Denne annonce er inaktiv.
Søg på lignende virksomheder

Få besked hvis annoncen bliver aktiv

Ene-importør til hele Europa

Ansatte
Under 5
Flytbarhed
Kan flyttes
Gem annonce
Populært amerikansk produkt til betonindustrien

Virksomheden har indgået en eksklusiv-aftale med en amerikansk producent af specielt værktøj og forbrugsmaterialer til betonindustrien. Produktet er ukendt i Europa, men brugt i særdeles vid udstrækning i USA. Der er et tæt samarbejde med Amerikanerke, som fremsender alle europæiske og russiske leads til vores behandling. Med hjemmesiden oversat til 6 væsentlige sprog er benarbejdet gjort ift at starte et europæisk forhandlernetværk op. I skrivende stund er der solgt til slutbrugere i 10 Europæiske lande og de første første aftaler med nationale forhandlere i Litauen, samt Tyrkiet er indgået. Amerikanerne er ikke interesseret i selv at betjene det Europæiske Marked eller de omkringliggende lander (herunder også Rusland og Mellemøsten, som har vist stor interesse i forbindelse med en byggerimesse i Berlin i 2018.)

Økonomiske nøgletal

Virksomheden er blot et år gammel og har dermed ikke nogle væsentlige tal at fremvise. Første regnskabsår kommer ud med en lille minus som skyldes investering i messer, hjemmeside design og rejseaktiviteter mv.

Dækningsbidraget pr solgt enhed ligger mellem 25 og 100% afhængigt af hvorvidt køber er underforhandlere eller slutbrugere. Visse forbrugsmaterialer har et højt dækningsbidrag på trods af det er en standardvarer som produceres og indkøbes i EU. I 80 % af tilfældene ønsker vores køber komplette sæt selvom de reelt selv kan skaffe nogle af de væsentligste delkomponenter lokalt.

Virksomheden financierer af sælger.

Overskud før skat: 0 DKK

Produktet

Produktet er et prisbilligt alternativ til tunge og besværlige bjælkevibratorer, eller Extreme dyre laser-udlæggere. Slutresultatet af udlagt beton overholder nemt høje tolerancekrav, selvom der anvendes standardbeton. Foruden selve værktøjet indgår også visse forbrugsvarer der er udviklet og patenteret af vores partner i USA.
På trods af det kan være svær at konverterer en gammel betonmand til at prøve noget nyt - er oplevelsen at de ikke vil slippe det igen når først det er testet.
Virksomhedens virkelige potentiale er at indgå forhandlingsaftaler i de fleste europæiske lande, men ligeledes at få grejet på hylderne hos kontinentets mange og store udlejningsvirksomheder.
Sælgerne af virksomheden er indstillet på at blive i virksomheden indtil potentialet er bevist via sådanne indgåede aftaler.

Markedsføringskanaler

Virksomheden har allerede investeret i en hjemmeside der er oversat til 6 væsentlige sprog, samt et mindre bi-sprog hvor der allerede er indgået forhandlings aftale med en national distributør. Desuden er produktet synligt via de mobile medier, som også bakkes op fra vores Amerikanske partner.
Salget til slutbrugere sker via vores hjemmesider, samt de leads vi modtager fra USA. Forudsætningen for vækst er Investering i opsøgende salg til underforhandlere, samt efterfølgende servicering af disse.

Omkostninger

Virksomheden har ingen faste omkostninger idet det beskedne varelager ligger og håndteres fra sælges ejendom. De fleste varer til nationale forhandlere sendes direkte fra USA eller fra vores øvrige leverandører i EU.

Aktiver

Virksomhedens eneste aktiver er nogle maskiner der er udtaget til demonstrationsformål. Disse udlånes fra tid til anden til slutbrugere som kan bruge dem en enkelt gang såfremt de ikke er sikre på løsningen.
Hjemmesiderne på forskellige sprog repræsenterer en værdi på 15.000 kr.

Varelager på 100.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få varelager med som en del af udbudsprisen.
Inventar på 15.000 kr. inkluderet i prisen Sælger tilbyder at få inventar med som en del af udbudsprisen

Virksomhedens historie

Forudsætningen for at starte virksomheden var et behov for finde et bedre alternativ til udlægning og afretning af betonpladen på fundamenter. Alt for ofte har den ene ejer ankommet til et fundament for at påbegynde en montage - blot for at se at de strenge tolerance krav Iker var opfyldt fra den entreprenør der har udført arbejdet. Ærgerlser, forsinkelser og ekstra arbejde pga overflader udlagt med flydebeton er ganske enkelt et problem og det blev besluttet at “kigge udad”.

På messen “World of Concrete” i Las Vegas kom vi i kontakt med opfinderen og fik hurtigt en aftale i stand så vi kunne prøve propduktet selv. Som “serie-iværksættere” var der ikke langt mellem tanke og handling, så med muligheden for europæiske eksklusivitet traf vi beslutning om at sætte i værk.

Begge ejere er optaget med andre virksomheder og har slet ikke den tid det fortjener hvis virksomheden skal boostes fra at være en lille web-shop til VIRKELIG at indtage det europæiske markede på samme måde som det har gjort i USA.

Markedet

Market i Europa ligger for fødderne af os. Produktet er totalt ukendt her, men vi kommer med tusindvis af referencer fra alle stater i USA.

Byggeriet boomer overalt og der er stor fokus på prisbillige alternativer fra de mange nye entreprenørvirksomheder.

Foruden Europa, er der grønt lys for også at sælge ind i Rusland og Mellemøsten. PT er der allerede solgt til 10 lande, herunder også Tyrkiet, Malta og Georgien.

Svagheder/udfordringer

Det kan indledningsvist være svært at overbevise en “gammel rotte i støbefaget” at man kan gøre noget anderledes end han altid har gjort. Dog er der kun glade miner efter første projekt.

Vores svaghed er at vi ikke selv har tiden til at lave opsøgende salgsarbejde pga vores andre aktiviteter. Der kræves en køber som er villig til at investerer i den del for at kommer ud og indgå forhandlings aftaler, samt vil serviceringen højt efterfølgende.

Stærke sider

Vi har et “unikt” produkt i den forstand der ikke er noget der konkurrerer med det i Europa. Trods dette har vi et hav af gode referencer - også fra særdeles kendte kunder herunder NASA, Hover Dam og den Franske Metro.

Pga vores øvrige aktiviteter har vi indgået særdeles gode fragtaftaler ift importen fra USA, samt den videre distribution ud til slutbrugeren. Desuden har vi en stærk indkøbsaftale af visse delelementer som vin Sourscer lokalt.

Sidst men ikke mindst vil et øget salg åbne muligheden for at påbegynde egen produktion på License og dermed reducerer indkøbsomkostningen væsentligt.

Strategi

Vi er nået dertil i vores strategi at vi har indgået de væsentligste opstartsaftaler med producenten, samt vi har opbygget en prisstruktur til hhv slutbruger og forhandlere på forskellige niveauer. De produkter vi har solgt til de første 10 lande er blevet vel modtaget og messedeltagelser viser med tydelighed at der er et stort potentiale med den rette styrmand bag rattet.

Det næste skridt er opsøgende salg til store udlejningsvirksomheder, som i hver afdeling nemt kan have 5-10 enheder liggende da der skal ganske får udlejningninger til for at hente pengene hjem igen. Foruden disse direkte salg til større virksomheder, er strategien at påbegynde salgsbesøg hos mulige forhandlere i alle europæiske lande.

Vision

Pt serviceres alle kunder direkte og personligt ud af Danmark. Visionen er at der i løbet af 2 år er etableret et forhandlernetværk med eget varelagre i de respektive lande. Kontoret i Danmark skal stå for alt indkøb og produktion på licens.

Med den rette tilgang er der basis for en særdeles sund virksomhed samt udbredningen af et effektivt produkt. I takt med et etableret salgsnetværk er det nærliggende at udvælge andre forbrugsprodukter og tilføje dette til sortimentet.

Ideel køber

Den ideelle køber er villig til selv at tage fat i den lange ende og indgå de første mange forhandlingsaftaler. Et kendskab til betonbranchen er en fordel, men ikke nødvendigvis en afgørende forudsætning. Netværk fra udlejnings- eller byggeindustrien er en ubetinget fordel.

Du elsker den del af processen der omhandler opstart og udvikling og ved at der senere bliver behov for at du primært ret den motiverende chef for et internationalt salgsteam.

Du er ikke bange for at trække i et par gummistøvler og kan med stor overbevisning vise at vores produkt er det helt rigtige for selv store etablere virksomheder.

Opstartshjælp

Vi ønsker ikke blot at sælge virksomheden til den første og den bedste. VI er er evt. Indstillet på et delvist salg, hvor vi fortsat er involveret på det niveau vi allerede er, hvis eller partneren er villig til at lægge hånden på kogepladen.

Ønsker køber at overtage det hele står sælger til rådighed i forbindelse med ordentlig og personlig introduktion til vores amerikanske producent, samt de øvrige underleverandører. De projekter hvor vi selv benytter værktøjet vil naturligvis indgå som referencer for køber.



Brug for rådgivning omkring køb eller salg af virksomhed?
Få hjælp af en virksomhedsmægler

Ekstra information

Visninger:
582

Sælger kontaktet:
0

Følger annoncen:
0

Annonce id-nummer:
29587

Årsag til salg:
Fokus på andre forretninger

Annonce oprettet den:
21-02-2018
Udbudspris Ikke angivet