solcellepris.dk - formidling af tilbud mellem boligejere og solcelleleverandører. 100% automatiseret platform, som skaffer og sælger leads til leverandører i branchen. Ca. 600 udviklingstimer!
>> SE KOMPLET VIDEOGENNEMGANG AF PLATFORMEN ØVERST I DENNE ANNONCE <<
Solcellebranchen er broget og uoverskuelig for boligejerne. Det samme solcelleanlæg kan svinge op mod 40-50.000 kr fra leverandør til leverandør.
Derfor har jeg bygget Solcellepris.dk, som skal gøre det nemt, sikkert og overskueligt for boligejere, at indhente 3 tilbud fra pålidelige solcelleleverandører i branchen.
Solcellepris er IKKE den sædvanlige formidlingsplatform med en kedelig formular, som giver den besøgende grå hår…
Det er der imod en custom kodet og 100% automatiseret platform, som på under 1 sekund finder et billede af kundens hus, samt trækker alt relevant data om boligen, så kunden med ganske få klik kan indhente 3 tilbud.
Alle indkomne leads oprettes autoamtisk i backend, hvor leverandørerne får et komplet overblik over kundens hus, tag, data, forbrug mv. Nu kan de så, med ét enkelt klik, købe de leads de ønsker og nemt og hurtigt sende deres tilbud direkte til kunden.
Leverandørerne har deres eget dashboard, hvor de har et fuldt overblik over alle leads, statusser mv. Ligeledes kan de altid holde øje med antal købte leads, samt hvad de faktureres ved månedens udgang.
Alle leverandører bliver GRATIS og autoamtisk oprettet i det landsdækkende index over solcelleleverandører på Solcellepris.dk, hvor de besøgende kan sortere og se leverandører i deres område mv. Det er en godt argument overfor leverandørerne, for at tilmelde sig og så er det som sagt gratis. Når de først er oprettede, så modtager de automails, når der kommer nye leads ind og kan den vej bliver fristet til at sende tilbud til disse leads. De betaler kun, hvis de ønsker at købe et lead.
Systemet håndterer automatisk afregning af leverandørerne og hvilke leverandører som skal afregnes hvor meget osv.
Der er brugt små 600 udviklingstimer på at gøre det super intuitivt og brugervenligt for boligejerne, så vel som leverandørerne.
INDTJENINGSMULIGHEDER
Solcellepris.dk udviklede jeg oprindeligt som en tilbudsgenerator, som skulle skaffe salg til en kammerats solcellevirksomhed.
Den performede helt suverænt og spyttede faktisk tilbud ud for ca. 2.500.000 DKK på blot 1,5 måned for en lead pris på kun ca. 20-25 kr / stk.
Min kammerats priser var dog for høje, hvilket gjorde, at der kom for få konverteringer til jeg gad bruge tiden på det. Kunderne købte hos “naboen” i stedet.
Jeg synes det var synd, hvis så god en lead magnet skulle gå tabt og derfor har jeg nu brugt lang tid på at udvikle den til en decideret formidlingsplatform, hvor der er flere leverandører tilknyttet og hvor hvor der ikke er samme problem med én leverandør med for høje priser.
Nu tjenes der penge pr. lead og ikke pr. salg, så det er en langt mere sikker indtjeningsmodel.
Solcellepris havde som sagt en leadpris på ca. 20-25 kr sidst den var online, inden jeg lavede konceptet op, men nu laver jeg lige et indtjeningseksempel ved en leadpris på 50 kr / stk, altså ca. det dobbelte af have jeg gav sidst, for at være på den sikre side.
Anskaffelsespris pr. lead: 50 kr
Salgspris pr. lead: 100 kr
Antal tilbud pr. lead: 3 (kunden får 3 tilbud)
Indtjening pr. Lead: 300 kr
Profit pr. lead: 250 kr
Månedlig indtjening (profit) ved daglige antal leads:
10 indkomne leads dagligt: 76.250 kr
20 indkomne leads dagligt: 152.500 kr
30 indkomne leads dagligt: 228.750 kr
Der kom ca. 8-10 daglige leads, da den kørte som tilbudsgenerator for et dagligt budget på 200 kr, så 10 daglige leads burde bestemt være overkommeligt. Især netop nu, hvor højsæsonen er LIGE på trapperne med udsigt til høj sol i 5-6 mdr.
TILPASNING TIL ANDEN BRANCHE
Skulle man være interesseret i hele setup’et med frontend, backend, leadhåntering, salg mv. men i en anden branche, så kan jeg bygge det om til en ønsket brache mod betaling for den ekstra udvikling. Skriv hvis det måtte have interesse.
HVORFOR LANCERER JEG IKKE SELV SOLCELLEPRIS?
Jeg er konceptudvikler / udvikler mere end jeg er “drifter”. Man skal gøre det man er god til og jeg er god til at bygge ting og strikke koncepter sammen, hvilket jeg har levet af i mange år.
Derfor lavet jeg ting klar til at de kan bygges store med de rette folk bag roret :)
Økonomiske nøgletal
Solcellepris er ikke lanceret endnu, men den har tidligere været lanceret som en tilbudsgenerator (før den blev udviklet til en formidlingsplatform) og her skaffede den leads til ca. 20-25 kr stk. Dengang kom der ca. 8-10 leads ind pr. dag for et dagligt budget på 200 kr.
Hvis vi sætter leadsprisen op til 50 kr, altså ca. det dobbelte af hvad jeg gav sidst, for at være på den sikre side, så kunne et indtjeningseksempel se således ud:
Anskaffelsespris pr. lead: 50 kr
Salgspris pr. lead: 100 kr
Antal tilbud pr. lead: 3 (kunden får 3 tilbud)
Indtjening pr. Lead: 300 kr
Profit pr. lead: 250 kr
Månedlig indtjening (profit) ved daglige antal leads:
10 indkomne leads dagligt: 76.250 kr
20 indkomne leads dagligt: 152.500 kr
30 indkomne leads dagligt: 228.750 kr
Produktet
Solcellepris.dk gør det nemt, overskueligt og troværdigt for boligejere at indhente 3 uforpligtende tilbud på solceller til deres bolig eller erhverv.
Via en intuitivt udviklet platform, kan kunden på få sekunder indhente 3 tilbud. Meget mere brugervenligt og lækkert end hvad man ellers har set i branchen, hvilket skaber en meget bedre troværdighed.
Ligeledes gør vi det nemt og enkelt for landets solcelleleverandører at købe disse leads med blot ét enkelt klik. At vi finder kundens hus og trækker alt relevant data gør, at leverandørerne kan sende tilbud til kunden meget hurtigere end de normalt ville kunne.
Med Danmarks absolut laveste pris på kun 100 kr pr. lead, er det svært for leverandørerne at gøre brug af Solcellepris. Hvis de kun måtte vinde fx hver 5-10. tilbud, så vil det stadig kun have kostet dem 500-1000 kr for ordren.
En leadpris på 100 kr vil stadig være en rigtig god forretning for os.
Markedsføringskanaler
Da Solcellepris var online som tilbudsgenerator, der kørte jeg én Facebook annonce og den skaffede leads til ca. 20-25 kr / stk.
Man kan helt sikkert også drage udnytte af Google Ads mv.
Omkostninger
Det koster ikke ret meget at drive Solcellepris.dk.
Webhotel / domæne udgifter kan klares for helt ned til 65 kr / md. hos Simply, hvor Solcellepris ligger nu.
Webhotel (det største Enterprice Suite) er betalt helt frem til Marts 2025!
Virksomhedens historie
Jeg har snuset lidt til solcellebranchen og selv været i markedet efter et anlæg og jeg var chokeret over hvor stor forskel der var på det samme anlæg fra leverandør til leverandør.
Dem jeg snakker med har samme udfordring og de savner gennemsigtighed i branchen.
Jeg udviklede for et års tid siden Solcellepris som en tilbudsgenerator, som skulle skaffe leads til min kammerats solcellevirksomhed.
Det gjorde den fantastisk. Den spyttede tilbud ud for 25.000.000 DKK på blot 1,5 måned til en leadpris på kun 20-25 kr / stk.
Min kammerat var dog desværre for dyr med sine priser, så kunderne endte med at købe hos “naboen”.
Jeg kunne se, at Solcellepris performede helt vildt, så jeg synes det var synd, hvis det ikke skulle udnyttes.
Derfor valgte jeg at bruge lang tid på at kode dem om til en 100% automatiseret lead platform, som håndterer og sælger leads direkte til solcelleleverandørerne.
På den måde er man ikke afhængig af priser og konverteringer, men får betaling pr. lead og så er det op til den enkelte leverandør at vinde kunden.
Det er en mere stabil forretningsmodel.
Markedet
Solcellebranchen er i en rivende udvikling og folk bliver mere og mere bevidste om at blive selvforsynende.
Efterspørgslen er stor, men markedet er uoverskueligt for køberne.
Solenergi er kommet for at blive og nu hvor solcelleanlæggende er blevet markant bedre de senere år med batteriløsninger mv, så er de meget mere attraktive for boligejerne.
Så det er et attraktivt markede at komme til at dominere som formidlingsplatform.
solcellepris.dk indeholder ligeledes et landsdækkende index over solcelleleverandører, hvor alle nye leverandører som opretter sig på solcellepris bliver vist ganske gratis.
Stærke sider
Solcellepris er meget mere intuitivt og brugervenligt end hvad der ellers er set på markedet.
Hvor kunden typisk bliver mødt af en analog og kedelig formular, så har jeg brugt mange hundrede timer på at lave det lækkert og automatiseret på solcellepris.
Vi finder automatisk kundens hus frem, samt data om boligen mv.
Det signalerer professionalisme og gør det super enkelt for kunden at indhente tilbud.
Ligeledes gør det det lige så enkelt for leverandørerne at købe et lead og sende tilbud til kunderne på få minutter.
Man vil ikke se lignende koncepter bruge lige så mange ressourcer på at lave en lækker platform, da det simpelthen er alt for dyrt at lave.
Strategi
Den absolutte højsæson står for døren og vi kigger ind i 5-6 mdr med høj sol og en periode, hvor solcelleanlæggene virkelig kommer til sin ret, så det er bare med at give gas.
Man får ikke et bedre tidspunkt at lancere sådan et koncept her :)
Vision
Når annoncering er sat op og kører, så har man en automatiseret forretning, som kører på autopilot.
Så der er rigeligt med tid til at søsætte nye tiltag i Solcellepris, hvis man måtte ønske det.
Ideel køber
Solcellepris er som sagt 100% automatiseret, så den er selvkørende og kræver stort set intet manuelt arbejde.
Som køber kræves der ingen tekniske færdigheder, så det er i princippet oplagt for alle, som vil igang med deres egen forretning.
Skal man ud og have udviklet en platform som Solcellepris her, hvor alt er 100% automatiseret, så snakker vi hurtigt MINIMUM 400-500.000 kr. Der er brugt ca. 600 udviklingstimer i alt og her har jeg endda brugt meget kode fra tidligere projekter, så det ville tage længere tid, hvis det skulle lave helt fra bunden.
Opstartshjælp
Jeg ønsker, at Solcellepris bliver stort og jeg står gerne til rådighed med både teknisk hjælp, hvis der måtte komme spørgsmål, men også på det strategiske plan, hvis dette måtte ønskes.
Jeg vil selvfølgelig også udbedre evt fejl og mangler.
Skulle køber ønsker ændringer, så hjælper jeg også gerne med det og jeg er ikke et stort flot bureau, så jeg tager ikke 1.500 kr / timen. Her finder vi en fornuftig pris og jeg kan typisk lave ændringer hurtigt, da jeg jo kender koden osv.
Sælger tilbyder finansering
Få hjælp af en virksomhedsmægler