Fra boligdrøm til virkelighed
Inspicasas app og algoritme forvandler boligkøberens ”mavefornemmelser, følelser, usikkerhed og tvivl” til handling, indsigt og glæde. Løsningen tilbyder brugeren rådgivning og tilbud fra relevante leverandører.
Læs mere på: https://www.inspicasa.com/demo-af-app/.
Løsningen kan tilpasses andre markeder fx biler, både osv. og kan udvikles geografisk.
Udviklet på baggrund af 2 Nobelpriser + forskning fra KU, DTU og CBS.
Kan skaleres internationalt.
Info om markedet?: Send mail til Jess: [email protected]
Økonomiske nøgletal
Nuværende ejere har investeret ca. 400.000 kr. i koncept, undersøgelser, testprogrammering, design osv.
Hvis køber har adgang til frontend og backend programmering og til boligmarkedet vil man på max 2-3 måneder være i luften.
Produktet
Løsningen? Er bygget op over en psykologisk adfærdsalgoritme, der rummer billedswiping, følelsesbegreber, synonymgenkendelse og scraping af mæglernes sites.
Hvor kommer indtjeningen fra?
Primært fra salg af leads, dvs. boligkøbernes ønsker til flere end 20 kæder/forretningerne fra forsikring til byggemarked. Brugeren beder via appen om info, dvs. lead/kontaktdata sendes til forretningen, der så kontakter brugeren. Andre kilder til indtjening fra samarbejde med leverandører og mæglere.
Baggrund/Hvorfor?
Fordi forbrugere ved større køb træffer beslutninger på baggrund af følelser, dvs. deres emotionelle præferencer. Forbrugeren efterrationaliserer beslutningen med fornuftige konstruerede argumenter. Så er beslutningen retfærdigjort over for en selv og overfor andre!
Hvor ved I det fra?
Fra 2 Nobelpriser (Kahneman 2002 og Thaler 2017) indenfor forbrugeres beslutningsadfærd, forskning fra KU og DTU om ”mavefornemmelser”, epinion 500 + undersøgelse, fokusgrupper, interviews, samarbejde med asst. professor CBS, samtaler med mæglere og kæder plus mange års personligt kendskab til boligbranchen
Markedsføringskanaler
Inspicasa er udviklet som koncept, hvor det færdige koncept skal markedsføres intenst via SOME, PR og via de strategiske partnere, der skal leveres leads til. Markedets mest progressive mæglere kan også være aktive i markedsføringen.
Testprogrammeringen kan ses på: https://www.inspicasa.com/demo-af-app/
Omkostninger
Inspicasa er udviklet på pro bono/con amore vilkår, dvs. vi har udelukkende haft glæden ved at se konceptet tage form. Alt er sket fra hjemmeadresser med digitale møder.
Hvad skal der til? Endelig webbaseret app programmering - markedskontakt - SOME + administration.
Aktiver
Intet kontor, intet varelager, intet inventar, men AKTIVERNE er:
• IPR, domæne, algoritme/testopbygning, alle underliggende fakta, undersøgelse lavet af epinion for Inspicasa, design, dvs. hele løsningen plus nye designforslag til både algoritme og løsning, lavet som eksamensopgave af en gruppe designstuderende
• Retten til alle geografiske områder
• Retten til alle produktområder, fx bilmarkedet, bådmarkedet, camping osv.
• Den juridiske enhed Inspicasa ApS sælges ikke medmindre andet aftales.
Virksomhedens historie
Stifterne af Inspicasa talte en dag om, hvor monopoliseret boligmarkedet er, og hvor lidt fokus langt de fleste mæglere har på køberne. Kan boligkøberen ikke træffe en beslutning, kommer der nok andre.....før eller senere...! Vi var enige om, at boligmarkedet i virkeligheden trængte til at få tilført nye initiativer, så hvorfor ikke både hjælp til beslutningen og nem adgang til samarbejde mellem store leverandører og boligkøberne samtidig med, at beslutningen om køb træffes? Boligkøb er de største beslutninger for langt de fleste af os!
Og, som vores mentor fra CBS sagde, "De store virksomheder har et enormt uudnyttet potentiale i at kunne følge købernes/familiernes livscyklus og kapitalisere på det, der sker"
Samtalen foregik samtidigt med, at Richard Thaler fik Nobelprisen for at dokumentere sammenhæng mellem følelser og beslutninger. (Jamen jeg købte da kun den BMW 635, så vi kan undgå færdselsuheld.....!).
Det ene ord tog det andet, og relativt hurtigt havde vi konceptet på plads og modellen med algoritme. der omformer usikkerhed til input og rådgivning af boligkøberne blev udviklet af teamet.
Dokumentation skulle der til: 500 personers undersøgelse lavet af epinion, fokusgrupper, interviews, afstemning med succesfulde iværksættere. Alt pegede på JA.
Skitseprogrammering (som nok skal ændres til webbaseret app programmering), vi testede på EDC gruppen og er der nu, hvor vi gerne vil sende Inspicasa videre til nye ejere, der vil færdiggøre programmering og som allerede har markedsadgangen eller ved hvordan den kan opnås.
Virksomheder i DK har sagt "Ja, når I er parate" og vi har stukket fingrene i jorden i Sverige og i USA og har også positive indikationer fra andre markeder.
Vi er stolte over at have knækket koden til at kunne omforme tvivl og usikkerhed til en konkret købsbeslutning og vi er stolte over, at vi ved egen kraft har løftet Inspicasa hertil. MEN, vi er også realister, så vi ved, at der skal andre til, som enten har markedsadgangen eller programmeringsmuligheden eller begge.
Markedet
Vil du have en 10 sides PP/PDF fil med alle markedsdata så kontakt Jess: [email protected].
Svagheder/udfordringer
Der er ingen svagheder, men en række udfordringer :-)
Udfordringerne er primært knyttede til ny front end og back end webbaseret app programmering. MEN, vi der har udviklet koncept og algoritme og som har været med i alle undersøgelser hjælper jer gerne videre, så du/I får fuld indsigt i vores tankegang.
Patent, algoritme: Teknologisk Institut, Patent- og Varemærkestyrelsen og Patentbureauet Plougmann Vingtoft siger "Ja, muligt", men tid og penge! Derfor må det komme senere, når løsningen er i luften.
Den kreative opgave er hele tiden at være frontrunner, så Inspicasa sætter standarderne indtil algoritmen også kan patenteres.
Stærke sider
Styrker:
- Har fat i en ikke tidligere set løsning
- Løsningen har stort forskningsmæssigt fokus (KU - DTU - CBS)
- AI: Perfekt til videreudvikling
- Omfattende dokumentation
- Enormt potentiale geografisk og produktmæssigt
- Kan udvikles til franchiseløsning
- Nye produktområder kan udvikles på kort tid
- Nuværende team assisterer i overgangsfasen
Strategi
Er beskrevet i PP/PDF. kontakt Jess: [email protected]
Vision
1. Fodfæste i Danmark så der kommer positivt cashflow, succes og PoB skal skabes
2. Skandinavien
3. Europa eller USA
4. Andre produktkategorier
Vilde tanker:
- Hvorfor ikke tænke på one stor shopping for køber i form af samarbejde med finansieringsselskaber, banker, forsikring og køberrådgivning?
- Hvorfor ikke tænke på at lave programmeringen i fx Indien og finde en partner der både kan programmeringen OG som kan udvikle Inspicasa til Indien, hvor boligmarkedet har utrolige muligheder?
- osv
Ideel køber
I den bedste af alle verdener har du/I:
* En opfattelse af, at tankerne bag Inspicasa er geniale og, at det vil du/I bare i gang med, come rain or snow!
* Kendskab til forbrugeradfærd og marketing
* Egne oplevelser af boligkøb og alle de facetter og udfordringer, der er
* Netværk indenfor erhvervslivet
* Egen finansiel formåen (op til 500 K) og/eller samarbejde med potentielle partnere
* Iværksættergen, der har skabt succes tidligere, så man kender "gamet"
* Personligt slogan, som fx "De, der siger det ikke kan lade sig gøre, skal flytte sig, så vi kan komme til"
Opstartshjælp
Vores ønske og mål er, at den/de der overtager Inspicasa skal skabe en succes og udnytte potentialet. Derfor vil vi gerne assistere og gennemgå tanker, undersøgelser og hvad der ellers er behov for.
Regner med, at en overgang kan ske i løbet af en måned eller på få hele dage.
Det er ikke vores intention at blive i virksomheden, men naturligvis at være til rådighed pr. telefon/mail/digitalt.
Assistancen yder vi på pro bono vilkår (medmindre der er tale om større opgaver eller rejser)
Få hjælp af en virksomhedsmægler