BabyParadis.dk - Webshop med stort potentiale med salg af babyudstyr
Hos BabyParadis.dk sælger vi babyudstyr til en god pris. Vi har går den ekstra mil for at sikre at kunderne er glade og kommer tilbage.
Igennem årene har vi forsøgt os frem med forskellige produkter for at finde frem til den bedste sammensætning. Det er lykkedes os at finde nogle produkter med rigtig god avance (80-90%) og stadig holde priserne under konkurrenterne.
Vi sælger også unikke navneplakater. Vi har kontakt til en plakatdesigner, som udfører disse for os på bestilling.
Til trods for at vi er en lille shop med et begrænset budget kan det lade sig gøre at holde priserne i bund. Der er nemlig meget få udgifter forbundet med den daglige drift.
Med i salget følger:
- Domænet BabyParadis.dk
- Webshoppen
- Blog til shoppen
- Udvidet og optimeret administration til webshoppen
- Varelager (anslået værdi: 30.000 DKK)
- Kompakt reolsystem til lager lige til at sætte op og tage i brug
- Kontakter til leverandører
- Kontakt til plakatdesigner (til vores unikke babyplakater)
- Labelprinter med labels (Zebra GK-420D termisk etiketprinter)
- Facebook konto
- Twitter konto
- Nyhedsbrevsliste
- Domæne der anvendes til mail (byparadis.dk - e-mail: [email protected])
- Yderligere domæner og websites der anvendes til SEO-arbejde (http://babyogmig.dk/, http://www.baby-forum.dk/, http://www.robot-vuggestue.dk/)
- Evt. yderligere domæner, der kan bruges til SEO / andre baby projekter (babypriser.dk, babydeals.dk, købsutter.dk, nanonino.dk, robotvuggestue.dk)
- Hjælp til overdragelse af alle systemer - vi sikrer at det kører
Økonomiske nøgletal
Omsætning:
2014: 3.370,00 DKK
2015: 41.700,00 DKK
2016: 118.497,60 DKK
2017: 112.349,00 DKK
2018: 66.851,60 DKK
Den større omsætning i 2016 skyldes et noget større produktudvalg.
Indtjening:
2014: 747,00 DKK
2015: 3.092,70 DKK
2016: 10.141,03 DKK
2017: 17.470,54 DKK
2018: 13.024,41 DKK
Til trods for et noget mindre produktudvalg og en lavere omsætning i 2018 er det lykkedes os at holde en indtjening over 13.000 DKK. Det skyldes salg af nye produkter med en langt højere avance end tidligere produkter.
Produktet
Shopsystemet der anvendes, er osCommerce. Det er et gratis shopsystem, der anvendes af mange shops rundt omkring i verden. Der er bygget en brugervenlig administration ovenpå. Denne administration er optimeret til at nemme alle arbejdsgange så man bruger mindst muligst tid på administration af ordrer, produkter mv. Der er bla. understøttelse for nem oprettelse af produktvarianter, automatisk skalering af billeder, nemt overblik og håndtering af ordrer og svar til kunder mv. Administrationssiden viser også en super nem plukliste med billeder af produkterne samt hvor på lageret produktet kan findes. Der er lagt meget arbejde i at optimere alle disse skærmbilleder så alt hvad man skal bruge er nemt tilgængeligt. Det betyder mindre tid brugt på håndtering af ordrer og administration af produkter med videre og mere tid frigivet til andre sjove ting som SEO og markedsføring.
I administrationen er der integration til Pakkelabels.dk og mulighed for at generere PDF'er i A4 til print på alm. printer eller i et format der kan printes på labelprinteren. Desuden er der integration til vores betalingsgateway. Man kan trække pengene ved et klik på en knap fra administrationen.
Vi benytter ePay som betalingsgateway. Vi har understøttelse for betalinger via:
- Dankort
- MobilePay
- ViaBill
- PayPal (Visa, Master Card)
- Bankoverførsel
- EAN-faktura (vha. Dinero)
Markedsføringskanaler
Vi har lagt en masse arbejde i at SEO-optimere webshoppen for at skabe en øget organisk trafik. Alle produkttekster er unikke og optimerede for en god kundeoplevelse samt en god placering i søgemaskinerne. Vores shop har været online siden 2014 og har opbygget en god placering i søgemaskinerne. Vi har kontakt til en rutineret SEO-ekspert, som hjælper os med dette arbejde. I forbindelse med SEO-arbejdet har vi bla. opsat 3 yderligere websites, som kan følge med i handlen hvis det måtte ønskes:
- http://babyogmig.dk/
- http://www.baby-forum.dk/
- http://www.robot-vuggestue.dk/ (en aprilsnar, som blev omtalt på alt.dk)
Shoppen har et stort potentiale for vækst. Der er i øjeblikket over 7.000 månedlige besøgende på siden. Langt de fleste kommer ind via vores blog. Grundet vores begrænsede budget har vi desværre ikke haft mulighed for en større udvidelse af produktsortimentet.
Bloggen er sat op i Wordpress på samme domæne som shoppen. Den er nem at administrere og vedligeholde. Bloggen fungerer som en god kanal for at tiltrække flere potentielle kunder til shoppen. Med en udvidelse af produktudvalget er der et kæmpe potentiale for at konvertere flere besøgende i bloggen til kunder i shoppen.
Vi har en Facebook konto med 396 følgere. Der er ikke gjort det store arbejde for at tiltrække følgere så de er alle kommet til organisk løbende over årene. Her er der altså også et stort potentiale for at udvide kendskabet og få flere kunder.
Vi har en nyhedsbrevsliste med 703 tilmeldinger i skrivende stund.
Omkostninger
Shoppen kan drives for meget begrænsede omkostninger.
Faste omkostninger:
- Betalingsgateway
- Hosting
- Domæne
- Evt. Dinero (benyttes til at sende EAN-fakturaer)
Variable omkostninger:
- Indkøb af produkter
- Indkøb af emballage
Svagheder/udfordringer
- Et svært marked med stor konkurrence
- Et lille produktudvalg - det skal udvides for at salget kan tage fart
Stærke sider
- Godt SEO-arbejde
- Nem administration, der understøtter processerne
- Produkter med rigtig god avance
Ideel køber
Den ideelle køber drømmer om at drive en webshop med babyudstyr og elsker at yde en god kundeservice. Køber har midlerne til at udvide produktsortimentet løbende for at trække flere kunder til og konvertere flere besøgende til betalende kunder.
Opstartshjælp
Shoppen kan nemt overdrages til køber. Vi sørger for at overdrage det hele til køber og sikrer at alt er sat korrekt op og virker som det skal.
Få hjælp af en virksomhedsmægler