Nicheprodukt til high-end marked indenfor indretning/byggeri i Skandinavien
Vil du være eneforhandler af det produkt de fleste mænd drømmer om at eje?
Hvis du selv tænder på lækre boliger, gadgets og feinschmeckeri som hovedsageligt appelerer til mænd, så er du med stor sandsynlighed den rigtige til at indfri det potentiale produktet har i Danmark og resten af Skandinavien.
Du kan komme over stepperne med dette produkt, uden at binde dig til en dyne af faste omkostninger.
Som distributør har du mulighed for på den praktiske side at overtage 1) Lagerleje med indretning, gaffeltruck, reservedele til montagearbejdet mm. 2) Kontrakt med lagermedarbejder til ad hoc opgaver (flexjobber) til en meget lav månedlig omkostning 3) Velfungerende set-up med montør-team der lønnes iht. opgaver (dvs. ingen faste omkostninger til montører)
På branding og marketing siden har du med det samme adgang til grafisk materiale som brochurer, prislister, annoncemateriale, domænenavne, hjemmeside, sociale profiler (twitter, facebook, instagram) med trofaste følgere samt pressemeddelelser.
Du vil med andre ord være køreklar stort set fra dag 1.
Virksomheden kan ligge alle steder i Skandinavien og evt. drives fra hjemmekontor.
Økonomiske nøgletal
Du kan forvente en DG på ca. 35-38%.
Leverandøren har en forventning om at der afsættes 6-8 projekter årligt på hver af de 3 markeder i Skandinavien. Hvert projekt har en omsætning på 200-400.000. Opnår man disse salgsmål på alle 3 markeder er der derfor udsigt til en gennemsnitligt dækning på Dkk. 2.200.000-3.360.000 årligt uden at have nogen nævneværdige faste omkostninger.
Produktet
Produktet henvender sig primært til liebhavere. Folk med en passion for luksuriøs indretning og/eller optimal opbevaring af vin. Produktet er gennemprøvet gennem flere årtier, oprindeligt udviklet i Frankrig men indkøbes fra Engelsk leverandør der yder støtte i forbindelse med blandt andet oplæring og videreudvikling af produktet.
Et salg omfatter typisk både levering af produktet samt montage.
De primære opgaver er markedsføring, salg, indkøb af diverse materialer til montageprocessen samt koordinering under udførelse af opgaven.
Der er basis for at udvide aktiviteterne i de øvrige skandinaviske lande, samt eventuelt resten af Norden.
Markedsføringskanaler
Produktet har været markedsføret i både trykte medier, sociale medier og på messer samt ved direkt sales kampagner med kontakt til primært arkitekter.
Der er etableret samarbejder med vinimportører samt leverandører af andre nagelfaste løsninger til byggeri (som f.eks. køkkenfirmaer) for derigennem at få kontakt med kundeemner.
Omkostninger
Virksomheden/agenturet kan drives med minimale faste omkostninger.
Du kan drive virksomheden fra hjemmekontor og blot have et minimalt lagerareal til reservedele til installationerne.
De variable omkostninger er primært materiale- og timeforbrug i forbindelse med udførelse af opgaverne, samt de markedsføringskanaler man måtte vælge præsentere produkterne igennem.
Aktiver
Det kan være en fordel at have et mindre lager/garage til opbevaring af reservedele og overskydende varer fra en leverance.
Resten kan klares fra et hjemmekontor.
Virksomhedens historie
Virksomheden startede i 2004 med afsæt i en passion for Kenya, arkitektur og indretning og muligheden for at få foden under eget bord. I de første 4 år havde vi import og handel med sandsten fra Kenya til high-end byggerier i Norden (primært Danmark).
Ca. i 2008 kom et cylinderformet køkken med i porteføljen og 3 år senere, i 2011, kom så det produkt denne annonce handler om, og som er det produkt der i dag står for 90% af vores omsætning.
De øvrige produkterlinjer frasælges også, hvis interessen måtte være for at have en palette af nicheprodukter til privat- og domicil byggeri.
Markedet
Nicheprodukterne henvender sig til high-end markedet indenfor indretning og byggeri. Der er eksklusiv forhandling på alle markeder og der er ikke direkte sammenlignlige produkter på markedet som du skal konkurrere med.
Svagheder/udfordringer
Den primære udfordring er at holde momentum i salgs- og markedsføringsindsatsen, da der kan være langt mellem hvert salg. Har man et set-up hvor man kan formå at lave en målrettet indsats overfor alle 3 skandinaviske lande, vil der være nok at se til, og det vil absolut være muligt at skabe sig en ret fornuftig forretning.
Stærke sider
Virksomheden har været god til at fastholde sin markedsposition med premium priser, og er aldrig faldet for fristelsen til at sætte priserne ned og dermed sætte eksklusiviteten og brandet over styr.
Strategi
Vi har i årene forsøgt at skabe synergi ved at tilbyde flere high-end løsninger til samme marked. Vi har dog de seneste par år valgt at fokusere primært på eet produkt og i stedet udvide vores markeder. De øvrige produkter i vores portefølje, og de kunder vi servicerer der, har dog betydet at vi har haft svært ved lave en tilstrækkelig indsats overfor det norske og svenske marked, hvorfor vi synes der er fornuft i at skille produkterne ad, og frasælge dem som selvstændige forretningområder.
Vision
Vision: Fredelund ApS er er FORHANDLEREN af produkter som arkitekter, privat bygherrer ønsker at have med i byggerier der skal have lidt mere kant.
Mission: Fredelund ApS udvælger og tilbyder high-end, nagelfaste nicheprodukter til ny- og ombygninger i Skandinavien.
De skandinaviske lande er på vej mod en konjunktur der gør, at især private byggerier finder plads til eet eller flere must-have ikoner i budgettet.
Ideel køber
Du har måske allerede en virksomhed der tilbyder eksklusive produkter til boliger og domiciler.
Du skal kunne tale til passionen for eksklusivitet hos kunden. Ikke alle vores kunder er velhavere, men de er feinsmeckere enten indenfor lækker indretning eller dyre vine.
Vi er kendte for at tilbyde professionel service, men i en personlig atmosfære, så vi giver kunden en følelse af tryghed hele vejen igennem processen, fra første salgskontakt til aflevering af produktet.
Man skal kunne tale med interessenter på alle niveauer, håndværkere, arkitekter, vinimportører m.fl.
Opstartshjælp
Vi kan tilbyde oplæring i produktet og installationen, ligesom det vil være oplagt at du tager til vores leverandør i UK for at få opbygget en relation der.
Vores free-lance grafiske designer kan hjælpe med at tilpasse det grafiske materiale, hjemmeside m.v. til din profil.
Få hjælp af en virksomhedsmægler