NY PRIS - ztrengz.com - Virksomhed med egen udviklet varemærke til helse- og skønhedsbranchen
Eget udviklet varemærke indenfor Omega 3 olier. Et unikt produkt som Matas valgte at tage ind i deres sortiment efter 28 dage på markedet og under opstartsfasen med den kendte influencer Saszeline som ansigt udadtil.
Flere af Danmarks top 10 influencers som Line Baun Danielsen, Christiane Schaumburg-Müller og Irina the Diva har promoveret produktet og Instagram kontoen løb hurtigt over 1000 følgere. Produktet er blandet af 10 olier og opskriften følger med. Opskriften er udviklet på baggrund af 14 års udvikling indenfor branchen. Varelageret følger med og har produkter til flere måneders salg. Rådgivning i forbindelse med produktion kan aftales og afregnes på timebetaling eller efter aftale.
En 50/50 partnerløsning kan også arrangeres
Økonomiske nøgletal
Ved køb til 1000 kroner skal en række forhold være til stede. Dette gennemgås nærmere ved personligt møde.
Dækningsgraden på olien som den er idag ligger på over 70% og kan ved forøgelse i afsætningen og hermed også i den producerede volumen let komme op på 73-75 %
Afsætningen er idag begrænset på grund af omstændigheder som er opstået for de nuværende ejere som har måtte stoppe arbejdet med olierne af private årsager og dermed er der under de sidste 6 måneder ikke gennemført opsøgende salgsarbejde og det er derfor nødvendigt at igangsætte salg overfor butikker og klinikker alternativt private kunder via salg i webshoppen.
Produktet
Ztrengz Beauty Oil er en sammensætning af 10 unikke olier, hvoraf de fleste af disse aldrig før i verdenen er blevet brugt i blandinger til at indtage.
Med olier fra frø som kaktuskerner, argan, chiafrø, hampefrø, sesam, egyptisk sortkommen, hørfrø, kæmpenatlys, hybenkerne samt olien fra presset rosmarin opnås den rette sammensætning af næringsstoffer og samtidig opnås en optimal kombination af Omega 3 og 6.
Kombinationen er optimal idet at forholdet er 2:1 imellem 3 og 6.
Produktet er i markedet blevet modtaget meget positivt hvad angår udseende, indhold og sammensætning og har flere gange været i dameblade og aviser på grund af effekten som opnås ved meget kortvarig brug. Pdf med kunde cases kan sendes ved dialog.
De vegetabilske olier indeholder hver for sig alle forskellige fedtsyre sammensætninger og har varierende spektrer af vitaminer, mineraler og antioxidanter. Olierne som er udvalgt til Ztrengz Beauty Oil er nogle af de mest optimale og unikke, hvad angår ovenstående elementer og sammen udgør de en række kendte og populære fedtsyrer som omega 3, 6, 7, 9 og GLA samt et bredt spektrer af vitaminer, mineraler og antioxidanter.
Alle olierne i Ztrengz Beauty Oil er vegetabilske, statskontrolleret økologiske og specielt udvalgt på grund af deres høje kvalitet i dyrkning og presning. Herudover er olierne i Ztrengz Beauty Oil ved blanding og fyldning behandlet under konstant iltfri miljø, som sikrer, at olierne beholder den højeste kvalitet frem til brug. Denne proces er udviklet af Ztrengz ApS med flere årtiers viden og erfaring.
I de vedlagte kunde cases kan læses hvordan produktet hjælper kunderne. Herudover findes en video fra en kunder som fortæller om produkter her: https://youtu.be/bx4F5c8-qzc
Markedsføringskanaler
Ztrengz har benyttet sig følgende markedsførings- og salgskanaler; hjemmeside, brochurer, kundehistorier (testimonials), email marketing, uddannelse af ansatte i Matas, Matasavis og Matas klubblad, canvas salgsbesøg hos skønhedsklinikker og helsebutikker. På de socialemedier har Ztrengz profiler på Facebook og Instagram.
Idag sælges Ztrengz Beauty Oil via webshop, Matas (132 butikker ud af ca. 280 matas butikker ialt) få skønhedsklinikker i området omkring Hellerup samt til private via webshoppen. Herudover har virksomheden 1333 følgere på Instagram samt 179 følgere på Facebook samt en mindre database med B2B og B2C kunder indsamlet via online marketing.
Under de første 12 måneder er der indkommet ordrer fra ialt 240 kunder heraf 38 B2B. Flere kunder har handlet mere end 1 gang, og der er samlet aflagt bestilling 370 gange. Samlet er der solgt
Omkostninger
Virksomhedens varelager er placeret hos Postnord og virksomhedens webshop er integreret med PostNord distribution. Dette betyder at ordrer som oprettes i shoppen automatisk ekspederes og sendes til kunden dagen efter. også forsendelser som oprettes vi backend ekspederes og derfor er det let at oprette masseudsendelser til influecers mv. Omkostninger til PostNord udgør per måned under 2000 for både lagerplads og omkostninger til administration.
Udgiften er herudover variabel efter forhandlet prisliste med PostNord.
Herudover har virksomheden faste udgifter på nuværende tidspunkt på under 5000 excl. finansielle poster.
Aktiver
Virksomheden har adresse på en privat adresse. Vi indkøber selv råvarerne og til produktionen lejer vi et produktionsanlæg til blanding og fyldning, etikette påsætning og pakning i colli.
Varelageret på ca. 3000 stk. udgør en værdi på 830.000 kr. ved en gennemsnits salgspris
Vi har brochurer, udstillingsgenstande til messer og lignende.
Vi har ca. 200 små prøve flasker på 100 ml.
Virksomhedens historie
(Fra magasinet Nord 2018) Manden bag skønhedsolien
Alexander Krewald skabte en stor succes med 00’ernes første danskproduceret essentielle olie, som mange elskede, fordi de fik flottere hud og hår af den. I virkeligheden var der en livskrise bag den, hvilket der også er bag hans nyeste skønhedsolie, hvor krisen har været større og olien er blevet bedre.
Hvis man ikke lige ved det, så er det ikke til at se, at den blonde, veltrimmede mand, der løber i Dyrehaven, netop har været igennem en livskrise af de større. Privat har jeg skåret livet helt ind til benet, hvor det materialistiske spiller en forsvindende lille rolle. Jeg vil hellere omgås kærlige mennesker og udvikle produkter, som gør en forskel for andre mennesker.
Alexander Krewald smiler og hælder soja i kaffen, da vi et par dage tidligere mødes til en snak om den rejse, han har været på. En fortælling om, hvordan man går fra at holde møder på bonede gulve i jakkesæt til at sælge olie på helsemesser iført shorts.
Idyllisk liv i Sverige
Alexander har spolet tiden tilbage til i starten af 20’erne. På et tidspunkt arbejdede han for Deloitte, hvor han mødte sin daværende kone.
Wake-up call
Selvom familien dyrkede landlivet i det svenske, så pendlede Alexander stadig til København for at arbejde.
Jeg kørte hele tiden, og jeg var i virkeligheden ekstremt stresset, og en dag kørte jeg galt.
Bilen blev total smadret og Alexander var intakt, men ikke sjælen.
Jeg vidste, at jeg måtte gøre det, for det liv fungerede slet ikke for mig.
Alexander var på det tidspunkt begyndt at interessere rigtig meget for det alternative, især fordi familien var ramt af allergi, og til mental inspiration brugte han supercoachen Anthony Robbins metoder.
Min ældste datter havde sukkerallergi, hendes mor havde hudproblemer, og jeg var stort set afhængig af min næsespray, og så var jeg helt generelt i markedet for en livsstilsændring.
Familien afprøvede forskellige produkter - bl.a. hørfrøolie og omega-3-olie - og oplevede for alvor en forandring.
Vi fik det alle væsentligt bedre efter vi begyndte at indtage forskellige essentielle olier, og derfor var det naturligt selv at eksperimentere med forskellige blandinger.
Sadlede helt om
Det blev til en engrosvirksomhed med helse- og naturlige skønhedsprodukter, og i 2006 var olien, der kom til at revolutionere familiens liv, blevet udviklet. I første omgang gik det stille og roligt med salget, indtil en svensker i en lokal avis fortalte om, at han var blevet invaliderende ledsmerter kvit, efter han havde brugt olien.
Salget eksploderede simpelthen på få uger.
Fra da af blev det til en god forretning med salg i hele Norden.
Det var en fantastisk tid, hvor jeg indimellem måtte knibe mig selv i armen, fordi jeg havde arbejdet med strømlinede virksomheder i 15 år og endte med at blive både produktudvikler, sælger og designer!
Tilbage til Danmark
I 2016 stopper eventyret dog, da parret beslutter sig for at gå fra hinanden.
For Alexander har det betydet at flytte tilbage til Danmark igen.
Jeg kan huske, at jeg en dag stod på Geels Bakke og betragtede deltagere til en Iron Man løbe forbi, og lige dér besluttede jeg mig for at hive mig selv op og udvikle et nyt produkt, der skulle være lige så stærkt som dem.
Det er blevet til Ztrengz Beauty Oil. En økologisk koldpresset olie indeholdende 10 forskellige essentielle olier. Den første havde fem. Ztrengz Beauty Oil er den første på markedet, som dækker alle kroppens behov for omega-3 og omega-6 fedtsyrer. Dem, der holder os smukke og spændstige, er antiinflammatoriske og er guf for hjernen og hjertet.
De fleste mennesker lever et stresset liv med alt for stor ubalance i kosten, særligt hvad angår de essentielle fedtsyrer omega-3 og omega-6. Derfor har jeg arbejdet hårdt og længe på at udvikle en superolie, som giver os den helt rette sammensætning af de to essentielle fedtsyrer, hvis effekt er uden sammenligning.
Ny olie – enkelt liv
Er man i tvivl, behøver man bare se på Alexander, hvis liv ikke ville være det samme uden essentiel olie.
Jeg har indtaget mine egne essentielle olier de seneste 14 år, og mit liv er markant anderledes. Jeg har tabt mig 14 kilo og har ikke skyggen af allergi, så derfor ved jeg på min egen krop, hvor godt det virker.
Det har taget Alexander to år at udvikle den nye olie sideløbende med, at han har forsøgt at finde sig til rette i sit nye liv i sit gamle hjemland.
Det har været sindssygt hårdt, men jeg synes, at jeg både har fundet ind til kernen af mig selv og skabt et helt unikt produkt, som jeg glæder mig til at få ud i verden.
Markedet
Tendenser på markedet for essentielle olier:
• Der er en øget opmærksomhed omkring fordelene ved en sund livsstil og en stigende overbevisning blandt forbrugerne om behovet for en sundere kost vil forblive en vigtig driver for væksten på det globale markedet for essentielle olier.
• Den aldrende befolkning er stigende på verdensplan, specielt i udviklingslandene, og denne stigning forventes at øge efterspørgslen på essentielle olier.
• Tendensen på markedet for essentielle olier til spædbørn, er forventet at være kraftigt stigende.
• En øget bevisthed og en stigende prioritering i forbruget på kosttilskud er medvirkende faktor i markedet som generelt viser en kraftig stigning.
Opportunities,
Vi har mulighed for at udvide med nye produkter, nye markeder, nye produktkategorier.
Amazon mulighed i relation til internationalt salg som et dansk/skandinavisk food brand, hvilket er særdeles velanset i flere regioner af verdenen. Produktet er tilpasset til hele verdenen og markedet er i enorm vækst.
Internationalt salg via hjemmeside, via kanaler baseret på salg via ambassadører, AdWords, Facebook ads og sales funnels.
Muligheden for at opbygge et internationalt brand med ubegrænset antal produkter.
Markedsudvikling:
Idet det er svært at finde entydige markedstal for markedet for essentielle olier i Danmark, har vi været nødsaget til at præsentere tal gældende for Europa, som er vurderet til over 2,50 mia. USD i 2015, og markedet i denne region forventer at opleve stabile vækstrater. Øget bevidsthed blandt unge, såvel som ældre inden for området Olier og Omega-3 fedtsyrer betyder ligeledes en markant fremtidig stigning i markedet.
Svagheder/udfordringer
Svagheder:
Vores største svaghed er vores økonomiske nuværende situation som i over et halvt år har begrænset mulighederne for at agere mht til salg og vækst. Derfor er vi ikke bare i stilstand men har gået tilbage mod vores startposition hvad angår salget som toppede i fasen ved lanceringen.
Trusler
PESTEL
P Political. Alle forudsætninger fra politiske hold er tilstede i relation til at forebygge et godt helbred, men vi er også samtidigt underlagt EU regler når det kommer til marketing og Claims. Herunder kan nævnes de 555 EU claims som vi har at arbejde med i relation til hvad vi må claime. Der er Novel food reglerne som kan medføre restriktioner i relation til hvad vi på producere inden for kosttilskud, og om vi skal mindske antallet af olier / sammensætningen af olier.
E Economic. Området synes ikke at kunne begrænse vores område, men derimod synes området at bifalde en trend, hvorunder vi arbejder.
I relation til vores egen økonomi i selskabet er likviditeten en begrænsning, når det kommer til hvert nyt produkt, som ønskes lanceret, med mindre det ligger i relation til et eksisterende produkt. Når vi har etableret en base af salgssteder/forhandlere er det naturligt, at det ønskes at udvide salget i takt med, at vi lancerer et nyt produkt.
S Social. Begræsninger på området omkring forarbejdelse af visse råvarer, som kan medføre forøget omkostninger. Vi kan som modreaktion vælge at udskifte råvarer.
T Technological. Syntetiske Omega 3 produkter, hvilket endnu ikke er hverken set eller omtalt.
E Environmental. Visse råvarer transporteres meget langt. Vi skal tænke på emballagen, som kan have stor indflydelse på kunders valg i vores branche. Vægten har stor indflydelse på prisen på transport og i relation til tranport skader.
L Legal. Vi arbejder som mange lignende firmaer i en gråzone når det kommer til markedsføring af vores produkter. Vi kan rammes af bøder i relation til udtalelser i markedet men det er ofte forholdsvist begrænset til mindre bøder. Jeg har ikke selv erfaring med at blive mødt af dette efter 14 år i markedet, men har også bevæget mig varsomt. Måske for varsomt.
Stærke sider
Vi har en styrke på vores nuværende tilstedeværelse som har vist at vi befinder os på et marked i enorm vækst, med et produkt som er tidssvarende og med en voksende forbrugergruppe. Produktet er i markedet blevet modtaget særdeles godt i form, udseende og indhold. Det beskrives som tidssvarende, elegant, flot og meget spændende. Vi har ved flere tilfælde af opnåede case studys bevist, at kunderne får en væsentlig effekt af produktet på en række forskellige områder. Vi har skreven samt video-indspillet dokumentation for flere af disse kundehistorier.
Vi har som de første i Omega 3 markedet sammensat et Omega 3 produkt, som både er vegansk, har den rette kombination af fedtsyrer, indeholder næringsstoffer i en hidtil uset grad og som kombinerer en række olier, der hidtil kun har været anvendt i udvortes produkter såsom cremer. Produktet er tiltænkt at henvende sig til kvinder i gruppen 40+, men kan anvendes af alle mennesker og vil gavne alle som bruger det. Vi mennesker består af 100 billioner celler, hvor størstedelen af disse celler udgøres af den type fedtsyrer som netop vores olie tilfører - og disse olier tilføres normalt kun via kosten såsom fed fisk, nogle få nødder og nogle meget få salater i meget små mængder. Olierne kaldes essentielle, da de er livsnødvendige og ikke kan dannes af kroppen selv og derfor skal tilføres via kosten. Vi adresserer derfor et helse- og beauty-marked, som netop har stor fokus og bevidsthed om denne nødvendighed. Vi vurderer derfor bla. at markedet er i enorm vækst.
Vi ved produktet virker, har et godt design, har en god historie og at det er blevet modtaget godt på markedet uden nogen negative kommentarer. Derfor anser vi, at produktet og brandet har et solidt vækstpotentiale.
Vi er i relation til produktion, lager og distribution uafhængige af arbejdskraft og aktiver som binder os på kapital eller faste udgifter idet vi på nuværende tidspunkt har et setup og konstruktion som gør os uafhængige af disse grupper af mennesker og aktiver. Det gør os hurtige mht at reagere på ændringer i produktion, distribution og markedsændringer i øvrigt.
Strategi
At være producent af markedets mest unikke og eksklusive vegetabilsk Omega 3 olie i et high-end marked. Olier baseret på frø som hidtil ikke har være markedsført som drikkeolier og dermed er vi markedsførende first-mover på markedet.
Vision
At blive førende på markedet for high-end vegetabilske Omega 3 olier.
Opstartshjælp
Vi vil stå til rådighed efter nærmere aftale
En 50/50 partnerløsning kan også arrangeres
Få hjælp af en virksomhedsmægler