads til yderligere 3 medarbejdere hvis det bliver nødvendigt. Derudover er der muligheder for at leje yderligere kontor kvadratmeter. med hensyn til lagerplads så har vi fortrins ret til at udvide til det 3 dobbelte af det nuværende areal
derudover er vi igang med varemærke registrering af nogle af vore produkter som vi har patent på
Markedet
Det totale marked i Danmark er over 200 millioner kr, hertil skal lægges et potentielt eksport marked som vi endnu ikke har taget hul på.
på nogle af vore produkter er markedet præget af nogle få meget store konkurrenter og på ca halvdelen af vores omsætning er markedet præget af flere meget små konkurrenter, så der er et meget stort udviklingspotentiale.
Men som samlet forretning er der ingen i Danmark der kan det som vi kan. Vi har det bredeste produktsortiment, selvom der stadig er langt til vores endemål om at være totalleverandør.
Svagheder/udfordringer
Vores største svaghed er at vi endnu ikke har så mange personlige relationer til de offentlige beslutningstagere inden for ældreplejen.
en anden udfordring er at vokse uden at skulle låne flere penge. den kraftige vækst i salget til det offentlige påvirker vores likviditet negativt da vi jo skal give kredit til det offentlige men betale vores udenlandske leverandører forud. Dette er blandt andet årsagen til at vi kun vokser med 30% om året
Vores 3 udfordring er vores størelse. vi er pt kun 1½ mand ansat og det giver udfordringer i forhold til sygdom og ferier, men alle i virksomheden går gerne 2 ekstra mil for at vi er de bedste
Stærke sider
Vores styrke er at vi har et godt ry og har rigtig stærke releationer til "influencers" på gulvet i det offentlige.
og på visse af vore markeder kan vi prale af at ALLE kender os og ved hvem vi er.
En anden styrke er at vi som lille virksomhed hurtig kan ændre os i forhold til ændringer på markedet, samt at vi qua vores tætte forbindelser til de vigtigste influencers får hurtig information om hvad markedet har behov for
Strategi
Vores strategi er at blive total leverandør i vores niche. Der er stadig et stykke vej men vi kører i den rigtige retning, i et kontroleret tempo hvor vi selv har finansieret væksten.
Vision
Vores endemål er at være den største og bedste (ikke den billigste) totalleverandør til handicap og ældreområdet i danmark. Bøde af produkter med også af visse typer af ydelser
Ideel køber
En evt køber kan godt være passiv investor, men ideelt kan køber bidrage med viden om markedsføring på sociale medier og SEO arbejde.
Et sådant arbejde kan evt foregå fra hjemmearbejdsplads. Køber kunne også være interesseret i selv at lave opsøgende salgsarbejde.
Vi søger 2 anparter på hver 25% som udgangspunkt der er plads til forhandling.
Opstartshjælp
Jeg forestiller mig at jeg selv fortsætter som direktør og daglig leder i en rum tid fremover.
Senere kunne man forestille sig at ejerforholdet ændrer sig og jeg evt deltager i bestyrelsesarbejdet eller er tilknyttet som konsulent
Få hjælp af en virksomhedsmægler