Skønhedsklinik med attraktiv beliggenhed

Ansatte
Ingen
Flytbarhed
Ikke flytbar
Gem annonce
Sælges med stor kundedatabase

Beliggenhed-beliggenhed-beliggenhed
Klinikken kan næsten ikke ligge bedre: Overfor Cityring Metro ved Trianglen og med bus 1A, 50 meter fra døren. Café Cocorico og Netto er naboer.
Dertil kommer det store kundekartotek, der rummer +7000 navne.
Lejemålet har 3 store behandlerrum plus et mindre. Jeg bruger selv det ene og lejer de andre ud. Lejemålet er indrettet så praktisk, at et klinikfællesskab sagtens ville kunne lade sig gøre, lige fra manicure, pedicure til permanent hårfjerning.

Så det er selvsagt med stort vemod, at jeg må afstå klinikken, men først frossen skulder efter Corona-perioden og dernæst begyndende slidegigt i fingrene, gør salg af klinikken til en nødvendighed.

Regnskab

Afkastningsgrad
-16%
Soliditetsgrad
51%
Likviditetsgrad
200%

Økonomiske nøgletal

For den rette køber har klinikken alle muligheder for at udvikle sig økonomisk enten som fortsættelse med firmanavnet Skønhedsklinikken Colombine eller i et helt nyt set-up.
se i øvrigt afsnittet om regnskab.
Det skal bemærkes, at det nuværende kliniknavn ikke er patenteret.

Produktet

Klinikken er veludstyret til mange behandlingstyper: Lysterapi, diamantslibning, Oxygeninjektion, microneedling, Cryoteknik m.m.
Der er ligeledes stort potentiale for permanent hårfjerning, så for den rette køber, er det lidt af en guldgrube at komme til.
Kundesegmentet er hovedsagelig kvinder i alderen 25- 75 år, heldigvis ser jeg også flere og flere mænd komme til klinikken, og de ønsker hårfjerning og ansigtsbehandlinger, og her ligger et stort og ikke fuldt udnyttet potentiale.
Der forefindes ligeledes en såkaldt SHR (Super Hair Removal)- maskine. Denne er ikke i brug, da der nu kræves en dermatologisk uddannelse, Med denne ligger der ligeledes et stort uudnyttet potentiale.

Markedsføringskanaler

Pt. gør vi meget ud af placering SEO på Google, serviceret af Generaxion
Der er tilknyttet Facebook og Instagram profiler.
Hjemmesiden, www.colombine.dk er i top med beskrivelser og fuldt katalog med behandlinger. Den er hostet af Generaxion.
Timma bruges som bookingplatform, og denne er ligeledes som APP. for let tilgængelighed til behandlinger.


Omkostninger

løn: 180000
Husleje: 202000
Vand/varme: 9000
EL: 6000 - der er LED pærer overalt.
Forsikringer: 10.000 - arbejdsskade, erhverv og ansvar
Bookingsystem: Timma 4800
Revisor: 10.000

Produktindkøb: Helt afhængigt af leverandør
SoMe: 50.000 SEO og hjemmeside serviceret af eksternt firma

Alle beløb er på årsbasis

Aktiver

Maskiner:
1 stk. Beauty Angel Lys - lysterapi
1 stk MicroNeedling sæt
1 stk Oxygenmaskine, der også bruges til diamantslibning
1 stk Du'Lac maskine
1 stk face steamer

1 stk stationær behandlerbriks
2 stk flytbare behandlerbrikse

SHR-maskine og Rejuvenation håndstykke - ikke i brug



Lejemålets opdeling:
3 store og et mindre behandlerrum
1 køkken med køleskab og microbølge ovn og service
Reception med div. skabe/hylder/montrer
toilet og depot

Varelager med produkter fra DermaOxy, ISClinical, Phyto Ceutical Skin Care/Kalahari, Susanne Melchiorsen

Varelager på 50.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 100.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Som så mange andre i faget følte jeg mig udnyttet af virksomhedsejere. Forstået på den måde, at jeg som uddannet kosmetolog fra Cidesco i 2012 gik til en i mine øjne for lav løn og ikke altid gode arbejdstider.
Derfor syntes jeg, at tiden var inde til at stå på egne ben.
Jeg var glad for at klinikken her så dukkede op efter opslag i Dansk Kosmetolog Forenings blad, Estetique i slutningen af 2016, således at jeg kunne åbne klikken 1. februar 2017.
Det var selvfølgelig et stort arbejde at starte op, men alle steder fra private firmaer som offentlige myndigheder fik jeg opbakning og feedback på de tiltag, der var nødvendige, og som jeg ønskede.
Det var virkeligt vigtigt for mig fra dag 1 at udvise varme og professionalisme med høj kvalitet i behandlinger og med de produkter, jeg arbejdede med og også solgte.
Aldrig gik jeg på kompromis med mine ideer, og det har været mit varemærke hele vejen igennem de små 8 år, jeg har haft klinikken.
På grund af mine fornuftige priser på behandlinger og produkter har jeg kunnet række ud til et meget varieret kundesegment, såvel økonomisk som aldersmæssigt.
Så selvsagt er det med vemod, at jeg ser mig nødsaget til at afhænde min klinik.

Markedet

Der er stor konkurrence i skønhedsbranchen, der hele tiden udvikler sig.
Det er blevet hverdag, at mange søger mod permanente løsninger, som Laser hårfjerning, filler med Botox og andre mere eller mindre permanente former for behandlinger.
Der er her et stort potentiale, og hvis jeg kunne, ville jeg have bevæget mig ned ad den vej. Dog skal det også siges, at mange stadig kommer for velvære og oplevelser, så en skønhedsklinik i dag skal kunne "det hele".

Svagheder/udfordringer

Det har gennem hele min tid som selvstændig været en udfordring at udnytte marketing ordentligt.
Jeg har ikke været i stand til selv at lave arbejdet professionelt nok og har således måttet bruge eksterne partnere. Det har været en dyr affære - pt. "nøjes" jeg med at have firmaet, Generaxion" til at styre hjemmesiden og SEO.
Vores store kundedatabase har selvfølgelig været i spil, men også her kan den bruges mere offensivt i form af kampagner og tilbud.
Sidst, men ikke mindst vil der for den rette køber være et marked for manicure/pedicure, som efterspørges, men som jeg ikke har lavet de sidste 4 år.

Stærke sider

Beliggenheden er ideel: Metro overfor, Bus 1A 50 m. fra døren, og P-pladser udenfor (mod betaling til P-selskab)
Jeg sælger kun eksklusive, testede produkter, hvilket kunderne synes godt om.
Jeg arbejder meget med ansigtsbehandlinger på forskellig vis, og som giver et godt afkast, ligeledes er sugaring et hit blandt kunderne.
Priserne er moderate i forhold til andre klinikker, ikke for lave, ikke for høje.
De mange maskiner giver et godt fundament for behandlinger og indtjening

Strategi

Jeg arbejder meget på gennem rimelige priser at tiltrække kunder på tværs af alder og økonomisk formåen.
Jeg har firmaaftaler, 10% rabat, med Rigshospitalet og Røde Kors Hovedkontor begge liggende på Blegdamsvej.
Det handler kort og godt om at være (vel)set og yde sit bedste hver gang en kunde kommer i klinikken.

Vision

Det har hele tiden været min vision at gøre skønhed til en vigtig del af en persons velvære.
Beliggenheden her ved Trianglen gør, at det er forholdsvist nemt at tiltrække kunder, og det betyder, at du som køber vil være i stand til at udbygge virksomheden med de tiltag, der er nødvendige for at følge med i branchen i dag.
Missionen har derfor været at optimere kundernes hud såvel i behandlinger som ved hårfjerning

Ideel køber

Du vil gerne overtage virksomheden, fordi du lige som jeg, har et ønske om at være "kaptajn i dit eget liv".
Du er klar på at optimere forretningen med dine ideer og klar til at udvikle dig som behandler på felter som kosmetologi, dermatologi og de mere spirituelle områder som mindfullness, kort og godt du bestemmer din egen retning.

Opstartshjælp

Jeg vil selvfølgelig give dig min support ved at anbefale dig til mine kunder, indføre dig i bookingsystemet og i det hele taget være stand-by både i forhold til leverandører og andre forhold, der måtte dukke op.
En evt. hjælp, der vil blive indskrevet i kontrakten, vil være velbeskrevet i omfang og tid.

Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
560

Sælger kontaktet:
1

Følger annoncen:
2

Annonce id-nummer:
38611

Årsag til salg:
Helbred

Annonce oprettet den:
30-09-2024
Udbudspris 360.000 DKK